
Έχοντας αντιμετωπίσει τη μία προθεσμία μετά την άλλη, ο κινεζικός όμιλος Evergrande είναι και πάλι στο χείλος της χρεοκοπίας, με την απαισιόδοξη ανακοίνωση του να καταδικάζει τη μετοχή του σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο την ώρα που η άμεση κρατική παρέμβαση αυξάνει τις ελπίδες για συντεταγμένη αναδιάρθρωση χρέους.
Έχοντας καταβάλει τρεις πληρωμές κουπονιών την ύστατη στιγμή κατά τους δύο τελευταίους μήνες, η Evergrande βρίσκεται και πάλι αντιμέτωπη με την εκπνοή μιας περιόδου χάριτος 30 ημερών σήμερα, με υποχρεώσεις που φθάνουν τα 82,5 εκατ. δολάρια.
Ωστόσο η ανακοίνωση που εξέδωσε την Παρασκευή, σύμφωνα με την οποία οι πιστωτές ζητούν 260 εκατ. δολάρια και ο όμιλος δεν θα μπορεί να εγγυηθεί τα κεφάλαια για την αποπληρωμή κουπονιού, οδήγησε οι αρχές στο να καλέσουν τον πρόεδρό της –μια κίνηση που είχε ως αποτέλεσμα να εξανεμιστεί το ένα πέμπτο της αξίας της μετοχής σήμερα.
Η Evergrande, που ήταν κάποτε η εταιρία ανάπτυξης ακινήτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα, βρίσκεται αντιμέτωπη με οφειλές άνω των 300 δισ. δολαρίων, το οποίο σημαίνει ότι μια άτακτη κατάρρευση μπορεί να προκαλέσει τριγμούς σε όλο τον τομέα ακινήτων και πέραν αυτού.
Μετά την ανακοίνωση της Παρασκευής, οι αρχές στην επαρχία Γκουανγκντόνγκ όπου εδρεύει ο όμιλος, ανακοίνωσαν με τη σειρά τους ότι θα αποστείλουν ομάδα, ύστερα από αίτημα της Evergrande για να εποπτεύει τη διαχείριση κινδύνου, να ενισχύσει τους εσωτερικούς ελέγχους και να συνεχίσει τις δραστηριότητες –στην πρώτη δημόσια κίνηση του κράτους για άμεση παρέμβαση με στόχο να τεθεί υπό έλεγχο ο όποιος αντίκτυπος. Η κεντρική τράπεζα και οι ρυθμιστικοί φορείς για τράπεζες, τις ασφαλιστικές εταιρίες και τη χρηματιστηριακή αγορά επίσης εξέδωσαν ανακοινώσεις, λέγοντας ότι ο κίνδυνος για τον τομέα ακινήτων μπορεί να περιοριστεί.
Αναλυτές είπαν ότι οι συντονισμένες προσπάθειες των αρχών δείχνουν ότι η Evergrande πιθανόν να έχει ήδη εισέλθει σε μια διαδικασία συντεταγμένης αναδιάρθρωσης χρέους και περιουσιακών στοιχείων.
Η μετοχή της κινεζικής εταιρίας κατέγραψε σήμερα βουτιά 20% κλείνοντας σήμερα στο ιστορικά χαμηλό επίπεδο του 1,82 δολαρίου Χονγκ Κονγκ.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς