Η προσπάθεια της Nissan Motor να «γυαλίσει» τα πράσινα διαπιστευτήριά της έρχεται σε ακατάλληλη χρονική συγκυρία. Τη στιγμή που οι επενδυτές άρχισαν να ανησυχούν για τον αντίκτυπο της παραλλαγής Όμικρον της covid-19 στην παγκόσμια ζήτηση αυτοκινήτων, η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία υποσχέθηκε σχεδόν 18 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια για να προφτάσει τους σχεδιασμούς των ανταγωνιστών της για καθαρά οχήματα, καθιστώντας το ήμισυ του στόλου της ηλεκτρικό έως το 2030.
Είναι κατανοητό γιατί η Nissan, παλαιότερα ηγέτης στα οχήματα καθαρής ενέργειας χάρη στο μοντέλο Leaf (φωτό), προσπαθεί να ανακτήσει το μερίδιό της σε «πράσινα» πρωτοσέλιδα τα οποία έχουν κατακλύσει οι ανταγωνιστές της, από τη Ford Motor έως τη Honda Motor, καθώς και πρωτοεμφανιζόμενες εταιρείες όπως η Rivian Automotive. Ακόμη και ο συνεργάτης της Renault έχει υποσχεθεί ότι εννέα στα 10 μοντέλα της θα είναι πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το 2030.
Οι επενδυτές, ωστόσο, κατέβασαν την τιμή της μετοχής της Nissan σχεδόν κατά 6% τη Δευτέρα, σχεδόν διπλάσιο από τον πόνο που προκάλεσε η Omicron στην Toyota Motor. Μια ανησυχία είναι ότι το σχέδιο μπορεί να είναι πολύ λίγο, πολύ αργά. Η Volkswagen, για παράδειγμα, ασχολήθηκε σοβαρά με την τροφοδοσία του στόλου της με μπαταρίες πριν από αρκετά χρόνια και έχει διαθέσει 73 δισεκατομμύρια ευρώ σε αυτή την προσπάθεια. Μια άλλη πιθανή ανησυχία είναι ότι η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας παλεύει να πουλήσει συμβατικά μοντέλα σε βασικές αγορές, και δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι τα μοντέλα της με μπαταρία θα είναι δημοφιλή.
Το εγχείρημα θα προσθέσει επίσης οικονομικό άγχος. Η Nissan έχει επιστρέψει στο «μαύρο» μόλις δύο τρίμηνα μετά από έξι στο «κόκκινο». Κατά την τελευταία δεκαετία, το ετήσιο λειτουργικό κέρδος της εταιρείας ήταν κατά μέσο όρο μόλις 3 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv και οι αναλυτές αναμένουν ότι θα είναι μόλις το ένα τέταρτο αυτού το ημερολογιακό έτος 2022. Τώρα σκοπεύει να δαπανήσει κατά μέσο όρο 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για την ηλεκτροκίνηση. Εάν ένα μεγάλο μέρος αυτών είναι νέα χρήματα, θα μπορούσε να αντιστρέψει τα κέρδη.
Το περιθώριο κέρδους 3,4% της Nissan, που προβλέπουν για το ημερολογιακό έτος 2022 οι αναλυτές, είναι το χαμηλότερο από τους σημαντικότερους ανταγωνιστές: η Honda και η General Motors είναι πιθανό να κερδίσουν περισσότερο από το διπλάσιο και η Toyota σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερο. Ωστόσο, λίγοι από τους ανταγωνιστές της συναλλάσσονται υψηλότερα από τα πολλαπλάσια κέρδη της Nissan που ήταν 9,7 φορές το 2022, ακόμη και μετά την πτώση της Δευτέρας. Ο σκεπτικισμός των μετόχων είναι κάτι παραπάνω από δικαιολογημένος. Το να επιδιώκεις την ηλεκτροκίνηση είναι πολύ καλό, αλλά η ουσία έχει επίσης σημασία.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»