
Το χάος που επικρατεί στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα πιθανότατα θα συνεχιστεί μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους, εκτιμά ο Τζιμ Σνέιμπ, πρόεδρος του γερμανικού ομίλου Siemens και της δανικής ναυτιλιακής εταιρείας Maersk.
Οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν επί του παρόντος μεγάλες καθυστερήσεις σε προϊόντα και υλικά λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Μιλώντας στο CNBC, ο Σνέιμπ τόνισε πως «αυτή τη στιγμή, έχουμε συμφόρηση κυρίως στη δυτική ακτή των ΗΠΑ, όπου τα λιμάνια είναι γεμάτα κοντέινερ».

Ενώ πολλές χώρες έχουν κλείσει για τους ταξιδιώτες σε διάφορες περιόδους κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, οι αλυσίδες εφοδιασμού και οι θαλάσσιες οδοί μεταφοράς εμπορευμάτων έχουν παραμείνει σε μεγάλο βαθμό ανοιχτές.
Γιατί αυξήθηκε το εμπόριο αγαθών στην πανδημία
«Το εμπόριο αγαθών στην πραγματικότητα αυξήθηκε, δεν μειώθηκε», εξήγησε. «Υπήρξε μια σύντομη περίοδος που έκλεισαν τα εργοστάσια όταν μειώθηκαν οι όγκοι παραγωγής, αλλά από τα μέσα του 2020, η ζήτηση για φυσικά προϊόντα έχει αυξηθεί δραματικά».
Εξηγώντας γιατί το εμπόριο αγαθών στην πραγματικότητα αυξήθηκε, ο Σνέιμπ τόνισε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξοδεύουν τόσα πολλά πια για υπηρεσίες. «Δεν πηγαίνουμε τόσο πολύ σε εστιατόρια, δεν πηγαίνουμε σινεμά, δεν ταξιδεύουμε. Οι άνθρωποι είναι σπίτι και θέλουν να βελτιώσουν τα σπίτια τους».
Ένα από τα κύρια ζητήματα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Siemens, είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετοί οδηγοί φορτηγών για να παραλάβουν εμπορευματοκιβώτια από τα λιμάνια.
Στο τέλος της περασμένης εβδομάδας, η Maersk είχε 84 πλοία να περιμένουν κατά μέσο όρο 18 ημέρες για εκφόρτωση στα λιμάνια. «Αυτό αφαιρεί χωρητικότητα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία αφού τα πλοία βρίσκονται εκεί σε αδράνεια», τόνισε ο Σνέιμπ.
«Υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση και χαμηλότερη χωρητικότητα, όχι επειδή δεν έχουμε αρκετά πλοία, αλλά επειδή δεν πλέουν τα πλοία μας λόγω συμφόρησης», πρόσθεσε. «Πρέπει να το εξισορροπήσουμε. Πιστεύουμε ότι αυτό θα συμβεί κάπου στα μέσα του επόμενου έτους, αλλά ίσως όχι πριν», όπως εκτίμησε.
Σύμφωνα με τον Σνέιμπ, τα σημαντικά αντικείμενα που χρησιμοποιούνται σε τομείς όπως η υγειονομική περίθαλψη, μπορούν συχνά να εξυπηρετηθούν πιο γρήγορα όταν κριθεί πως αυτό είναι απαραίτητο. Αλλα προϊόντα, όπως οι ημιαγωγοί, γνωρίζουν ιδιαίτερη έλλειψη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με αποτέλεσμα ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες να αποσύρουν εξαρτήματα από τα οχήματά τους, τα οποία εξαρτώνται από τους ημιαγωγούς, ενώ μεγάλες καθυστερήσεις σημειώνονται και σε προϊόντα του κλάδου τεχνολογίας.


Latest News

Κίνα για δασμούς: «Δεν θα πέσει δα και ο ουρανός να μας πλακώσει»
Η Κίνα δεν τρομάζει από τον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ και βασίζεται στην «τεράστια εσωτερική αγορά» των 1,4 δισ. καταναλωτών

Τράπεζες: Τα γραφεία συναλλαγών βγάζουν τρελό χρήμα από το χάος των δασμών του Τραμπ
Οι τράπεζες Goldman Sachs, JPMorgan και Morgan Stanley σημείωσαν τεράστια άλματα στα έσοδα από συναλλαγές

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ