
Η Samsung Electronics παρουσίασε τρεις από τις πιο πρόσφατες λύσεις επεξεργαστών για την αυτοκινητοβιομηχανία. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τον επεξεργαστή Exynos Auto 5123 που διαθέτει συνδεσιμότητα 5G, τον Exynos Auto V7 που παρέχει ολοκληρωμένα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (Infotainment) στο αυτοκίνητο αλλά και το σύστημα διαχείρισης S2VPS01 με πιστοποίηση ASIL-B για τη σειρά Auto V.
Παροχή συνδεσιμότητας 5G στο αυτοκίνητο
Πιο αναλυτικά, ο επεξεργαστής Exynos Auto T5123 αποτελεί μια μονάδα τηλεματικής 3GPP Release 15 που έχει σχεδιαστεί ειδικά για να προσφέρει γρήγορη και απρόσκοπτη συνδεσιμότητα 5G τόσο σε αυτόνομη (SA) όσο και σε μη αυτόνομη λειτουργία (NSA). Παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στο όχημα σε πραγματικό χρόνο μέσω λήψης υψηλής ταχύτητας έως και 5,1 gigabit ανά δευτερόλεπτο (Gbps) και επιτρέπει στους επιβάτες να κάνουν χρήση νέων υπηρεσιών όπως ροή περιεχομένου υψηλής ευκρίνειας και βιντεοκλήσεις εν κινήσει.
Για την επεξεργασία μεγάλου όγκου δεδομένων που μεταδίδονται και λαμβάνονται μέσω του μόντεμ 5G, το Exynos Auto T5123 υποστηρίζει μια υψηλής ταχύτητας PCIe (PCI Express) και μια χαμηλής κατανάλωσης και υψηλής απόδοσης φορητή DRAM LPDDR4x. Επιπλέον, η μονάδα διαθέτει δύο πυρήνες επεξεργασίας Cortex-A55 και ένα ενσωματωμένο Παγκόσμιο Δορυφορικό Σύστημα Πλοήγησης (GNSS) για την ελαχιστοποίηση της χρήσης εξωτερικών IC και τη μείωση του χρόνου ανάπτυξης του προϊόντος. Το T5123 πληροί τις αυστηρές προϋποθέσεις για εξαρτήματα αυτοκινήτου και φέρει πιστοποίηση Q100 από το Συμβούλιο Ηλεκτρονικών Αυτοκινήτων (AEC-Q100).
Επί του παρόντος, ο επεξεργαστής Exynos Auto T5123 βρίσκεται σε μαζική παραγωγή και παρέχει δυνατότητες επικοινωνίας οχημάτων βασισμένες στο 5G για πρώτη φορά.
Βελτιωμένα συστήματα Infotainment και ενημέρωσης
Ο επεξεργαστής Exynos Auto V7 έχει σχεδιαστεί για την υποστήριξη των συστημάτων Infotainment στα αυτοκίνητα. Επιτυγχάνοντας ισχυρή απόδοση επεξεργασίας, ο επεξεργαστής V7 ενσωματώνει οκτώ πυρήνες επεξεργασίας Arm Cortex-A76 1,5 gigahertz (GHz) και 11 πυρήνες επεξεργασίας γραφικών Arm Mali G76. Η μονάδα γραφικών που διαθέτει, απαρτίζεται από δύο ξεχωριστές ομάδες με τρεις πυρήνες στο «μικρό» τμήμα για το ψηφιακό ταμπλό οργάνων και το επαυξημένης πραγματικότητας Head-Up Display (AR-HUD), και οκτώ στο «μεγάλο» τμήμα την υποστήριξη της κεντρικής προβολής πληροφοριών (CID) καθώς και άλλως λειτουργιών. Αυτός ο φυσικός διαχωρισμός επιτρέπει στη μονάδα γραφικών να υποστηρίζει πολλαπλά συστήματα ταυτόχρονα και επιφέρει ασφαλέστερη λειτουργία καθώς εμποδίζει έναν τομέα να παρεμβαίνει σε έναν άλλο. Εκτός από την ισχυρή CPU και GPU, το V7 είναι εξοπλισμένο με NPU για υπηρεσίες όπως ο ψηφιακή βοηθός (virtual assistance) που μπορεί να επεξεργαστεί οπτικά και ακουστικά δεδομένα για λειτουργίες αναγνώρισης προσώπου, ομιλίας ή χειρονομίας.
Tο Exynos Auto V7 υποστηρίζει έως και τέσσερις οθόνες και 12 εισόδους κάμερας που παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες σε οδηγούς και επιβάτες. Διαθέτει ακόμη τρεις επεξεργαστές ήχου HiFi 4 ενώ για να εκτελούνται όλες αυτές οι λειτουργίες όσο το δυνατόν πιο ομαλά, το V7 διαθέτει έως και 32 GB χωρητικότητα μνήμης LPDDR4x που προσφέρει υψηλό εύρος ζώνης έως και 68,3 GB ανά δευτερόλεπτο (GB/s). Μέσω ενός απομονωμένου επεξεργαστή ασφαλείας, το Exynos Auto V7 προσφέρει επίσης ισχυρή προστασία δεδομένων και λειτουργία κρυπτογράφησης, ενώ διαθέτει hardware κρυπτογράφιση που ενσωματώνει OTP ή PUF συστήματα.
Επί του παρόντος, το Exynos Auto V7 βρίσκεται σε μαζική παραγωγή και χρησιμοποιείται στην τελευταία έκδοση In-Car Application-Server (ICAS) 3.1 της Volkswagen, που αναπτύχθηκε από το τμήμα VS (Vehicle Component Solutions) της LG Electronics, για να τροφοδοτήσει την επόμενη γενιά συστημάτων infotainment εντός των οχημάτων.
Διαχείριση ενέργειας
Το S2VPS01 αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας (PMIC), ειδικά σχεδιασμένο και αναπτυγμένο για τα Exynos Auto V9 και V7. Πρόκειται για την πρώτη λύση αυτοκινήτου της Samsung, που από το 2019 παράγεται με την πιστοποίηση ISO 26262 για τη διαδικασία λειτουργικής ασφάλειας ενώ, από το 2021 διαθέτει και πιστοποίηση ASIL-B.
Το λογισμικό ASIL (Automotive Safety Integrity Level), που ορίζεται σύμφωνα με το ISO 26262, κυμαίνεται από Α έως D, με το D να αποτελεί το ανώτατο επίπεδο. Για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των συστημάτων στα οχήματα, η συμμόρφωση με το ASIL-B αποτελεί προϋπόθεση για τους κατασκευαστές OEM αυτοκινήτων αλλά και για τους βασικούς προμηθευτές τους κατά την επιλογή συνεργατών και λύσεων.
Επιπλέον, το S2VPS01 ρυθμίζει και διορθώνει τη ροή της ηλεκτρικής ενέργειας μέσα στο όχημα, επιτρέποντας την αξιόπιστη και εύρωστη απόδοση του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.


Latest News

Οι start-ups που δημιουργούν εργαλεία παραγωγικότητας είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της ΑΙ - Ποιες είναι
Οι επενδυτές ποντάρουν σε AI startups που αναπτύσσουν πρακτικές εφαρμογές της ΑΙ αναζητώντας μεγάλα κέρδη χωρίς τεράστιες δαπάνες

Τα 5 πράγματα που δεν πρέπει να μοιράζεστε ποτέ με την τεχνητή νοημοσύνη
To ChatGPT, όπως και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, εξελίσσονται χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους ανθρώπους για μια ευρεία γκάμα αναζητήσεων

Ποιες είναι οι 10 χώρες με τα περισσότερα ταλέντα στην AI
Έρευνα της Microsoft, με τη συμμετοχή 31.000 ατόμων σε 31 χώρες, έδειξε ότι το 66% των επιχειρήσεων δεν θα προσλάμβανε κάποιον χωρίς δεξιότητες στην τεχνητή νοημοσύνη

Η συμβολή της ΑΙ στην κατανόηση της σεισμικής κρίσης στη Σαντορίνη
Τα πρώτα αποτελέσματα της χρήση υψηλής τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης στην παρακολούθηση της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη

Alphabet και Nvidia επενδύουν στην εταιρεία του Σάτσκεβερ, συνιδρυτή της OpenAI
Σύμφωνα με το Reuters, Alphabet και Nvidia επενδύουν στην SSI του Ίλια Σάτσκεβερ που είχε αποχωρήσει πέρυσι από την OpenAI δημιουργό του ChatGTP

Πισσαρίδης (LSE): Η μάχη για την AI κερδίζεται με επενδύσεις και αλλαγές
Για την ανάγκη επενδύσεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τα βήματα που πρέπει να κάνει η Ευρώπη ώστε να μη χάσει ακόμα περισσότερο έδαφος από τις ΗΠΑ, μίλησε ο Χριστόφορος Πισσαρίδης, Regius Professor, London School of Economics and Political Science

Παπαστεργίου: Ειδική γραμματεία για την AI στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
«Η Ελλάδα είναι ένα τρένο που ξεκινάει σιγά σιγά και θα τρέξει γρήγορα. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να αντιμετωπίσουμε ενδεχόμενα προβλήματα για να μην χάσουμε χρόνο», σημείωσε ο κ. Ππαστεργίου

Στο... διάστημα ταξιδεύουν τα data centers
Η τοποθέτηση data centers στο διάστημα ή στο φεγγάρι θα λύσει πολλά προβλήματα

Γιατί κινδυνεύει η Silicon Valley από έναν εμπορικό πόλεμο
Τα συμφέροντα της Silicon Valley έρχονται σε πλήρη αντίθεση με το κίνημα που έβαλε τον Τραμπ στον Λευκό Οίκο

Η xAI του Μασκ προσλαμβάνει ειδικούς να χαλιναγωγήσουν το αθυρόστομο chatbot
Το Grok εκστομίζει ακατάλληλη φρασεολογία και ρατσιστικά σχόλια