«Νόσησε» αρκετά βαριά ο κλάδος της ένδυσης το 2020, καθώς η πανδημία επηρέασε αρνητικά όλες τις επιχειρήσεις και ιδιαίτερα εκείνες που απευθύνονται στην εγχώρια αγορά. Εφέτος όμως η εικόνα του κλάδου έχει βελτιωθεί με τις πωλήσεις να σημειώνουν σημαντική άνοδο.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) παρουσιάζει τα οικονομικά αποτελέσματα ενός δείγματος 102 επιχειρήσεων ένδυσης μετά από επεξεργασία των δημοσιευμένων ισολογισμών τους της χρήσης 2020.
Ο συνολικός κύκλος εργασιών όλων των επιχειρήσεων του δείγματος για το 2020 μειώθηκε κατά 20,8% και διαμορφώθηκε στα 592,1 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν στα 215,3 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 25,7% σε σχέση με το 2019, με το περιθώριο μικτού κέρδους να διαμορφώνεται στο 36%. Τα συνολικά καθαρά κέρδη των επιχειρήσεων μειώθηκαν κατά 70% και ανήλθαν σε 3,6 εκατ. ευρώ Το περιθώριο καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε στο 0,6%.
Ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά μειώθηκε κατά 24,7% και διαμορφώθηκε στα 430,5 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη σημείωσαν μείωση 29% (177,5 εκατ. ευρώ) και τα καθαρά κέρδη παρουσίασαν ζημίες 8 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 41,2% και το περιθώριο καθαρού κέρδους στο -1,9%.
Μικρότερες οι απώλειες για τις εξαγωγικές εταιρείες
Όσον αφορά τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις του δείγματος, ο κύκλος εργασιών μειώθηκε, κατά 7,1%, από 174 εκατ. ευρώ το 2019 σε 161,6 εκατ. ευρώ το 2020.
Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 37,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 2,8%, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 11,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 100%. Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 23,4% και του καθαρού κέρδους στο 7,2%.
Στα γυναικεία η μεγαλύτερη πτώση – Σχετική «ανοσία» στα εσώρουχα
Αναφορικά με την κατηγοριοποίηση των αποτελεσμάτων ανά προϊόν, στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων, η οποία είναι η σημαντικότερη, καταγράφηκε μείωση του κύκλου εργασιών κατά 30,6%.
Στην κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων καταγράφηκε η μεγαλύτερη μείωση του κύκλου εργασιών κατά 34,7%.
Στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων η μείωση περιορίσθηκε σε 20,7% του κύκλου εργασιών, ενώ στα casual – αθλητικά η μείωση κύκλου η μείωση ανήλθε σε 21,4%.
Τέλος, στην κατηγορία των εσωρούχων παρατηρήθηκε η μικρότερη μείωση του κύκλου εργασιών κατά 18,2%.
Σημαντική ανάκαμψη εφέτος
Ωστόσο, όπως φαίνεται από τα στοιχεία του ενεαμήνου Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021 η κατάσταση αλλάζει και από το δεύτερο τρίμηνο και μετά, παρατηρείται σημαντική ανάκαμψη του κλάδου και σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα.
Οι πωλήσεις λιανικής στην εγχώρια αγορά σημειώνουν άνοδο 24,7%, ενώ παράλληλα οι εξαγωγές καταγράφουν άνοδο 19,2%.
Latest News
H Adidas ξεπέρασε τις προσδοκίες στις πωλήσεις και αναβαθμίζει το guidance για το 2024
Οι πωλήσεις της Adidas για το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, στα 5,82 δισ. ευρώ
Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά
Αφορά σε εγγυητική ευθύνη υπέρ της πρωτοφειλέτριας εταιρείας Ήλιος Βιομηχανία Πλεκτικής ΑΒΕΕ
DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ.
Άνοδος 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024
Η Νέα Οδός - Κεντρική Οδός απέσπασε 2 βραβεία στο πεδίο της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora