Οι «σπασμωδικές αντιδράσεις» των ηγετών ανά τον κόσμο στη νέα παραλλαγή Όμικρον θέτουν τους εργαζόμενους στις μεταφορές και την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού σε μεγαλύτερο κίνδυνο κατάρρευσης, προειδοποίησαν την Παρασκευή διεθνείς οργανισμοί μεταφορών και συνδικάτα που εκπροσωπούν τις οδικές, αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές.
«Για άλλη μια φορά, η ιστορία της COVID επαναλαμβάνεται με τις κυβερνήσεις να αλλάζουν μονομερώς εκατοντάδες κανόνες που επηρεάζουν τους εργαζόμενους στις διασυνοριακές μεταφορές μέσα σε λίγες ώρες», δήλωσε ο Umberto de Pretto, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU).
«Οι οδηγοί φορτηγών αιφνιδιάζονται για μία ακόμα φορά και πληρώνουν βαρύ τίμημα κάνοντας απλώς τη δουλειά τους για να διατηρήσουν τη λειτουργία των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού», πρόσθεσε.
Η IRU, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας και η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές ζήτησαν από κοινού από τις κυβερνήσεις να μην επιβάλουν εκ νέου περιορισμούς στα σύνορα.
«Μετά από σχεδόν δύο χρόνια αντιμετώπισης της COVID-19, θα έπρεπε να είχαμε προχωρήσει πέρα από αυτές τις σπασμωδικές, ασυντόνιστες», δήλωσε ο Willie Walsh, ο γενικός διευθυντής της IATA.
«Οι αξιωματούχοι της δημόσιας υγείας μας λένε ότι θα πρέπει να περιμένουμε να εμφανιστούν παραλλαγές. Και μέχρι να εντοπιστούν, η εμπειρία δείχνει ότι έχουν ήδη εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο».
Ο Walsh είπε ότι οι περιορισμοί στα σύνορα που εμποδίζουν τα πληρώματα των αεροσκαφών να κάνουν τη δουλειά τους δεν θα εμποδίσουν την εξάπλωση της παραλλαγής, ενώ θα προκαλέσουν ζημιά στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού που εξακολουθούν να ανακάμπτουν και στις τοπικές οικονομίες.
Η κοινή δήλωση ανέφερε ότι οι κυβερνήσεις περιορίζουν περαιτέρω την ελευθερία μετακίνησης των εργαζομένων στις διεθνείς μεταφορές και πρέπει να διδαχθούν από τα δύο τελευταία χρόνια.
Οι εργαζόμενοι στις διασυνοριακές μεταφορές, συμπεριλαμβανομένων των ναυτικών, των πληρωμάτων αεροσκαφών και των οδηγών, πρέπει να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους και να διασχίζουν τα σύνορα χωρίς υπερβολικά περιοριστικούς κανόνες ταξιδιού για να συνεχίσουν να κινούνται οι ήδη προβληματικές αλυσίδες εφοδιασμού, είπαν.
Η κοινή αυτή δήλωση εξεδόθη μια εβδομάδα αφότου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) κήρυξε το νέο στέλεχος Όμικρον ως «παραλλαγή ανησυχίας» και είπε ότι τουλάχιστον 56 χώρες έχουν επιβάλει εκ νέου διαφορετικούς βαθμούς ταξιδιωτικούς περιορισμούς.
Οι φορείς μεταφορών, που αντιπροσωπεύουν 65 εκατομμύρια εργαζόμενους στις μεταφορές παγκοσμίως με πάνω από 20 τρισεκατομμύρια δολάρια του παγκόσμιου εμπορίου ετησίως, ζήτησαν να σταματήσει η «βιαστική και κατακερματισμένη προσέγγιση» στους κανόνες ταξιδιού από τις κυβερνήσεις.
Εξέφρασαν επίσης την απογοήτευσή τους που οι κυβερνήσεις αρνούνταν τα σαφή βήματα που δόθηκαν στους παγκόσμιους ηγέτες τον Σεπτέμβριο για να εγγυηθούν την ελεύθερη και ασφαλή μετακίνηση των εργαζομένων στις μεταφορές και να δώσουν προτεραιότητα στους εργαζόμενους στις μεταφορές να λαμβάνουν εμβόλια αναγνωρισμένα από τον ΠΟΥ.
Είπαν ότι οι διεθνείς οργανισμοί έχουν υιοθετήσει πρωτόκολλα διαρκείας ταξιδιού και υγείας που αναπτύχθηκαν από τη βιομηχανία για ναυτικούς, οδηγούς και πληρώματα αεροσκαφών, «όπως εγκρίθηκαν» από τον ΠΟΥ, τον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας (ILO), τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας.
Προκειμένου να συζητηθούν οι συστάσεις και ο αντίκτυπος που θα έχουν οι ταξιδιωτικές απαγορεύσεις και άλλοι περιορισμοί ως απάντηση στην παραλλαγή Όμικρον στους εργαζόμενους στις μεταφορές και στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, έχει προγραμματιστεί μια κρίσιμη συνάντηση των φορέων αυτών με τον ΠΟΥ και τη ΔΟΕ για τις 6 Δεκεμβρίου.
Latest News
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα