Τις πρώτες επιπτώσεις στην κρουαζιέρα από την εμφάνιση της παραλλαγή «Όμικρον» καταγράφουν οι ειδικοί.
Όπως σημειώνει στον OT ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες, εταιρείες κρουαζιερόπλοιων που προγραμμάτιζαν ήδη χριστουγεννιάτικες κρουαζιέρες να ξεκινούν από τη Νότια Αφρική με αμερικανούς και ευρωπαίους επιβάτες και με τα πλοία τους να βρίσκονται καθ’ οδόν προς τους προορισμούς τους, ματαίωσαν για ακόμη μία φορά τις συγκεκριμένες αναχωρήσεις και προορισμούς.
Επίσης, με την εμφάνιση της νέας μετάλλαξης έγιναν ανάλογες ανακοινώσεις σε διάφορες πρωταρχικές αγορές ώστε να αποφευχθούν τα ταξίδια, συμπεριλαμβανομένης και της κρουαζιέρας.
Επιπλέον ορισμένοι μεγάλοι tour operators έχουν ήδη ανακοινώσει την ακύρωση των προγραμμάτων τους για το πρώτο τετράμηνο του έτους 2022. Η Ρωσία έχει επίσης ακυρώσει τον θαλάσσιο τουρισμό για Ρώσους στη Μαύρη Θάλασσα και συγκεκριμένα για τρία πλοία ρωσικών συμφερόντων που είχαν προγραμματίσει.
Ο κ. Κόντες αναφερόμενος στην πορεία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα σημειώνει ότι έτος 2020 ήταν μια καταστροφική χρονιά για την Κρουαζιέρα με ένα μέσο όρο λειτουργίας 15-18% σε σύγκριση με το 2019 , ενώ παγκοσμίως το έτος 2021 με την επανεκκίνηση του κλάδου περιμένουμε περίπου μια αύξηση κατά 25% και ίσως μέχρι 30%. Έτσι λοιπόν, συνεχίζει, ελπίζουμε ότι θα έχουμε ήδη φθάσει μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς, σε ποσοστό δραστηριοποίησης κρουαζιεροπλοίων περίπου 50% παγκοσμίως.
Oι προβλέψεις για το 2022
Στον Ελλαδικό χώρο αναμένομε, λέει ο κ. Κόντες, περίπου 2180 προσεγγίσεις και 1,85 εκατομμύρια επιβατοαφίξεις για 2020-2021, έναντι 247 προσεγγίσεων και 267. 000 επιβατοαφίξεων του έτους 2020.
Βέβαια οι προβλέψεις για το 2022 φαίνεται να είναι αρκετά αισιόδοξες, ειδικά στους κύριους προορισμούς που συμπεριλαμβάνουν τον Πειραιά, τη Σαντορίνη, την Μύκονο, τη Ρόδο, την Κέρκυρα, το Ηράκλειο Κρήτης, το Κατάκολο, κλπ.
Η αρχική πρόβλεψη λοιπόν για το έτος 2022, μας οδηγεί στο να ελπίζουμε, τονίζιε ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, ότι θα επιφέρει μια περαιτέρω βελτίωση κατά περίπου 30% συγκριτικά με το 2021, πλησιάζοντας τις 2.840 προσεγγίσεις και 2,8 εκατομμύρια επιβατοαφίξεις.
Από την άλλη, η πλήρης επαναφορά στα επίπεδα του 2019 αναμένεται για το έτος 2024, ίσως και το 2025.
«Παρακολουθώντας καθημερινά τα γεγονότα με την εξέλιξη της πανδημίας και τις συνεχείς μεταλλάξεις που αντιμετωπίζομε, κάτι που επιφέρει συνεχείς περιορισμούς στις μετακινήσεις και γενικότερα στην ανάπτυξη, έχομε πάντα τις αμφιβολίες μας για τους στόχους που επιδιώκομε» καταλήγει ο κ. Κόντες.
Latest News
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023