Ένα βήμα πριν την υλοποίηση των πρώτων πιλοτικών έργων διανομής βιομεθανίου στην Ελλάδα βρίσκεται η ΔΕΔΑ, η οποία κατέθεσε αίτηση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) προκειμένου να της χορηγηθεί άδεια για την υποδοχή και διανομή βιομεθανίου σε δίκτυα χαμηλής και μέσης πίεσης που διαχειρίζεται.
Η αίτηση αφορά την προσωρινή αδειοδότηση της ΔΕΔΑ, μέχρι να θεσμοθετηθεί το συνολικό θεσμικό/ ρυθμιστικό πλαίσιο για την ανάπτυξη της αγοράς βιομεθανίου ως διανεμόμενου ανανεώσιμου αερίου καυσίμου στη χώρα μας. Το βιομεθάνιο θα παράγεται από υπολείμματα του αγροτικού και κτηνοτροφικού τομέα, καθώς και το οργανικό κλάσμα των στερεών αστικών αποβλήτων. Ως εκ τούτου, η παραγωγή του θα έχει παράλληλη σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη και εδραίωση της κυκλικής οικονομίας στη χώρα μας.
Τα πρώτα πιλοτικά έργα διανομής βιομεθανίου της ΔΕΔΑ προγραμματίζεται να υλοποιηθούν στους νομούς Σερρών και Ημαθίας εντός του 2022 και αφορούν την ολιστική προσέγγιση της εταιρείας προς την ανάπτυξη της αγοράς βιομεθανίου στην Ελλάδα: από την παραγωγή, την έγχυση, τη διανομή, την πώληση και τη χρήση.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΔΕΔΑ έχει ήδη έρθει σε συμφωνία με δύο υφιστάμενες μονάδες παραγωγής βιοαερίου, οι οποίες θα συμμετάσχουν στα πιλοτικά έργα, για την αναβάθμισή τους σε μονάδες παραγωγής βιομεθανίου το οποίο, στη συνέχεια, θα εγχέεται στα γειτνιάζοντα δίκτυα της ΔΕΔΑ χαμηλής και μέσης πίεσης και θα διανέμεται ως μείγμα με το φυσικό αέριο προς οικιακούς, εμπορικούς και βιομηχανικούς καταναλωτές.
Σημειώνεται ότι η ΔΕΔΑ, πριν προχωρήσει στην κατάθεση του αιτήματος λήψης άδειας διανομής βιομεθανίου, είχε ήδη εκπονήσει μελέτες προκειμένου να χαρτογραφήσει το δυναμικό των διαθέσιμων πρώτων υλών για την παραγωγή βιομεθανίου σε όλες τις περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται. Επίσης, έχει ετοιμάσει συγκεκριμένες προτάσεις, τις οποίες θα καταθέσει στους αρμόδιους φορείς εντός των επόμενων ημερών, για τις απαραίτητες νομοθετικές και ρυθμιστικές προσθήκες στο υφιστάμενο πλαίσιο διανομής προκειμένου να αναπτυχθεί η αγορά του βιομεθανίου.
Επισημαίνεται ότι η έγχυση του βιομεθανίου στα δίκτυα διανομής φυσικού αερίου προορίζεται για τις ίδιες χρήσεις με το φυσικό αέριο, αφορά δηλαδή τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις και τη βιομηχανία, στηρίζοντας ταυτόχρονα τους υπόχρεους στη φορολογία άνθρακα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ, Μάριος Τσάκας δήλωσε σχετικά: «Η ΔΕΔΑ είναι ο πρώτος Διαχειριστής Διανομής Φυσικού Αερίου στην Ελλάδα που προχωρά στη διανομή, μέσα από τα δίκτυά της, ανανεώσιμων αερίων καυσίμων με ελάχιστο έως μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, όπως είναι το βιομεθάνιο. Από τα πιλοτικά μας έργα, που θα ξεκινήσουν από τις Σέρρες και την Ημαθία και θα επεκταθούν και σε άλλες πρόσθετες περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, θα εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα για το σύνολο των δραστηριοτήτων που αφορούν την ανάπτυξη της αγοράς του βιομεθανίου στη χώρα μας, καθώς και για τις βέλτιστες πρακτικές που θα πρέπει να εφαρμοστούν».
Latest News
Η Καλιφόρνια προτείνει εκπτώσεις για αγορά EV ως απάντηση στα σχέδια Τραμπ
Η μεταβατική ομάδα του Ντόναλντ Τραμπ εξετάζει την κατάργηση της ομοσπονδιακής έκπτωσης φόρου για αγορές σε ηλεκτρικά οχήματα
COP29: Διάχυτη η απογοήτευση μετά τη διάσκεψη – «Καμία χώρα δεν πήρε αυτά που ήθελε»
Προβληματισμός επικρατεί μετά την ολοκλήρωση της διάσκεψης για το κλίμα COP29 που φιλεξονήθηκε στο Αζερμπαϊτζάν
Τι είπε η φον ντερ Λάιεν για τη συμφωνία στην COP29
Η απόφαση της COP29 «Θα οδηγήσει σε επενδύσεις στην καθαρή μετάβαση, μειώνοντας τις εκπομπές» είπε η πρόεδρος της Κομισιόν
Παγκόσμιος leader στα πράσινα ομόλογα η Ευρώπη - Έρχονται νέες εκδόσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, μέχρι στιγμής η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκδώσει πράσινα ομόλογα αξίας άνω των 65 δισεκατομμυρίων ευρώ
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
COP29: «Πληρώστε ή βγάλτε τον σκασμό» λένε ακτιβιστές
Διαδηλωτές σε αίθουσα συνεδρίασης της COP29 ζητούν από τις πλουσιότερες χώρες να καταβάλουν το μερίδιο που τους αναλογεί.
Ποιος θα πληρώσει για την κλιματική αλλαγή; Σκληρές κόντρες στην COP29
Σκληρό πόκερ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών στη σύνοδο για το κλίμα
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Εκατομμύρια περιβαλλοντικοί πρόσφυγες το 2023 - Οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή έχει οδηγήσει στην αύξηση κατά 51% τα τελευταία πέντε χρόνια στον αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων