«Νόσησε» αρκετά βαριά ο κλάδος της ένδυσης το 2020, καθώς η πανδημία επηρέασε αρνητικά όλες τις επιχειρήσεις και ιδιαίτερα εκείνες που απευθύνονται στην εγχώρια αγορά. Εφέτος όμως η εικόνα του κλάδου έχει βελτιωθεί με τις πωλήσεις να σημειώνουν σημαντική άνοδο.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) παρουσιάζει τα οικονομικά αποτελέσματα ενός δείγματος 102 επιχειρήσεων ένδυσης μετά από επεξεργασία των δημοσιευμένων ισολογισμών τους της χρήσης 2020.
Ο συνολικός κύκλος εργασιών όλων των επιχειρήσεων του δείγματος για το 2020 μειώθηκε κατά 20,8% και διαμορφώθηκε στα 592,1 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν στα 215,3 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 25,7% σε σχέση με το 2019, με το περιθώριο μικτού κέρδους να διαμορφώνεται στο 36%. Τα συνολικά καθαρά κέρδη των επιχειρήσεων μειώθηκαν κατά 70% και ανήλθαν σε 3,6 εκατ. ευρώ Το περιθώριο καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε στο 0,6%.
Ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά μειώθηκε κατά 24,7% και διαμορφώθηκε στα 430,5 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη σημείωσαν μείωση 29% (177,5 εκατ. ευρώ) και τα καθαρά κέρδη παρουσίασαν ζημίες 8 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 41,2% και το περιθώριο καθαρού κέρδους στο -1,9%.
Μικρότερες οι απώλειες για τις εξαγωγικές εταιρείες
Όσον αφορά τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις του δείγματος, ο κύκλος εργασιών μειώθηκε, κατά 7,1%, από 174 εκατ. ευρώ το 2019 σε 161,6 εκατ. ευρώ το 2020.
Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 37,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 2,8%, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 11,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 100%. Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 23,4% και του καθαρού κέρδους στο 7,2%.
Στα γυναικεία η μεγαλύτερη πτώση – Σχετική «ανοσία» στα εσώρουχα
Αναφορικά με την κατηγοριοποίηση των αποτελεσμάτων ανά προϊόν, στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων, η οποία είναι η σημαντικότερη, καταγράφηκε μείωση του κύκλου εργασιών κατά 30,6%.
Στην κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων καταγράφηκε η μεγαλύτερη μείωση του κύκλου εργασιών κατά 34,7%.
Στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων η μείωση περιορίσθηκε σε 20,7% του κύκλου εργασιών, ενώ στα casual – αθλητικά η μείωση κύκλου η μείωση ανήλθε σε 21,4%.
Τέλος, στην κατηγορία των εσωρούχων παρατηρήθηκε η μικρότερη μείωση του κύκλου εργασιών κατά 18,2%.
Σημαντική ανάκαμψη εφέτος
Ωστόσο, όπως φαίνεται από τα στοιχεία του ενεαμήνου Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021 η κατάσταση αλλάζει και από το δεύτερο τρίμηνο και μετά, παρατηρείται σημαντική ανάκαμψη του κλάδου και σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα.
Οι πωλήσεις λιανικής στην εγχώρια αγορά σημειώνουν άνοδο 24,7%, ενώ παράλληλα οι εξαγωγές καταγράφουν άνοδο 19,2%.
Latest News
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς