Τις πρώτες επιπτώσεις στην κρουαζιέρα από την εμφάνιση της παραλλαγή «Όμικρον» καταγράφουν οι ειδικοί.
Όπως σημειώνει στον OT ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες, εταιρείες κρουαζιερόπλοιων που προγραμμάτιζαν ήδη χριστουγεννιάτικες κρουαζιέρες να ξεκινούν από τη Νότια Αφρική με αμερικανούς και ευρωπαίους επιβάτες και με τα πλοία τους να βρίσκονται καθ’ οδόν προς τους προορισμούς τους, ματαίωσαν για ακόμη μία φορά τις συγκεκριμένες αναχωρήσεις και προορισμούς.
Επίσης, με την εμφάνιση της νέας μετάλλαξης έγιναν ανάλογες ανακοινώσεις σε διάφορες πρωταρχικές αγορές ώστε να αποφευχθούν τα ταξίδια, συμπεριλαμβανομένης και της κρουαζιέρας.
Επιπλέον ορισμένοι μεγάλοι tour operators έχουν ήδη ανακοινώσει την ακύρωση των προγραμμάτων τους για το πρώτο τετράμηνο του έτους 2022. Η Ρωσία έχει επίσης ακυρώσει τον θαλάσσιο τουρισμό για Ρώσους στη Μαύρη Θάλασσα και συγκεκριμένα για τρία πλοία ρωσικών συμφερόντων που είχαν προγραμματίσει.
Ο κ. Κόντες αναφερόμενος στην πορεία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα σημειώνει ότι έτος 2020 ήταν μια καταστροφική χρονιά για την Κρουαζιέρα με ένα μέσο όρο λειτουργίας 15-18% σε σύγκριση με το 2019 , ενώ παγκοσμίως το έτος 2021 με την επανεκκίνηση του κλάδου περιμένουμε περίπου μια αύξηση κατά 25% και ίσως μέχρι 30%. Έτσι λοιπόν, συνεχίζει, ελπίζουμε ότι θα έχουμε ήδη φθάσει μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς, σε ποσοστό δραστηριοποίησης κρουαζιεροπλοίων περίπου 50% παγκοσμίως.
Oι προβλέψεις για το 2022
Στον Ελλαδικό χώρο αναμένομε, λέει ο κ. Κόντες, περίπου 2180 προσεγγίσεις και 1,85 εκατομμύρια επιβατοαφίξεις για 2020-2021, έναντι 247 προσεγγίσεων και 267. 000 επιβατοαφίξεων του έτους 2020.
Βέβαια οι προβλέψεις για το 2022 φαίνεται να είναι αρκετά αισιόδοξες, ειδικά στους κύριους προορισμούς που συμπεριλαμβάνουν τον Πειραιά, τη Σαντορίνη, την Μύκονο, τη Ρόδο, την Κέρκυρα, το Ηράκλειο Κρήτης, το Κατάκολο, κλπ.
Η αρχική πρόβλεψη λοιπόν για το έτος 2022, μας οδηγεί στο να ελπίζουμε, τονίζιε ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, ότι θα επιφέρει μια περαιτέρω βελτίωση κατά περίπου 30% συγκριτικά με το 2021, πλησιάζοντας τις 2.840 προσεγγίσεις και 2,8 εκατομμύρια επιβατοαφίξεις.
Από την άλλη, η πλήρης επαναφορά στα επίπεδα του 2019 αναμένεται για το έτος 2024, ίσως και το 2025.
«Παρακολουθώντας καθημερινά τα γεγονότα με την εξέλιξη της πανδημίας και τις συνεχείς μεταλλάξεις που αντιμετωπίζομε, κάτι που επιφέρει συνεχείς περιορισμούς στις μετακινήσεις και γενικότερα στην ανάπτυξη, έχομε πάντα τις αμφιβολίες μας για τους στόχους που επιδιώκομε» καταλήγει ο κ. Κόντες.
Latest News
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου