
Το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 28 τρισεκατομμύρια δολάρια φέτος, καταγράφοντας αύξηση 23% σε σύγκριση με το 2020, αλλά οι προοπτικές για το 2022 παραμένουν πολύ αβέβαιες, δήλωσαν οικονομολόγοι του ΟΗΕ.
Αυτή η ισχυρή αύξηση της ζήτησης – για αγαθά, σε αντίθεση με τις υπηρεσίες – είναι σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα της χαλάρωσης των περιορισμών της πανδημίας, αλλά και των πακέτων τόνωσης της οικονομίας και των απότομων αυξήσεων στις τιμές των πρώτων υλών.
Σύμφωνα με τον οργανισμό εμπορίου και ανάπτυξης του ΟΗΕ , UNCTAD , αν και το παγκόσμιο εμπόριο σταθεροποιήθηκε κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021, το εμπόριο αγαθών συνέχισε να φτάνει σε επίπεδα ρεκόρ μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου.
Trade in goods set a new record of $5.6tn in the 3rd quarter, according to @UNCTAD‘s new Global Trade Update.
Overall, trade is set to reach $28tn this year – 23% higher than in 2020 and 11% above pre-#COVID19 levels.
But growth remains highly uneven. https://t.co/zWSGZTpJlq pic.twitter.com/EhRdNRWCg9
— UNCTAD (@UNCTAD) November 30, 2021
Οι υπηρεσίες εξακολουθούν να είναι υποτονικές
Σύμφωνα με αυτή τη συνολική αύξηση, ο τομέας των υπηρεσιών ανέβηκε επίσης, αλλά παρέμεινε κάτω από τα επίπεδα του 2019.
Από περιφερειακή άποψη, η ανάπτυξη του εμπορίου παρέμεινε άνιση για το πρώτο εξάμηνο του έτους, αλλά είχε «ευρύτερη» εμβέλεια τους τρεις μήνες που ακολούθησαν, σύμφωνα με την ενημέρωση του Παγκόσμιου Εμπορίου της UNCTAD.
Επιπλέον, οι εμπορικές ροές συνέχισαν να αυξάνονται πιο έντονα για τις αναπτυσσόμενες χώρες σε σύγκριση με τις ανεπτυγμένες οικονομίες συνολικά το τρίτο τρίμηνο του έτους.
Η έκθεση αποτίμησε το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών σε 5,6 τρισεκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, που είναι ένα νέο ρεκόρ όλων των εποχών, ενώ οι υπηρεσίες ανήλθαν σε περίπου 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους, η UNCTAD έχει προβλέψει βραδύτερη ανάπτυξη για το εμπόριο αγαθών αλλά «πιο θετική τάση για τις υπηρεσίες», αν και από χαμηλότερο σημείο εκκίνησης.
Μεταξύ των παραγόντων που συμβάλλουν στην αβεβαιότητα για το επόμενο έτος, η UNCTAD ανέφερε την ανάπτυξη «κάτω των προσδοκιών» της Κίνας το τρίτο τρίμηνο του 2021.
«Οι χαμηλότεροι από τον αναμενόμενο ρυθμοί οικονομικής ανάπτυξης αντανακλώνται γενικά σε πιο χαμηλές τάσεις του παγκόσμιου εμπορίου», σημείωσε η UNCTAD, ενώ επισημαίνει επίσης τις
«πληθωριστικές πιέσεις» που μπορεί επίσης να επηρεάσουν αρνητικά τις εθνικές οικονομίες και τις διεθνείς εμπορικές ροές.
Ο ΟΗΕ σημείωσε επίσης ότι «πολλές οικονομίες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης», συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν διαταραχές που σχετίζονται με την COVID-19, οι οποίες ενδέχεται να επηρεάσουν τη ζήτηση των καταναλωτών το 2022.
Τεστ καταπόνησης ημιαγωγών
Εκτός από τις «μεγάλες και απρόβλεπτες διακυμάνσεις της ζήτησης» που χαρακτήρισαν το 2021, οι υψηλές τιμές των καυσίμων προκάλεσαν επίσης σπειροειδή αύξηση του κόστους αποστολής και συνέβαλαν σε ελλείψεις προσφοράς.
Αυτό προκάλεσε έντονα προβλήματα σε μεγάλες αλυσίδες εφοδιασμού που θα μπορούσαν να συνεχιστούν το επόμενο έτος και θα μπορούσαν ακόμη και να «αναδιαμορφώσουν τις εμπορικές ροές σε όλο τον κόσμο», προειδοποίησε η UNCTAD.
Οι γεωπολιτικοί παράγοντες μπορεί επίσης να διαδραματίσουν ρόλο σε αυτή την αλλαγή, καθώς το περιφερειακό εμπόριο εντός της Αφρικής και εντός της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού αυξάνεται αφενός, «εκτρέποντας το εμπόριο μακριά από άλλες διαδρομές».
Ομοίως, οι προσπάθειες για μια πιο κοινωνικά και περιβαλλοντικά βιώσιμη οικονομία μπορεί επίσης να επηρεάσουν το διεθνές εμπόριο, αποτρέποντας τα προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα.
Η ανάγκη προστασίας των στρατηγικών συμφερόντων και των αδυναμιών των χωρών σε συγκεκριμένους τομείς θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει το εμπόριο το 2022, σημείωσε η UNCTAD, εν μέσω έλλειψης μικροεπεξεργαστών που ονομάζονται ημιαγωγοί που «έχει ήδη διαταράξει πολλές βιομηχανίες, ιδίως τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας».
«Από την έναρξη της πανδημίας COVID-19, η βιομηχανία ημιαγωγών αντιμετωπίζει αντίθετους ανέμους λόγω των απρόβλεπτων αυξήσεων της ζήτησης και των επίμονων περιορισμών της προσφοράς…Εάν παραμείνει επίμονη, αυτή η έλλειψη θα μπορούσε να συνεχίσει να επηρεάζει αρνητικά την παραγωγή και το εμπόριο σε πολλούς μεταποιητικούς τομείς».


Latest News

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Μετά από εβδομάδες που δήλωνε πρόθυμος να συνεργαστεί με την κυβέρνηση Τραμπ για την «καταπολέμηση του αντισημιτισμού», ο πρόεδρος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, Άλαν Γκάρμπερ, διάδοχος της Κλοντίν Γκέι που παραιτήθηκε έχοντας δεχθεί αφόρητες πιέσεις λόγω τω αντισημιτικών σχολίων της, φαίνεται ότι έφτασε… στα όριά του με τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στα πανεπιστήμια. Ο Γκάρμπερ υποστήριξε […]

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική

Ανακατεύει το ΔΣ η Intel - Μεγάλες αλλαγές αναμένονται τον Μάιο
Η Intel αναδομεί την διοίκηση σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος της τελευταίας τετραετίας

Δασμοί Τραμπ: Ο εμπορικός πόλεμος καταρρίπτει τις ελπίδες για αναβίωση της πολυτελείας το 2025
Οι δασμοί ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται ότι θα καταδικάσουν τη βιομηχανία σε άλλη μια δύσκολη χρονιά

Τα 10 πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου
Οι αερομεταφορές έχουν ανακάμψει και επισήμως πλέον

Δασμοί Τραμπ: Προκαλούν συσσώρευση εισαγόμενων αυτοκινήτων σε αμερικανικά λιμάνια
Στέλεχη προειδοποιούν ότι οι δασμοί μπορεί να κάνουν την κατάσταση «αρκετά άσχημη» σε λίγες εβδομάδες