Τα παγκόσμια γεγονότα στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης το 2019-2020 έχουν αλλάξει την αντίληψη των ανθρώπων για τον κλάδο. Οι ιατρικοί οργανισμοί έχουν προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες και σήμερα, το 56% των ιδρυμάτων υγειονομικής περίθαλψης σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις του σε λύσεις τηλεϊατρικής και εικονικής περίθαλψης.
Η Kaspersky ερεύνησε τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων για την υγειονομική περίθαλψη για να μάθει πώς πηγαίνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κλάδου και ποια προβλήματα πιστεύουν ότι πρέπει να λυθούν για να δημιουργηθεί ένας κόσμος στον οποίο όλοι μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσιτή, γρήγορη και ποιοτική περίθαλψη.
Εμπιστοσύνη των επαγγελματιών στην τηλεϊατρική
Σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας κυβερνοασφάλειας, το 71% των ερωτηθέντων παγκοσμίως πιστεύει ότι οι υπηρεσίες τηλεϊατρικής θα προσθέσουν τη μεγαλύτερη αξία στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Οι επαγγελματίες σημειώνουν ότι η εξ αποστάσεως ιατρική είναι πρακτική και ελκυστική από πολλές απόψεις, με πλεονεκτήματα όπως η άμεση πρόσβαση, η περιορισμένη μετάδοση ασθενειών μεταξύ ασθενών και του προσωπικού και η δυνατότητα βοήθειας περισσότερων ανθρώπων σε μικρότερο χρονικό διάστημα.
Αυτή η θετική προσέγγιση έχει απήχηση στην πραγματική ιατρική πρακτική. Σχεδόν οι μισοί οργανισμοί (42%) συμφωνούν ότι οι περισσότεροι ασθενείς τους ενδιαφέρονται περισσότερο για απομακρυσμένες συνεδρίες παρά για προσωπικές συνεδρίες λόγω της ευκολίας τους. Άλλα ελκυστικά χαρακτηριστικά τηλεϊατρικής για τους πελάτες είναι ότι οι σύγχρονες τεχνολογίες εξοικονομούν χρόνο, προσπάθεια και χρήματα και παρέχουν την ευκαιρία να συμβουλευτούν έναν πιο έμπειρο ειδικό.
Αυτά τα πλεονεκτήματα είχαν ως αποτέλεσμα οι υπηρεσίες τηλεϊατρικής να γίνονται όλο και πιο περιζήτητες από ασθενείς όλων των ηλικιακών ομάδων. Σε αντίθεση με τα στερεότυπα ότι οι ηλικιωμένοι είναι λιγότερο διατεθειμένοι να εμπιστευτούν τις σύγχρονες τεχνολογίες, μόλις το 51% των παρόχων συμφωνεί ότι η πλειονότητα των ασθενών του οργανισμού τους που χρησιμοποιούν απομακρυσμένες μορφές είναι ηλικίας κάτω των 50 ετών.
Η πιο κοινή υπηρεσία που παρέχεται από οργανισμούς είναι η σύγχρονη τηλεϊατρική (51%), όπως η επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο με ασθενείς, συμπεριλαμβανομένης της βιντεοκλήσης ή της ψηφιακής συνομιλίας. Η δεύτερη πιο δημοφιλής υπηρεσία είναι η απομακρυσμένη παρακολούθηση ασθενών μέσω wearables (41%), ακολουθούμενη από την τεχνολογία ασύγχρονης τηλεϊατρικής (39%). Αυτή η μέθοδος συλλέγει και αποθηκεύει τα δεδομένα των ασθενών σε μια ασφαλή πλατφόρμα στο cloud για περαιτέρω χρήση από έναν θεράποντα επαγγελματία.
Δυσπιστία για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων
Ωστόσο, το 74% των ερωτηθέντων αντιμετώπισε περιπτώσεις όπου ασθενείς αρνήθηκαν μια βιντεοκλήση με το ιατρικό προσωπικό, με το 52% να αναφέρει ότι οι άνθρωποι αρνήθηκαν τις υπηρεσίες τηλεϊατρικής λόγω ανησυχιών για το απόρρητο ή τα δεδομένα. Άλλοι λόγοι που αναφέρθηκαν ήταν η γενική έλλειψη εμπιστοσύνης προς την τηλεϊατρική (33%), η απροθυμία εμφάνισης σε βίντεο (32%) και η απουσία σωστού εξοπλισμού (30%).
Δεν είναι μόνο οι ασθενείς που ανησυχούν για το απόρρητό τους: το 81% των παρόχων υγειονομικής περίθαλψης δηλώνουν ότι οι κλινικοί γιατροί στον οργανισμό τους έχουν εκφράσει ανησυχίες για την προστασία των δεδομένων των ασθενών κατά τη διεξαγωγή συνεδριών εξ αποστάσεως και μόνο το 36% των ερωτηθέντων είναι πολύ βέβαιο ότι ο οργανισμός τους έχει απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.
Η πλήρης έκθεση και οι λεπτομέρειες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση του κλάδου τηλεϊατρικής είναι διαθέσιμα εδώ.
Latest News
Τα νοσοκομεία θα «συνομιλούν» σε ψηφιακή κοινή γλώσσα - Τι είπε ο Παπαστεργίου
Με τον ψηφιακό μετασχηματισμό των νοσοκομείων όλα τα δεδομένα σχετικά με το ιατρικό ιστορικό μας θα είναι διαθέσιμο στην εφαρμογή myHealth App, είπε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου
Γιατί οι απολύσεις στις Big Tech αποτελούν την νέα κανονικότητα
Οι πρόσφατες απολύσεις στη Meta είναι σημάδι ότι ορισμένοι εργοδότες Big Tech είναι πρόθυμοι να κάνουν επαναλαμβανόμενες περικοπές
Economist: Γιατί το Microsoft Excel δεν θα πεθάνει ποτέ
Το γνωστό σε όλους πρόγραμμα έκλεισε τα 40 του χρόνια και παραμένει κυρίαρχος στην κατηγορία του, σημειώνει ο Economist
Σχεδόν οι μισές βιομηχανικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα δικτύου σε μηνιαία βάση
Ανησυχητικά ευρήματα της Kaspersky σε έκθεσή της, η οποία ερευνά τις προκλήσεις ασφάλειας δικτύων και πληροφοριών που αντιμετωπίζουν εταιρείες
Πώς ο ολλανδικός κολοσσός των ημιαγωγών έχασε 50 δισ. σε μια μέρα
Η εταιρεία κατασκευής εξοπλισμού ημιαγωγών ASML αναμένει οι καθαρές πωλήσεις για το 2025 να κυμανθούν μεταξύ 30 και 35 δισ. ευρώ
Real Consulting: Αρνείται τις κατηγορίες περί παραβίασης δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας της DIS
Η Real Consulting αρνείται τις κατηγορίες αλλά και την ανάμιξή της σε παράνομες ή αντιεπαγγελματικές ενέργειες, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας
Γιατί οι startups εισέρχονται με ταχείς ρυθμούς στην αγορά συμπερασμάτων AI
Ο ανταγωνισμός στην τεχνητή νοημοσύνη και συγκεκριμένα στην αγορά συμπερασμάτων μπορεί να μειώσει την τιμή, ωφελώντας τους κατασκευαστές αλλά προκαλώντας τις επιχειρήσεις cloud
Συμφωνία των Cosmote-Uni Systems με την υπηρεσία NCIA του ΝΑΤΟ
Η συμφωνία-πλαίσιο των Cosmote - Uni Systems αφορά τη δημιουργία σύγχρονων τεχνολογικών υποδομών και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για τα επόμενα πέντε χρόνια
DIS: Προσφεύγει στην αστική και ποινική δικαιοσύνη εναντίον των Praktiker-Real Consulting
Tο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών πιθανολόγησε την παραβίαση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας της DIS από τις Praktiker και Real Consulting
Τεχνητή Νοημοσύνη: Η εικόνα του κόσμου σε 100 χρόνια
Οι εικόνες είναι πραγματικά εντυπωσιακές, αν και… θα έλεγε κάποιος ότι διαφέρουν αρκετά από την πραγματικότητα, ακόμα κι όπως αυτή -ενδέχεται- να είναι σε 100 χρόνια…