
Οι «σπασμωδικές αντιδράσεις» των ηγετών ανά τον κόσμο στη νέα παραλλαγή Όμικρον θέτουν τους εργαζόμενους στις μεταφορές και την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού σε μεγαλύτερο κίνδυνο κατάρρευσης, προειδοποίησαν την Παρασκευή διεθνείς οργανισμοί μεταφορών και συνδικάτα που εκπροσωπούν τις οδικές, αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές.
«Για άλλη μια φορά, η ιστορία της COVID επαναλαμβάνεται με τις κυβερνήσεις να αλλάζουν μονομερώς εκατοντάδες κανόνες που επηρεάζουν τους εργαζόμενους στις διασυνοριακές μεταφορές μέσα σε λίγες ώρες», δήλωσε ο Umberto de Pretto, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU).
«Οι οδηγοί φορτηγών αιφνιδιάζονται για μία ακόμα φορά και πληρώνουν βαρύ τίμημα κάνοντας απλώς τη δουλειά τους για να διατηρήσουν τη λειτουργία των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού», πρόσθεσε.
Η IRU, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας και η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές ζήτησαν από κοινού από τις κυβερνήσεις να μην επιβάλουν εκ νέου περιορισμούς στα σύνορα.
«Μετά από σχεδόν δύο χρόνια αντιμετώπισης της COVID-19, θα έπρεπε να είχαμε προχωρήσει πέρα από αυτές τις σπασμωδικές, ασυντόνιστες», δήλωσε ο Willie Walsh, ο γενικός διευθυντής της IATA.
«Οι αξιωματούχοι της δημόσιας υγείας μας λένε ότι θα πρέπει να περιμένουμε να εμφανιστούν παραλλαγές. Και μέχρι να εντοπιστούν, η εμπειρία δείχνει ότι έχουν ήδη εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο».
Ο Walsh είπε ότι οι περιορισμοί στα σύνορα που εμποδίζουν τα πληρώματα των αεροσκαφών να κάνουν τη δουλειά τους δεν θα εμποδίσουν την εξάπλωση της παραλλαγής, ενώ θα προκαλέσουν ζημιά στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού που εξακολουθούν να ανακάμπτουν και στις τοπικές οικονομίες.
Η κοινή δήλωση ανέφερε ότι οι κυβερνήσεις περιορίζουν περαιτέρω την ελευθερία μετακίνησης των εργαζομένων στις διεθνείς μεταφορές και πρέπει να διδαχθούν από τα δύο τελευταία χρόνια.
Οι εργαζόμενοι στις διασυνοριακές μεταφορές, συμπεριλαμβανομένων των ναυτικών, των πληρωμάτων αεροσκαφών και των οδηγών, πρέπει να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους και να διασχίζουν τα σύνορα χωρίς υπερβολικά περιοριστικούς κανόνες ταξιδιού για να συνεχίσουν να κινούνται οι ήδη προβληματικές αλυσίδες εφοδιασμού, είπαν.
Η κοινή αυτή δήλωση εξεδόθη μια εβδομάδα αφότου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) κήρυξε το νέο στέλεχος Όμικρον ως «παραλλαγή ανησυχίας» και είπε ότι τουλάχιστον 56 χώρες έχουν επιβάλει εκ νέου διαφορετικούς βαθμούς ταξιδιωτικούς περιορισμούς.
Οι φορείς μεταφορών, που αντιπροσωπεύουν 65 εκατομμύρια εργαζόμενους στις μεταφορές παγκοσμίως με πάνω από 20 τρισεκατομμύρια δολάρια του παγκόσμιου εμπορίου ετησίως, ζήτησαν να σταματήσει η «βιαστική και κατακερματισμένη προσέγγιση» στους κανόνες ταξιδιού από τις κυβερνήσεις.
Εξέφρασαν επίσης την απογοήτευσή τους που οι κυβερνήσεις αρνούνταν τα σαφή βήματα που δόθηκαν στους παγκόσμιους ηγέτες τον Σεπτέμβριο για να εγγυηθούν την ελεύθερη και ασφαλή μετακίνηση των εργαζομένων στις μεταφορές και να δώσουν προτεραιότητα στους εργαζόμενους στις μεταφορές να λαμβάνουν εμβόλια αναγνωρισμένα από τον ΠΟΥ.
Είπαν ότι οι διεθνείς οργανισμοί έχουν υιοθετήσει πρωτόκολλα διαρκείας ταξιδιού και υγείας που αναπτύχθηκαν από τη βιομηχανία για ναυτικούς, οδηγούς και πληρώματα αεροσκαφών, «όπως εγκρίθηκαν» από τον ΠΟΥ, τον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας (ILO), τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας.
Προκειμένου να συζητηθούν οι συστάσεις και ο αντίκτυπος που θα έχουν οι ταξιδιωτικές απαγορεύσεις και άλλοι περιορισμοί ως απάντηση στην παραλλαγή Όμικρον στους εργαζόμενους στις μεταφορές και στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, έχει προγραμματιστεί μια κρίσιμη συνάντηση των φορέων αυτών με τον ΠΟΥ και τη ΔΟΕ για τις 6 Δεκεμβρίου.


Latest News

Το Χονγκ Κονγκ σταματάει την αποστολή δεμάτων στις ΗΠΑ, λόγω των δασμών Τραμπ
Οι ΗΠΑ είναι παράλογες, εκφοβίζουν και επιβάλλουν δασμούς καταχρηστικά, ανακοίνωσαν τα ταχυδρομεία του Χονγκ Κονγκ

Χαμηλότερος από τον αναμενόμενο ο πληθωρισμός στη Βρετανία τον Μάρτιο
Τι θα κάνει η Τράπεζα της Αγγλίας με τα επιτόκια

Η Κίνα αντικαθιστά τον κορυφαίο διεθνή εμπορικό διαπραγματευτή της
Ποιος είναι ο νέος επικεφαλής για την Κίνα στις εμπορικές διαπραγματεύσεις - Τι σηματοδοτεί η αλλαγή

Η Nvidia θα «χάσει» 5,5 δισ. καθώς οι ΗΠΑ περιορίζουν τις πωλήσεις chip στην Κίνα
Η Nvidia ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ έχουν ξεκαθαρίσει ότι οι νέοι περιορισμοί είναι απαραίτητοι για την αντιμετώπιση του κινδύνου χρήσης τσιπ H20 σε «έναν υπερυπολογιστή στην Κίνα»

Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες FMCG στην Ευρώπη - Έρευνα Circana
Η Circana δημοσιεύει σε συνεργασία με το περιοδικό ESM τις κατηγορίες προϊόντων που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τον τελευταίο χρόνο

Το Εμπορικό Επιμελητήριο της ΕΕ στην Κίνα ζητάει από το Πεκίνο να αλλάξει εμπορική πολιτική
Τι ζητούν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, στον απόηχο του εμπορικού πολέμου που κήρυξε ο Τραμπ

Οι ΗΠΑ αντιδρούν, αλλά συνεχίζουν τις συζητήσεις για τον παγκόσμιο φόρο - Τι λέει ο ΟΟΣΑ
Περισσότερες από 135 χώρες υπέγραψαν τη μεγαλύτερη εταιρική φορολογική μεταρρύθμιση εδώ και περισσότερα από τέσσερα χρόνια πριν

Η PwC αποχωρεί από την Αφρική για να αποφύγει τα σκάνδαλα
Ο παγκόσμιος πρόεδρος της PwC, Mohamed Kande, αντιμετωπίζει τις συνέπειες των σκανδάλων σε πολλές ηπείρους από τότε που ανέλαβε τον ρόλο τον Ιούλιο

Και τα κρίσιμα ορυκτά στο έλεος των δασμών Τραμπ
Η έρευνα που ξεκινούν οι Ηνωμένες Πολιτείες απειλεί να πυροδοτήσει έναν νέο κρίσιμο εμπορικό πόλεμο ορυκτών

Με ρυθμό 5,4% έτρεξε η κινεζική οικονομία το α' τρίμηνο
Η UBS εκτίμησε ότι λίγο λιγότερο από το 60% των εισαγωγών των ΗΠΑ από την Κίνα υπόκεινται σε μέγιστο δασμό 145%