![Πράσινο υδρογόνο – Οι «ανοησίες» του Μασκ και ο αντίλογος BMW και Toyota](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/hydrogen-scaled.jpg)
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Ιλον Μασκ, έχει ιστορικό στο να εκφράζει ισχυρές απόψεις σχετικά με το υδρογόνο και τις κυψέλες υδρογόνου. Πριν από μερικά χρόνια, όταν το θέμα προέκυψε κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης με δημοσιογράφους στο Automotive News World Congress, ο δισεκατομμυριούχος και μεγιστάνας των ηλεκτρικών οχημάτων περιέγραψε τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως «εξαιρετικά ανόητες».
«Είναι πολύ δύσκολο… να φτιάξεις υδρογόνο, να το αποθηκεύσεις και να το χρησιμοποιήσεις σε ένα αυτοκίνητο», είχε δηλώσει ο Ιλον Μασκ. «Η κυψέλη υδρογόνου στην καλύτερη περίπτωση δεν κερδίζει έναντι των σημερινών μπαταριών, οπότε, προφανώς… δεν έχει νόημα», είχε προσθέσει αργότερα.
«Αυτό θα γίνει φανερό τα επόμενα χρόνια. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάνουμε αυτή τη συζήτηση, ….θα είναι εξαιρετικά προφανές όσο περνάει ο καιρός, δεν ξέρω τι άλλο να πω».
Στο διάστημα από αυτές τις παρατηρήσεις, οι απόψεις του Μασκ δεν φαίνεται να έχουν αλλάξει πολύ, αν όχι καθόλου. Τον Ιούνιο του 2020 έγραψε στο Twitter «κυψέλες καυσίμου = ο ανόητος πουλάει», προσθέτοντας τον Ιούλιο του ίδιου έτους: «Οι πωλήσεις του ανόητου του υδρογόνου δεν έχουν νόημα».
Η τεχνολογία
Σε τι στηρίζεται η τεχνολογία για την οποία ο Μασκ φαίνεται τόσο δύσπιστος;
Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ περιγράφει τα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου – τα οποία είναι επίσης γνωστά ως ηλεκτρικά οχήματα κυψελών υδρογόνου – ως «παρόμοια με τα ηλεκτρικά οχήματα … στο ότι χρησιμοποιούν έναν ηλεκτρικό κινητήρα αντί για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης για την κίνηση των τροχών».
Η βασική διαφορά είναι ότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μπαταρίες που πρέπει να φορτιστούν συνδέοντας το όχημα σε ένα σημείο φόρτισης. Τα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου, από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιούν αέριο υδρογόνο και, σύμφωνα με την EPA, «παράγουν την ηλεκτρική τους ενέργεια επί του οχήματος».
Με απλά λόγια, με τις κυψέλες υδρογόνου, το αέριο υδρογόνο, από μια δεξαμενή αναμιγνύεται με οξυγόνο, παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια.
Ένα ηλεκτρικό όχημα κυψελών υδρογόνου εκπέμπει «μόνο υδρατμούς και ζεστό αέρα», δηλώνει το Κέντρο Δεδομένων Εναλλακτικών Καυσίμων του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ.
Μια σειρά από απόψεις
Ο Μασκ δεν είναι ο μόνος που δεν πείθεται με τη χρήση του υδρογόνου στα αυτοκίνητα.
Τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, ο Χέρμπερτ Ντις, Διευθύνων Σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen Group, μίλησε για το θέμα.
«Είναι καιρός οι πολιτικοί να αποδεχθούν την επιστήμη», έγραψε στο Twitter. «Το πράσινο υδρογόνο χρειάζεται για τον χάλυβα, τα χημικά, τα αεροσκάφη… και δεν πρέπει να καταλήγει στα αυτοκίνητα. Πολύ ακριβό, αναποτελεσματικό, αργό και δύσκολο στην κυκλοφορία και τη μεταφορά. Μετά από όλα: κανένα υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο στον ορίζοντα.»
Οι Μασκ και Ντις είναι δύο πρόσωπα υψηλού προφίλ στο τιμόνι μεγάλων εταιρειών με τεράστια επιρροή και εμβέλεια. Αυτό που λένε έχει βάρος. Φαίνεται, ωστόσο, ότι τις απόψεις τους δεν τις συμμερίζονται όλοι στον τομέα των αυτοκινήτων.
Μέχρι σήμερα, εταιρείες όπως η Toyota και η Hyundai έχουν παράγει οχήματα κυψελών υδρογόνου, ενώ μικρότεροι κατασκευαστές όπως η Riversimple εργάζονται επίσης σε αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο.
Οι δοκιμές της BMW
Τον Ιούνιο, η BMW Group ανακοίνωσε ότι είχε ξεκινήσει να δοκιμάζει οχήματα που χρησιμοποιούν σύστημα μετάδοσης με κυψέλες υδρογόνου, με την εταιρεία να περιγράφει την τεχνολογία κυψελών υδρογόνου ως «μακροπρόθεσμη δυνατότητα να συμπληρώσει κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά συστήματα και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες».
Μολονότι αυτά τα προϊόντα προφανώς δεν αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων αυτοκινήτων αυτή τη στιγμή – η Riversimple δεν θα πουλάει πραγματικά τα αυτοκίνητά της, αλλά θα τα προσφέρει με συνδρομητική υπηρεσία – ότι ένας αριθμός εταιρειών εργάζεται πάνω στις κυψέλες υδρογόνου, δείχνει ότι κάποιοι βλέπουν δυνατότητες στην τεχνολογία.
«Τα αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου σίγουρα θα παίξουν ρόλο στην απαλλαγή από μεταφορές με ορυκτά καύσιμα», δήλωσε στο CNBC εκπρόσωπος της Toyota.
Η Toyota έβλεπε το υδρογόνο «ως εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα σε μια μεγάλη γκάμα εφαρμογών, από τη θέρμανση και τον φωτισμό μέχρι τις μεταφορές, τις αστικές συγκοινωνίες και τη βαριά βιομηχανία», σημείωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
«Το εύρος των εφαρμογών υδρογόνου θα αυξηθεί, επιτρέποντας φθηνότερη, πιο αποτελεσματική παροχή ρεύματος και θα βλέπουμε όλο και περισσότερο αυτοκίνητα, λεωφορεία, τρένα και φορτηγά να τροφοδοτούνται με υδρογόνο», πρόσθεσε.
Πηγή CNBC
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού