Το χάος που επικρατεί στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα πιθανότατα θα συνεχιστεί μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους, εκτιμά ο Τζιμ Σνέιμπ, πρόεδρος του γερμανικού ομίλου Siemens και της δανικής ναυτιλιακής εταιρείας Maersk.
Οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν επί του παρόντος μεγάλες καθυστερήσεις σε προϊόντα και υλικά λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Μιλώντας στο CNBC, ο Σνέιμπ τόνισε πως «αυτή τη στιγμή, έχουμε συμφόρηση κυρίως στη δυτική ακτή των ΗΠΑ, όπου τα λιμάνια είναι γεμάτα κοντέινερ».
Ενώ πολλές χώρες έχουν κλείσει για τους ταξιδιώτες σε διάφορες περιόδους κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, οι αλυσίδες εφοδιασμού και οι θαλάσσιες οδοί μεταφοράς εμπορευμάτων έχουν παραμείνει σε μεγάλο βαθμό ανοιχτές.
Γιατί αυξήθηκε το εμπόριο αγαθών στην πανδημία
«Το εμπόριο αγαθών στην πραγματικότητα αυξήθηκε, δεν μειώθηκε», εξήγησε. «Υπήρξε μια σύντομη περίοδος που έκλεισαν τα εργοστάσια όταν μειώθηκαν οι όγκοι παραγωγής, αλλά από τα μέσα του 2020, η ζήτηση για φυσικά προϊόντα έχει αυξηθεί δραματικά».
Εξηγώντας γιατί το εμπόριο αγαθών στην πραγματικότητα αυξήθηκε, ο Σνέιμπ τόνισε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξοδεύουν τόσα πολλά πια για υπηρεσίες. «Δεν πηγαίνουμε τόσο πολύ σε εστιατόρια, δεν πηγαίνουμε σινεμά, δεν ταξιδεύουμε. Οι άνθρωποι είναι σπίτι και θέλουν να βελτιώσουν τα σπίτια τους».
Ένα από τα κύρια ζητήματα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Siemens, είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετοί οδηγοί φορτηγών για να παραλάβουν εμπορευματοκιβώτια από τα λιμάνια.
Στο τέλος της περασμένης εβδομάδας, η Maersk είχε 84 πλοία να περιμένουν κατά μέσο όρο 18 ημέρες για εκφόρτωση στα λιμάνια. «Αυτό αφαιρεί χωρητικότητα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία αφού τα πλοία βρίσκονται εκεί σε αδράνεια», τόνισε ο Σνέιμπ.
«Υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση και χαμηλότερη χωρητικότητα, όχι επειδή δεν έχουμε αρκετά πλοία, αλλά επειδή δεν πλέουν τα πλοία μας λόγω συμφόρησης», πρόσθεσε. «Πρέπει να το εξισορροπήσουμε. Πιστεύουμε ότι αυτό θα συμβεί κάπου στα μέσα του επόμενου έτους, αλλά ίσως όχι πριν», όπως εκτίμησε.
Σύμφωνα με τον Σνέιμπ, τα σημαντικά αντικείμενα που χρησιμοποιούνται σε τομείς όπως η υγειονομική περίθαλψη, μπορούν συχνά να εξυπηρετηθούν πιο γρήγορα όταν κριθεί πως αυτό είναι απαραίτητο. Αλλα προϊόντα, όπως οι ημιαγωγοί, γνωρίζουν ιδιαίτερη έλλειψη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με αποτέλεσμα ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες να αποσύρουν εξαρτήματα από τα οχήματά τους, τα οποία εξαρτώνται από τους ημιαγωγούς, ενώ μεγάλες καθυστερήσεις σημειώνονται και σε προϊόντα του κλάδου τεχνολογίας.
Latest News
«Οι εταιρείες χρειάζονται περισσότερη αρσενική ενέργεια» - Τι εννοεί ο Ζάκερμπεργκ
Ο Ζάκερμπεργκ της Meta εκφράζει τη λύπη του για την άνοδο των «πολιτιστικά στειρωμένων» εταιρειών και ζητά «λίγη επιθετικότητα»
Ο παράξενος λόγος που η Birkenstock κυνηγάει «μαϊμούδες»
Ο Γερμανός κατασκευαστής μοντέρνων υποδημάτων με βάση το φελλό κατέθεσε τρεις αγωγές για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων
Διψήφια αύξηση στα μπόνους στελεχών μεγάλων τραπεζών της Wall Street
Οι αυξήσεις ακολουθούν δύο χρόνια συγκράτησης στον κλάδο - Οι διοικούντες σχεδιάζουν αυξήσεις που αντικατοπτρίζουν την ανάκαμψη
Τι συμβαίνει με τις start up της Silicon Valey - Ποιο project μπαίνει στο συρτάρι
Τεράστιες πρόσφατες συμφωνίες συγκέντρωσης κεφαλαίων για Databricks, SpaceX και OpenAI καθυστερούν περαιτέρω την ανάγκη για ντεμπούτο στο χρηματιστήριο
ΔΝΤ για Τραμπ : Η απρόβλεπτη πολιτική του αυξάνει το κόστος δανεισμού παγκοσμίως
Η επικεφαλής του ΔΝΤ Γκεοργκίεβα προειδοποιεί ότι οι απειλές του για τους δασμούς αυξάνουν την οικονομική αβεβαιότητα
Πόσοι κρύβουν χρήματα από τους συντρόφους τους
Οι δικηγόροι λένε ότι μυστικοί λογαριασμοί έρχονται συχνά στο φως κατά τη διάρκεια αιτήσεων για στεγαστικά δάνεια
Ρεκόρ για την Tesco - Έζησε τα... καλύτερα Χριστούγεννα όλων των εποχών
Πώς έφτασε η Tesco να ελέγχει πλέον το 28,5% της βρετανικής αγοράς - Οι εκτιμήσεις για το 2025
Πόλος έλξης των Αμερικανών η Ισπανία - Τι γίνεται με τη χρυσή βίζα
Τον Απρίλιο τελειώνει το πρόγραμμα golden visa στην Ισπανία και οι Αμερικανοί σπεύδουν να εξασφαλίσουν τη διαμονή τους
Ποιοι θέλουν να εξαγοράσουν το Tik Tok - Μήπως όμως δεν... πωλείται;
Ο Κέβιν Ο' Λίρι του ριάλιτι «Shark Tank» και ο δισεκατομμυριούχος Φραν ΜακΚορτ θέλουν να αγοράσουν την TikTok στις ΗΠΑ
ΕΕ: Καμπανάκι για την οικονομία – Επιβεβαιώνεται η έκθεση Ντράγκι
Τι αναφέρει έκθεση που περιγράφει τις μελλοντικές προκλήσεις για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ