
Η προσπάθεια της Nissan Motor να «γυαλίσει» τα πράσινα διαπιστευτήριά της έρχεται σε ακατάλληλη χρονική συγκυρία. Τη στιγμή που οι επενδυτές άρχισαν να ανησυχούν για τον αντίκτυπο της παραλλαγής Όμικρον της covid-19 στην παγκόσμια ζήτηση αυτοκινήτων, η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία υποσχέθηκε σχεδόν 18 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια για να προφτάσει τους σχεδιασμούς των ανταγωνιστών της για καθαρά οχήματα, καθιστώντας το ήμισυ του στόλου της ηλεκτρικό έως το 2030.
Είναι κατανοητό γιατί η Nissan, παλαιότερα ηγέτης στα οχήματα καθαρής ενέργειας χάρη στο μοντέλο Leaf (φωτό), προσπαθεί να ανακτήσει το μερίδιό της σε «πράσινα» πρωτοσέλιδα τα οποία έχουν κατακλύσει οι ανταγωνιστές της, από τη Ford Motor έως τη Honda Motor, καθώς και πρωτοεμφανιζόμενες εταιρείες όπως η Rivian Automotive. Ακόμη και ο συνεργάτης της Renault έχει υποσχεθεί ότι εννέα στα 10 μοντέλα της θα είναι πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το 2030.
Οι επενδυτές, ωστόσο, κατέβασαν την τιμή της μετοχής της Nissan σχεδόν κατά 6% τη Δευτέρα, σχεδόν διπλάσιο από τον πόνο που προκάλεσε η Omicron στην Toyota Motor. Μια ανησυχία είναι ότι το σχέδιο μπορεί να είναι πολύ λίγο, πολύ αργά. Η Volkswagen, για παράδειγμα, ασχολήθηκε σοβαρά με την τροφοδοσία του στόλου της με μπαταρίες πριν από αρκετά χρόνια και έχει διαθέσει 73 δισεκατομμύρια ευρώ σε αυτή την προσπάθεια. Μια άλλη πιθανή ανησυχία είναι ότι η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας παλεύει να πουλήσει συμβατικά μοντέλα σε βασικές αγορές, και δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι τα μοντέλα της με μπαταρία θα είναι δημοφιλή.
Το εγχείρημα θα προσθέσει επίσης οικονομικό άγχος. Η Nissan έχει επιστρέψει στο «μαύρο» μόλις δύο τρίμηνα μετά από έξι στο «κόκκινο». Κατά την τελευταία δεκαετία, το ετήσιο λειτουργικό κέρδος της εταιρείας ήταν κατά μέσο όρο μόλις 3 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv και οι αναλυτές αναμένουν ότι θα είναι μόλις το ένα τέταρτο αυτού το ημερολογιακό έτος 2022. Τώρα σκοπεύει να δαπανήσει κατά μέσο όρο 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για την ηλεκτροκίνηση. Εάν ένα μεγάλο μέρος αυτών είναι νέα χρήματα, θα μπορούσε να αντιστρέψει τα κέρδη.
Το περιθώριο κέρδους 3,4% της Nissan, που προβλέπουν για το ημερολογιακό έτος 2022 οι αναλυτές, είναι το χαμηλότερο από τους σημαντικότερους ανταγωνιστές: η Honda και η General Motors είναι πιθανό να κερδίσουν περισσότερο από το διπλάσιο και η Toyota σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερο. Ωστόσο, λίγοι από τους ανταγωνιστές της συναλλάσσονται υψηλότερα από τα πολλαπλάσια κέρδη της Nissan που ήταν 9,7 φορές το 2022, ακόμη και μετά την πτώση της Δευτέρας. Ο σκεπτικισμός των μετόχων είναι κάτι παραπάνω από δικαιολογημένος. Το να επιδιώκεις την ηλεκτροκίνηση είναι πολύ καλό, αλλά η ουσία έχει επίσης σημασία.
REUTERS BREAKINGVIEWS


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X