Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της χώρας. Το 2022 θα ανοίξει με τη δημοπράτηση τεσσάρων οδικών έργων, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ανάψει φουλ τις μηχανές τον τελευταίο έναν χρόνο για την προετοιμασία νέων διαγωνισμών, επιλύοντας παράλληλα και τον μίτο που κρατούσε δεμένα μια σειρά κρίσιμων έργων υποδομών, όπως η Γραμμή 4 του μετρό, ο Ε65, ο ΒΟΑΚ και το Πάτρα – Πύργος. Οπως έχει πει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, «αυτό το έτος είναι έτος υποδομών και τώρα αρχίζουν και βγαίνουν τα αποτελέσματα της μεθοδικής προσπάθειάς μας όλο αυτό το διάστημα».
Στην Κρήτη
Το μενού των νέων οδικών έργων ξεκινά στις αρχές της επόμενης χρονιάς με τον άξονα Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης στον νομό Λασιθίου, τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό, την παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών και τη σύνδεση Μπράλου – Αμφισσας. Οσον αφορά το πρώτο έργο, προϋπολογισμού περί τα 140 εκατ. ευρώ, αυτό θα «κλείσει» με 15 χλμ. την τριπλή κατασκευή του ΒΟΑΚ, ώστε ο σύγχρονος οδικός άξονας να φτάσει στον Αγιο Νικόλαο.
Πρώτη επέκταση
Ενα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού που ταλαιπωρεί την Αττική είναι το έργο της σύνδεσης της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ.
Το έργο, που θα είναι και η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού, θα εξυπηρετεί μία μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της πόλης, καθώς και των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου, και της Εθνικής Οδού βόρεια της Κηφισιάς.
Σήμερα, όλη αυτή η κυκλοφορία εξυπηρετείται μέσω του τριώροφου ανισόπεδου κόμβου Μεταμόρφωσης, όπου καθημερινά σχηματίζονται ατελείωτες ουρές οχημάτων.
Διαχρονικό αίτημα
Το συνολικό κόστος του έργου, μήκους 3,8 χλμ., ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ.
H ωρίμαση του διαγωνισμού για την παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών, συνολικού μήκους 26,2 χλμ., ένα διαχρονικό αίτημα φορέων και κατοίκων της Εύβοιας, προχωρεί επίσης με γρήγορους ρυθμούς. Το έργο πρόκειται να βελτιώσει τη σύνδεση Αθήνας και Χαλκίδας με τη Βόρεια Εύβοια, αλλά και την κυκλοφορία εντός του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών.
Αντίστοιχα, προχωρεί η ωρίμαση και του τμήματος Μπράλος – Αμφισσα, που αφορά τη βελτίωση ή και νέα χάραξη όπου απαιτείται, το οποίο ανήκει στον διαγώνιο άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, και θα προχωρήσει με τη μέθοδο της μελέτης-κατασκευής.
Πάτρα – Πύργος
Επίσης, στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι στις αρχές της επόμενης χρονιάς να στηθούν τα εργοτάξια στον πολύπαθο άξονα Πάτρα – Πύργος. Η επανένταξη του έργου στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού βρίσκεται στην τελική ευθεία, καθώς ήδη τα αρμόδια όργανα της ΕΕ έχουν ανοίξει τον δρόμο. Για να συντμηθεί ο χρόνος, όσο αναμένεται και η επίσημη σφραγίδα της Κομισιόν, η σύμβαση θα σταλεί άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο και αμέσως μετά θα περάσει την πόρτα της Βουλής.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ