«Η χρονιά που ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες τόσο της κυβέρνησης όσο και της αγοράς. Ο στόχος του 50% του 2019 υπερκεράστηκε και από τα προβλεπόμενα έσοδα των 5-6 δισεκατομμυρίων ευρώ θα ξεπεράσουμε φέτος τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Το σαφές μήνυμα ασφάλειας και τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων που εξέπεμψε η χώρα μας και η ξεκάθαρη στρατηγική για το πότε, πού και πώς θα ανοίξουμε για τον τουρισμό, απέδωσε», δηλώνει στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας.
Όπως αναφέρει ο κ. Κικίλιας, «το θετικό αυτό προηγούμενο αποτελεί τη βάση για το 2022, χρονιά που σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα που έχουμε από τις επαφές, συνεργασίες και πρωτοβουλίες μας, μπορεί να αποτελέσει το νέο σημείο αναφοράς για τον ελληνικό τουρισμό».
Ο υπουργός Τουρισμού αναγνωρίζει ότι το πλεόνασμα που δημιουργήθηκε δεν διαμοιράστηκε οριζόντια σε όλους τους τύπους των τουριστικών επιχειρήσεων. «Είναι γεγονός ότι τα ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας, τα ξενοδοχεία πόλεων που στηρίζουν ένα μεγάλο μέρος της δραστηριότητάς τους στον συνεδριακό τουρισμό, τα εξειδικευμένα σε οργανωμένες εκδρομές τουριστικά γραφεία και οι εταιρείες διοργάνωσης εκδηλώσεων επλήγησαν σε μεγαλύτερο βαθμό από τις επιπτώσεις της πανδημίας συγκριτικά με τα εποχικά ξενοδοχεία σε δημοφιλείς προορισμούς. Αυτό προσπαθούμε να θεραπεύσουμε μέσω μιας σειράς στοχευμένων ενεργειών», αναφέροντας ως παράδειγμα την εξειδικευμένη καμπάνια για το city break που ετοιμάζεται.
Ο χειμερινοί προορισμοί
Ο κ. Κικίλιας επισημαίνει επίσης την απόφαση του Υπουργείου Τουρισμού να ενισχύσει και να «φωτίσει» προορισμούς οι οποίοι είναι λιγότερο αναγνωρίσιμοι στις αγορές του εξωτερικού, με γνώμονα τον στρατηγικό στόχο για τουρισμό 12 μήνες τον χρόνο.
«Για πρώτη φορά στην χώρα μας προχωράμε στη δημιουργία διακριτής καμπάνιας για τον χειμερινό τουρισμό, ώστε να καταστεί σαφές ότι στον τομέα του τουρισμού η Ελλάδα αναπτύσσει πλέον μια δυναμική στο σύνολο των Περιφερειών της. Η Καβάλα, το Δέλτα του Νέστου, το Δάσος της Δαδιάς, η Λίμνη Κερκίνη οι ορειβατικές διαδρομές της Ροδόπης στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, η Βασιλίτσα, η Καστοριά, το Νυμφαίο, στη Δυτική Μακεδονία, ο Άγιος Αθανάσιος, το Καϊμακτσαλάν, στη Κεντρική Μακεδονία, το Πήλιο, τα Μετέωρα, η Ελάτη, το Περτούλι, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Τρίκαλα στην Θεσσαλία, το Καρπενήσι, η Αράχοβα οι Δελφοί, η Παύλιανη, η Αιδηψός στην Στερεά Ελλάδα, η ορεινή Αρκαδία, τα Τρίκαλα Κορινθίας το Ναύπλιο στη Πελοπόννησο, τα Καλάβρυτα η ορεινή Ναυπακτία στη Δυτική Ελλάδα, το Ζαγόρι, το Μέτσοβο, τα Τζουμέρκα, η Κόνιτσα και τα Μαστοροχώρια στην Ήπειρο, όλες αυτές οι περιοχές απαράμιλλης ομορφιάς μπορούν να αποτελέσουν το νέο αφήγημα της χώρας και για το χειμερινό τουρισμό από τις αγορές του εξωτερικού. Αυτό χωρίς να παραβλέπουμε και την σημασία του εσωτερικού τουρισμού, ο οποίος στους δημοφιλείς για τους Έλληνες χειμερινούς προορισμούς δίνει πληρότητες άνω του 75%-80% για την εορταστική περίοδο του Δεκεμβρίου», τονίζει χαρακτηριστικά ο Υπουργός Τουρισμού.
Οι Φορείς Διαχείρισης Τουριστικού Προορισμού
Τέλος, ο κ. Κικίλιας αναφέρεται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου που οδεύει για ψήφιση στη Βουλή, με το οποίο δίνεται η δυνατότητα σε Δήμους και Περιφέρειες να δημιουργούν το δικό τους Φορέα Διαχείρισης Τουριστικού Προορισμού, με στόχο, μέσα από την συνεργασία τους με επαγγελματίες του χώρου, να προωθείται μια περιοχή ολιστικά, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα συνεργιών με συνεργατικούς σχηματισμούς επιχειρήσεων (cluster, tour operators, αεροπορικές εταιρείες) και συνδιαφήμισης κατά τα πρότυπα του ΕΟΤ, απελευθερώνοντας πόρους για την καλύτερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων προώθησης ενός προορισμού.
Έμφαση δίνεται και στη δυνατότητα των οργανισμών αυτών να σχεδιάζουν και να εκτελούν προγράμματα σχετικά με τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος του προορισμού, καθώς και την παροχή κινήτρων για την προώθηση και διαχείριση τοπικών σημάτων ποιότητας, ενώ τους παρέχεται επιπλέον η δυνατότητα να συστήσουν παρατηρητήρια βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, με στόχο να διαφυλαχθεί ο φυσικός και πολιτιστικός πλούτος της χώρας μας.
«Με αυτό τον τρόπο μπορεί να επιτευχθεί δικαιότερη κατανομή του οφέλους του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος συνεχίζει να συνεισφέρει ανάπτυξη, ακόμη και μέσα στην πανδημία», καταλήγει ο κ. Κικίλιας.
Latest News
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση - Ποιο αεροδρόμιο αναδείχθηκε «πρωταθλητής» [πίνακες]
Εντυπωσιακά κινείται η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
Σε Μύκονο και Κάρπαθο οι επόμενες «στάσεις» της Hilton - Το σχέδιο επέκτασης
Οι νέες συμφωνίες franchise σε Ελλάδα, Πορτογαλία και Κροατία υπογραμμίζουν τη δέσμευση της Hilton για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή αγορά των resorts.
Έρχονται αυστηρές προδιαγραφές για τα Airbnb - Η ρύθμιση «κλειδί» και η ανατροπή στις μισθώσεις
Οι παρεμβάσεις του σχεδίου νόμου αφορούν στα καταλύματα τύπου Airbnb και όχι τους κοινόχρηστους χώρους
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης