Οι «σπασμωδικές αντιδράσεις» των ηγετών ανά τον κόσμο στη νέα παραλλαγή Όμικρον θέτουν τους εργαζόμενους στις μεταφορές και την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού σε μεγαλύτερο κίνδυνο κατάρρευσης, προειδοποίησαν την Παρασκευή διεθνείς οργανισμοί μεταφορών και συνδικάτα που εκπροσωπούν τις οδικές, αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές.
«Για άλλη μια φορά, η ιστορία της COVID επαναλαμβάνεται με τις κυβερνήσεις να αλλάζουν μονομερώς εκατοντάδες κανόνες που επηρεάζουν τους εργαζόμενους στις διασυνοριακές μεταφορές μέσα σε λίγες ώρες», δήλωσε ο Umberto de Pretto, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU).
«Οι οδηγοί φορτηγών αιφνιδιάζονται για μία ακόμα φορά και πληρώνουν βαρύ τίμημα κάνοντας απλώς τη δουλειά τους για να διατηρήσουν τη λειτουργία των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού», πρόσθεσε.
Η IRU, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας και η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές ζήτησαν από κοινού από τις κυβερνήσεις να μην επιβάλουν εκ νέου περιορισμούς στα σύνορα.
«Μετά από σχεδόν δύο χρόνια αντιμετώπισης της COVID-19, θα έπρεπε να είχαμε προχωρήσει πέρα από αυτές τις σπασμωδικές, ασυντόνιστες», δήλωσε ο Willie Walsh, ο γενικός διευθυντής της IATA.
«Οι αξιωματούχοι της δημόσιας υγείας μας λένε ότι θα πρέπει να περιμένουμε να εμφανιστούν παραλλαγές. Και μέχρι να εντοπιστούν, η εμπειρία δείχνει ότι έχουν ήδη εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο».
Ο Walsh είπε ότι οι περιορισμοί στα σύνορα που εμποδίζουν τα πληρώματα των αεροσκαφών να κάνουν τη δουλειά τους δεν θα εμποδίσουν την εξάπλωση της παραλλαγής, ενώ θα προκαλέσουν ζημιά στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού που εξακολουθούν να ανακάμπτουν και στις τοπικές οικονομίες.
Η κοινή δήλωση ανέφερε ότι οι κυβερνήσεις περιορίζουν περαιτέρω την ελευθερία μετακίνησης των εργαζομένων στις διεθνείς μεταφορές και πρέπει να διδαχθούν από τα δύο τελευταία χρόνια.
Οι εργαζόμενοι στις διασυνοριακές μεταφορές, συμπεριλαμβανομένων των ναυτικών, των πληρωμάτων αεροσκαφών και των οδηγών, πρέπει να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους και να διασχίζουν τα σύνορα χωρίς υπερβολικά περιοριστικούς κανόνες ταξιδιού για να συνεχίσουν να κινούνται οι ήδη προβληματικές αλυσίδες εφοδιασμού, είπαν.
Η κοινή αυτή δήλωση εξεδόθη μια εβδομάδα αφότου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) κήρυξε το νέο στέλεχος Όμικρον ως «παραλλαγή ανησυχίας» και είπε ότι τουλάχιστον 56 χώρες έχουν επιβάλει εκ νέου διαφορετικούς βαθμούς ταξιδιωτικούς περιορισμούς.
Οι φορείς μεταφορών, που αντιπροσωπεύουν 65 εκατομμύρια εργαζόμενους στις μεταφορές παγκοσμίως με πάνω από 20 τρισεκατομμύρια δολάρια του παγκόσμιου εμπορίου ετησίως, ζήτησαν να σταματήσει η «βιαστική και κατακερματισμένη προσέγγιση» στους κανόνες ταξιδιού από τις κυβερνήσεις.
Εξέφρασαν επίσης την απογοήτευσή τους που οι κυβερνήσεις αρνούνταν τα σαφή βήματα που δόθηκαν στους παγκόσμιους ηγέτες τον Σεπτέμβριο για να εγγυηθούν την ελεύθερη και ασφαλή μετακίνηση των εργαζομένων στις μεταφορές και να δώσουν προτεραιότητα στους εργαζόμενους στις μεταφορές να λαμβάνουν εμβόλια αναγνωρισμένα από τον ΠΟΥ.
Είπαν ότι οι διεθνείς οργανισμοί έχουν υιοθετήσει πρωτόκολλα διαρκείας ταξιδιού και υγείας που αναπτύχθηκαν από τη βιομηχανία για ναυτικούς, οδηγούς και πληρώματα αεροσκαφών, «όπως εγκρίθηκαν» από τον ΠΟΥ, τον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας (ILO), τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας.
Προκειμένου να συζητηθούν οι συστάσεις και ο αντίκτυπος που θα έχουν οι ταξιδιωτικές απαγορεύσεις και άλλοι περιορισμοί ως απάντηση στην παραλλαγή Όμικρον στους εργαζόμενους στις μεταφορές και στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, έχει προγραμματιστεί μια κρίσιμη συνάντηση των φορέων αυτών με τον ΠΟΥ και τη ΔΟΕ για τις 6 Δεκεμβρίου.
Latest News
Αντίο με αποζημίωση!
Για πρώτη φορά στην ιστορία η ισπανική νομοθεσία προβλέπει ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να αποχωρούν άμεσα και με αποζημίωση σε περίπτωση μη καταβολής μισθών
Κατά μέτωπον επίθεση Amazon σε Temu και Shein - Η πρόκληση του Amazon Haul
Το Amazon Haul ήρθε για να «χτυπήσει» τις χαμηλές τιμές που δίνουν οι κινεζικές πλατφόρμες - Το πείραμα της Amazon και το πρόβλημα με τις αποστολές
Η Γερμανία απαγορεύει την εισαγωγή ρωσικού LNG μέσω λιμανιών της
Το υπουργείο Οικονομίας δίνει εντολή στον τερματικό σταθμό εισαγωγής στη Γερμανία να αρνηθεί την προγραμματισμένη αποστολή LNG
Χωρίς... «ταραμασαλάτα» τα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία - Τι έχει συμβεί
Η απεργία που έχει ξεκινήσει σε εργοστάσιο παραγωγής σαλτσών και ντιπ στην Αγγλία, έχει αφαιρέσει την νοστιμιά από το αγγλικό τραπέζι!
Η απεργία έληξε, τα δύσκολα παραμένουν για την Boeing
Η Boeing έλυσε τα εύκολα - Τώρα έρχονται τα πιο σκληρά, υπαρξιακά προβλήματα
Στα 50 δισ. η αξία των Rolex Submariner που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα
Δεκάδες μοντέλα της Rolex διαπραγματεύονται πάνω από τις τιμές λιανικής τους στη δευτερογενή αγορά
Θέλει ο Τραμπ εμπορικό πόλεμο; Πώς θα πρέπει να θωρακιστεί η ΕΕ;
Μετά την επανεκλογή Τραμπ πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες ανησυχούν - Ορισμένες φοβούνται ακόμη και έναν εμπορικό πόλεμο - Θα πρέπει η ΕΕ να θωρακιστεί καλύτερα;
Ηχηρή προειδοποίηση ΔΝΤ για την παραγωγικότητα στην Ευρώπη [γράφημα]
Η μεγάλη διαφορά στο κατά κεφαλήν εισόδημα της Ευρώπης με τις Ηνωμένες Πολιτείες αντανακλά πρωτίστως το αυξανόμενο έλλειμμα παραγωγικότητα υποστηρίζει το ΔΝΤ
Η Ευρώπη στο... χακί – Το 1/3 του προϋπολογισμού της ΕΕ για αμυντικές δαπάντες
Η ΕΕ αλλάζει πολιτική μετά την εκλογή Τραμπ - Σχεδόν 400 δισ. ευρώ από τα κοινοτικά κονδύλια θα δαπανηθούν για άμυνα και ασφάλεια
Η Wall Street καλωσορίζει την επιστροφή των παχυλών μπόνους
Μετά από δύο χρόνια ισχνών ή και καθόλου μπόνους, τα golden boys της Wall Street έχουν κάθε λόγο να χαίρονται