Οι μεγάλες πιέσεις που έχει αρχίσει να δέχονται οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί από τις σημαντικές ανατιμήσεις σε ενεργειακά προϊόντα και καύσιμα άρχισαν να αποτυπώνονται στις αποδείξεις του σούπερ μάρκετ.
Αν και στο δεκάμηνο η αγορά των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) καταγράφει ρυθμό αύξησης εσόδων 2%, τον Νοέμβριο οι πωλήσεις σημειώνουν μείωση, σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen ΙQ.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen ΙQ, η βδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 14/11 εμφανίζει υποχώρηση 6,6% σε αξία σε σχέση με πέρυσι. Βέβαια πέρυσι τέτοιες μέρες εκτός από τα καταστήματα τροφίμων η υπόλοιπη αγορά ήταν σε lockdown.
Να σημειωθεί πάντως πως η πτωτική τάση είχε αρχίσει να φαίνεται ήδη από την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου.
Πληθωρισμός με χρονοκαθυστέρηση
Ειδικότερα, όπως ανέφερε χθες ο CEO της NielsenIQ κ. Βάιος Δημοράγκας, στο πλαίσιο του συνεδρίου που διοργάνωσε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) «o πληθωρισμός στα FMCGs είναι συγκρατημένος μέχρι τον Οκτώβριο κατά συνέπεια δεν έχει επηρεάσει αυτός καθαυτός την κατανάλωση σημαντικά. Ο ευρύτερος πληθωρισμός του 3,4% τον Οκτώβριο φαίνεται ότι είναι αυτός που έχει επηρεάσει σε ένα βαθμό την αγορά των σούπερ μάρκετ».
Τον Οκτώβριο οι τιμές στα προϊόντα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν με ρυθμό 1%, ένα ποσοστό το οποίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σαν μεγάλος πληθωρισμός, ανέφερε ο κ. Δημοράγκας. «Μπορούμε να πιθανολογήσουμε ότι ο ευρύτερος πληθωρισμός του 3,4% επηρέασε και τις αγορές των ταχυκίνητων με τον καταναλωτή να περιορίζει τις δαπάνες του προκειμένου να διαχειριστεί τα αυξημένα έξοδα στους λογαριασμούς και στη βενζίνη» αναφέρει ο κ. Δημοράγκας.
Η λίστα της ακρίβειας
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών τον Οκτώβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, σύμφωνα με την Nielsen IQ, εντοπίζονται στις μέσες τιμές των σπορέλαιων (+34,2%), των ελαιολάδων (+16,3%), των προϊόντων σάλτσας (+9,4%), των έτοιμων παιδικών τροφών (+7,7%), των κάψουλων καφέ (+6,3%), των κατεψυγμένων λαχανικών (+7,1%), των πιτών (+3,1%), των παγωτών (+3,7%) και των κρασιών (+6,3%).
Αντίθετα, η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας, η οποία το 2020 γνώρισε σημαντική ανάπτυξη, τον Οκτώβριο υποχώρησε, καθώς οι καταναλωτές περιόρισαν τις δαπάνες τους για τα συγκεκριμένα προϊόντα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων. Η μείωση σε όγκο κυμάνθηκε στο 4,4%, σε αξία η πτώση ήταν στο 2,2% όταν η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 2,3%.
Αρνητικό πρόσημο εμφανίζουν και τα είδη οικιακής χρήσης στο -2,6%.
Latest News
Ψάλτης (Alpha Bank): Το deal με Unicredit «γέφυρα» για τις ελληνικές επιχειρήσεις με την ΕΕ
Ομιλία του διευθύνοντος συμβούλου του Ομίλου Alpha Bank, Βασίλη Ψάλτη, στο «7th Athens Investment Forum»
Cenergy: Η Hellenic Cables προμηθεύει καλώδια υψηλής και υπερυψηλής τάσης στη Γαλλία
Τα καλώδια θα κατασκευαστούν βάσει υψηλών προδιαγραφών ποιότητας και βιωσιμότητας στις εγκαταστάσεις της Hellenic Cables στη Θήβα για την επέκταση της παραγωγικής της ικανότητας των οποίων επενδύει η θυγατρική
Premia Properties: Αύξηση 35% στα λειτουργικά κέρδη στο εννεάμηνο
«Η Διοίκηση παραμένει επικεντρωμένη στην αποτελεσματική υλοποίηση του business plan του Ομίλου», επισημαίνει η Premia Properties
Η Pfizer επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της στη Θεσσαλονίκη μέχρι το τέλος του 2026
H Pfizer σχεδιάζει την επέκταση των κτηριακών εγκαταστάσεών της σε μέρος της έκτασης όπου ήδη χωροθετούνται, στο «East Plaza Campus», εντός του 2026
DKG Development: Συνεργασία με την ισπανική LHG για δύο εμβληματικά ακίνητα στο Piraeús Gate
Η συνεργασία με την DHK Development σηματοδοτεί την είσοδο του ισπανικού ομίλου LHG στην Ελλάδα
Τι λέει η Ideal για τις συζητήσεις με CVC για την εξαγορά της «Μπάρμπα Στάθης»
«Δεν υπάρχει σήμερα, πληροφορία προς ανακοίνωση», αναφέρει η Ideal σε απάντηση της στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
Frigoglass: Συμμετοχή στην BrauBeviale με νέα προϊόντα και υπηρεσίες
Στη BrauBeviale θα λάβει μέρος η Frigoglass πλαισιώνοντας το Εκθεσιακό Κέντρο της Νυρεμβέργης στη Γερμανία στις 26-28 Νοεμβρίου