
Οι «σπασμωδικές αντιδράσεις» των ηγετών ανά τον κόσμο στη νέα παραλλαγή Όμικρον θέτουν τους εργαζόμενους στις μεταφορές και την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού σε μεγαλύτερο κίνδυνο κατάρρευσης, προειδοποίησαν την Παρασκευή διεθνείς οργανισμοί μεταφορών και συνδικάτα που εκπροσωπούν τις οδικές, αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές.
«Για άλλη μια φορά, η ιστορία της COVID επαναλαμβάνεται με τις κυβερνήσεις να αλλάζουν μονομερώς εκατοντάδες κανόνες που επηρεάζουν τους εργαζόμενους στις διασυνοριακές μεταφορές μέσα σε λίγες ώρες», δήλωσε ο Umberto de Pretto, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU).
«Οι οδηγοί φορτηγών αιφνιδιάζονται για μία ακόμα φορά και πληρώνουν βαρύ τίμημα κάνοντας απλώς τη δουλειά τους για να διατηρήσουν τη λειτουργία των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού», πρόσθεσε.
Η IRU, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας και η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές ζήτησαν από κοινού από τις κυβερνήσεις να μην επιβάλουν εκ νέου περιορισμούς στα σύνορα.
«Μετά από σχεδόν δύο χρόνια αντιμετώπισης της COVID-19, θα έπρεπε να είχαμε προχωρήσει πέρα από αυτές τις σπασμωδικές, ασυντόνιστες», δήλωσε ο Willie Walsh, ο γενικός διευθυντής της IATA.
«Οι αξιωματούχοι της δημόσιας υγείας μας λένε ότι θα πρέπει να περιμένουμε να εμφανιστούν παραλλαγές. Και μέχρι να εντοπιστούν, η εμπειρία δείχνει ότι έχουν ήδη εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο».
Ο Walsh είπε ότι οι περιορισμοί στα σύνορα που εμποδίζουν τα πληρώματα των αεροσκαφών να κάνουν τη δουλειά τους δεν θα εμποδίσουν την εξάπλωση της παραλλαγής, ενώ θα προκαλέσουν ζημιά στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού που εξακολουθούν να ανακάμπτουν και στις τοπικές οικονομίες.
Η κοινή δήλωση ανέφερε ότι οι κυβερνήσεις περιορίζουν περαιτέρω την ελευθερία μετακίνησης των εργαζομένων στις διεθνείς μεταφορές και πρέπει να διδαχθούν από τα δύο τελευταία χρόνια.
Οι εργαζόμενοι στις διασυνοριακές μεταφορές, συμπεριλαμβανομένων των ναυτικών, των πληρωμάτων αεροσκαφών και των οδηγών, πρέπει να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους και να διασχίζουν τα σύνορα χωρίς υπερβολικά περιοριστικούς κανόνες ταξιδιού για να συνεχίσουν να κινούνται οι ήδη προβληματικές αλυσίδες εφοδιασμού, είπαν.
Η κοινή αυτή δήλωση εξεδόθη μια εβδομάδα αφότου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) κήρυξε το νέο στέλεχος Όμικρον ως «παραλλαγή ανησυχίας» και είπε ότι τουλάχιστον 56 χώρες έχουν επιβάλει εκ νέου διαφορετικούς βαθμούς ταξιδιωτικούς περιορισμούς.
Οι φορείς μεταφορών, που αντιπροσωπεύουν 65 εκατομμύρια εργαζόμενους στις μεταφορές παγκοσμίως με πάνω από 20 τρισεκατομμύρια δολάρια του παγκόσμιου εμπορίου ετησίως, ζήτησαν να σταματήσει η «βιαστική και κατακερματισμένη προσέγγιση» στους κανόνες ταξιδιού από τις κυβερνήσεις.
Εξέφρασαν επίσης την απογοήτευσή τους που οι κυβερνήσεις αρνούνταν τα σαφή βήματα που δόθηκαν στους παγκόσμιους ηγέτες τον Σεπτέμβριο για να εγγυηθούν την ελεύθερη και ασφαλή μετακίνηση των εργαζομένων στις μεταφορές και να δώσουν προτεραιότητα στους εργαζόμενους στις μεταφορές να λαμβάνουν εμβόλια αναγνωρισμένα από τον ΠΟΥ.
Είπαν ότι οι διεθνείς οργανισμοί έχουν υιοθετήσει πρωτόκολλα διαρκείας ταξιδιού και υγείας που αναπτύχθηκαν από τη βιομηχανία για ναυτικούς, οδηγούς και πληρώματα αεροσκαφών, «όπως εγκρίθηκαν» από τον ΠΟΥ, τον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας (ILO), τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας.
Προκειμένου να συζητηθούν οι συστάσεις και ο αντίκτυπος που θα έχουν οι ταξιδιωτικές απαγορεύσεις και άλλοι περιορισμοί ως απάντηση στην παραλλαγή Όμικρον στους εργαζόμενους στις μεταφορές και στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, έχει προγραμματιστεί μια κρίσιμη συνάντηση των φορέων αυτών με τον ΠΟΥ και τη ΔΟΕ για τις 6 Δεκεμβρίου.


Latest News

Διπλάσια χρήματα απο τον CEO της Deutsche Bank έβγαλε πέρυσι, στέλεχος της τράπεζας
Οι αμοιβές του υπάλληλου της Deutsche Bank το 2024 , έφτασαν τα 18 εκατ. ευρώ - Συνολικά 647 άτομα απο το προσωπικό είχαν κέρδη πάνω απο ένα εκατ. ευρώ

Σε ρυθμούς τεχνητής νοημοσύνης «τρέχει» η Κίνα - Υπάρχει όμως κίνδυνος «φούσκας»;
Η Κίνα περνά μια περίοδο αντίστοιχη με την ευφορία της Wall Street για την τεχνητή νοημοσύνη - Τα ισχυρά χαρτιά και οι αδυναμίες

Το «αθόρυβο» στοίχημα πίσω από την επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές
Traders και διαχειριστές κεφαλαίων αναζητούν ρωσικά assets στοιχηματίζοντας στην επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές

Εκτός του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου οι λομπίστες της Huawei
Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ακολουθεί ένα κύμα αναζητήσεων και συλλήψεων στο πλαίσιο έρευνας για διαφθορά, απο τις βελγικές δικαστικές αρχές

Deutsche Bank: Πρώην κορυφαίο στέλεχος ζητά αποζημίωση 152 εκατ. ευρώ για την υπόθεση της Monte Paschi
Η υπόθεση αφορά την Banca Monte dei Paschi di Siena, μια από τις παλιότερες τράπεζες του κόσμου

Με νέες κυρώσεις απειλεί τη Μόσχα η G7 αν δεν συμφωνήσει στην κατάπαυση του πυρός
Ο Ρούμπιο ενώνει τη φωνή του με άλλους υπουργούς Εξωτερικών στην προσπάθειά τους να αυξήσουν την πίεση στον Πούτιν

Η ιταλική Terna θα επενδύσει 23 δισ. ευρώ για τη αναβάθμιση δικτύων
Η Terna ανέφερε ότι η δυναμικότητα ανταλλαγής ενέργειας μεταξύ των αγορών θα φτάσει τα 39 GW από τα σημερινά 16 GW

Σε υψηλό 32 ετών οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Τα χειρότερα από τα αναμενόμενα στοιχεία έρχονται λίγες μέρες πριν από την επόμενη συνεδρίαση της Federal Reserve για τα επιτόκια

Εξαίρεση του καφέ απο τους δασμούς ζητά η βιομηχανία απο τον Τραμπ
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας και καταναλωτής καφέ στον κόσμο

Χάνουν την πρόσβαση στην κινεζική αγορά εκατοντάδες εργοστάσια κρέατος των ΗΠΑ
Η απώλεια της πρόσβασης στην κινεζική αγορά θα προκαλούσε νέο πλήγμα 5 δισ. δολ. στους αγρότες των ΗΠΑ