Το πρώτο βήμα για το άνοιγμα της σιδηοδρομικής αγοράς έγινε με την ολοκλήρωση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) των ελέγχων του νέου κοστολογικού μοντέλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την έγκριση της πρότυπης σύμβαση παροχής υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της εταιρείας, στη βάση συγκεκριμένων δεσμεύσεων που ανέλαβε η ιδιωτική εταιρεία. Αιχμή των δεσμεύσεων είναι η αποκατάσταση της λειτουργίας του ανταγωνισμού στις εμπορευματικές μεταφορές και στη συντήρηση του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, μετά την πρώτη μετωπική σύγκρουση στον ελληνικό σιδηρόδρομο που προκάλεσαν οι καταγγελίες στα τέλη του 2019 της δεύτερης ιδιωτική εταιρείας που τρέχει στο δίκτυο, της RAIL CARGO LOGISTICS GOLDAIR.
Ο έλεγχος της κυρίαρχης στον ελληνικό σιδηρόδρομο ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρικής της ιταλικής FSI, ξεκίνησε τον περασμένο Μαϊο από τη ΡΑΣ για την παρακολούθηση, συμμόρφωση και ορθή εφαρμογή των δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η εταιρεία μετά την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ παίζει μόνη της στο πεδίο της συντήρησης του τροχαίου υλικού που κυκλοφορεί στις ελληνικές ράγες. Κατ΄ εφαρμογή της σχετικής Απόφασης 14006/12.10.2020) που εξέδωσε η ΡΑΣ, για την αποκατάσταση της λειτουργίας του ανταγωνισμού στην αγορά εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών καθώς και στην αγορά συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.
Διαβάστε επίσης: Από τον Μάρτιο του 2022 στις ράγες τα νέα τρένα υψηλών ταχυτήτων
Οι εν λόγω δεσμεύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε προτάθηκαν από την ίδια, μετά την καταγγελία που υπέβαλε στη ΡΑΣ η RAIL CARGO LOGISTICS GOLDAIR για ενδεχόμενες αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές, που ουσιαστικά μπλοκάρουν το άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς. Μετά την εξέταση της καταγγελίας, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπέβαλε πρόταση δεσμεύσεων για την άρση των πιθανολογούμενων παραβάσεων του ανταγωνισμού. Μετά από τις απαραίτητες διευκρινίσεις και αναδιατυπώσεις από πλευράς της εταιρείας, αλλά και την ικανοποίηση μέρους των αιτιάσεων της καταγγέλλουσας, εγκρίθηκαν από τη ΡΑΣ οι προτεινόμενες δεσμεύσεις για τις οποίες, με την απόφαση της 28-04-2021 της Ολομέλειας ξεκίνησε ο έλεγχος της ορθής εφαρμογής τους.
Η δέσμευση
Ειδικότερα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύτηκε στην κατάρτιση και υπογραφή, με ενδιαφερόμενες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, πρότυπων-συμβάσεων παράδοσης-παραλαβής (hand over-take over) για τη σιδηροδρομική μεταφορά πλήρους συρμού σε ειδικά δρομολόγια ή μεμονωμένων βαγονιών (εφόσον υπάρχει μεταφορική ικανότητα) από τον Σταθμό «Διαλογή Θεσσαλονίκη»» προς το Θριάσιο. Στην εφαρμογή νέου κοστολογικού μοντέλου, σύμφωνα με την αρχή της κοστοστρέφειας, για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, με ενιαία τιμολόγηση ανά τύπο τροχαίου υλικού, βαθμίδα και είδος συντήρησης προς όλες τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις. Το νέο κοστολογικό μοντέλο, μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου του από τη ΡΑΣ, θα έχει αναδρομική ισχύ από 01.01.2020.
Με σημερινή της ανακοίνωση, η Ανεξάρτητη Αρχή ανακοινώνει την ολοκλήρωση των έλεγχων που αφορούν το νέο κοστολογικό μοντέλο και την έγκριση πρότυπης σύμβασης παροχής υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. Οι διαδικασίες ολοκληρώθηκαν μετά από σχετική αξιολόγηση της Μονάδας Ρύθμισης και Ελέγχου Σιδηροδρομικής Αγοράς της ΡΑΣ. Τα μέλη της, εξέτασαν, αξιολόγησαν και προχώρησαν σε παρατηρήσεις -τροποποιήσεις, με γνώμονα την παροχή υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού με κανόνες διαφάνειας και αμεροληψίας. Στην πλειοψηφία τους οι παρατηρήσεις της ΡΑΣ έγιναν αποδεκτές από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε .
Κατόπιν τούτου, η Ολομέλεια της ΡΑΣ μετά σχετική εισήγηση της Προέδρου της ΡΑΣ, κυρίας Ιωάννας Τσιαπαρίκουαποφάσισε την έγκριση της πρότυπης σύμβασης συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. «Με την ολοκλήρωση του ελέγχου του κοστολογικού μοντέλου και την έγκριση της πρότυπης σύμβασης συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, κλείνει ο πρώτος κύκλος που αφορά την παρακολούθηση από τη ΡΑΣ της τήρησης των δεσμεύσεων της Εταιρείας στα δύο συγκεκριμένα πεδία. Η είσοδος και άλλων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων στην ελληνική σιδηροδρομική υποδομή, μεγιστοποιεί την κρισιμότητα των υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. Ως εκ τούτου, προτεραιότητα της ΡΑΣ, είναι η ρύθμιση της αγοράς με συνθήκες ανεμπόδιστου ανταγωνισμού και η αποτροπή αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών, στη συγκεκριμένη μονοπωλιακή αγορά μέσω της διαρκούς παρακολούθησης από πλευρά μας» δήλωσε.
Latest News
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς