Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Ιλον Μασκ, έχει ιστορικό στο να εκφράζει ισχυρές απόψεις σχετικά με το υδρογόνο και τις κυψέλες υδρογόνου. Πριν από μερικά χρόνια, όταν το θέμα προέκυψε κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης με δημοσιογράφους στο Automotive News World Congress, ο δισεκατομμυριούχος και μεγιστάνας των ηλεκτρικών οχημάτων περιέγραψε τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως «εξαιρετικά ανόητες».
«Είναι πολύ δύσκολο… να φτιάξεις υδρογόνο, να το αποθηκεύσεις και να το χρησιμοποιήσεις σε ένα αυτοκίνητο», είχε δηλώσει ο Ιλον Μασκ. «Η κυψέλη υδρογόνου στην καλύτερη περίπτωση δεν κερδίζει έναντι των σημερινών μπαταριών, οπότε, προφανώς… δεν έχει νόημα», είχε προσθέσει αργότερα.
«Αυτό θα γίνει φανερό τα επόμενα χρόνια. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάνουμε αυτή τη συζήτηση, ….θα είναι εξαιρετικά προφανές όσο περνάει ο καιρός, δεν ξέρω τι άλλο να πω».
Στο διάστημα από αυτές τις παρατηρήσεις, οι απόψεις του Μασκ δεν φαίνεται να έχουν αλλάξει πολύ, αν όχι καθόλου. Τον Ιούνιο του 2020 έγραψε στο Twitter «κυψέλες καυσίμου = ο ανόητος πουλάει», προσθέτοντας τον Ιούλιο του ίδιου έτους: «Οι πωλήσεις του ανόητου του υδρογόνου δεν έχουν νόημα».
Η τεχνολογία
Σε τι στηρίζεται η τεχνολογία για την οποία ο Μασκ φαίνεται τόσο δύσπιστος;
Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ περιγράφει τα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου – τα οποία είναι επίσης γνωστά ως ηλεκτρικά οχήματα κυψελών υδρογόνου – ως «παρόμοια με τα ηλεκτρικά οχήματα … στο ότι χρησιμοποιούν έναν ηλεκτρικό κινητήρα αντί για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης για την κίνηση των τροχών».
Η βασική διαφορά είναι ότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μπαταρίες που πρέπει να φορτιστούν συνδέοντας το όχημα σε ένα σημείο φόρτισης. Τα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου, από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιούν αέριο υδρογόνο και, σύμφωνα με την EPA, «παράγουν την ηλεκτρική τους ενέργεια επί του οχήματος».
Με απλά λόγια, με τις κυψέλες υδρογόνου, το αέριο υδρογόνο, από μια δεξαμενή αναμιγνύεται με οξυγόνο, παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια.
Ένα ηλεκτρικό όχημα κυψελών υδρογόνου εκπέμπει «μόνο υδρατμούς και ζεστό αέρα», δηλώνει το Κέντρο Δεδομένων Εναλλακτικών Καυσίμων του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ.
Μια σειρά από απόψεις
Ο Μασκ δεν είναι ο μόνος που δεν πείθεται με τη χρήση του υδρογόνου στα αυτοκίνητα.
Τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, ο Χέρμπερτ Ντις, Διευθύνων Σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen Group, μίλησε για το θέμα.
«Είναι καιρός οι πολιτικοί να αποδεχθούν την επιστήμη», έγραψε στο Twitter. «Το πράσινο υδρογόνο χρειάζεται για τον χάλυβα, τα χημικά, τα αεροσκάφη… και δεν πρέπει να καταλήγει στα αυτοκίνητα. Πολύ ακριβό, αναποτελεσματικό, αργό και δύσκολο στην κυκλοφορία και τη μεταφορά. Μετά από όλα: κανένα υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο στον ορίζοντα.»
Οι Μασκ και Ντις είναι δύο πρόσωπα υψηλού προφίλ στο τιμόνι μεγάλων εταιρειών με τεράστια επιρροή και εμβέλεια. Αυτό που λένε έχει βάρος. Φαίνεται, ωστόσο, ότι τις απόψεις τους δεν τις συμμερίζονται όλοι στον τομέα των αυτοκινήτων.
Μέχρι σήμερα, εταιρείες όπως η Toyota και η Hyundai έχουν παράγει οχήματα κυψελών υδρογόνου, ενώ μικρότεροι κατασκευαστές όπως η Riversimple εργάζονται επίσης σε αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο.
Οι δοκιμές της BMW
Τον Ιούνιο, η BMW Group ανακοίνωσε ότι είχε ξεκινήσει να δοκιμάζει οχήματα που χρησιμοποιούν σύστημα μετάδοσης με κυψέλες υδρογόνου, με την εταιρεία να περιγράφει την τεχνολογία κυψελών υδρογόνου ως «μακροπρόθεσμη δυνατότητα να συμπληρώσει κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά συστήματα και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες».
Μολονότι αυτά τα προϊόντα προφανώς δεν αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων αυτοκινήτων αυτή τη στιγμή – η Riversimple δεν θα πουλάει πραγματικά τα αυτοκίνητά της, αλλά θα τα προσφέρει με συνδρομητική υπηρεσία – ότι ένας αριθμός εταιρειών εργάζεται πάνω στις κυψέλες υδρογόνου, δείχνει ότι κάποιοι βλέπουν δυνατότητες στην τεχνολογία.
«Τα αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου σίγουρα θα παίξουν ρόλο στην απαλλαγή από μεταφορές με ορυκτά καύσιμα», δήλωσε στο CNBC εκπρόσωπος της Toyota.
Η Toyota έβλεπε το υδρογόνο «ως εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα σε μια μεγάλη γκάμα εφαρμογών, από τη θέρμανση και τον φωτισμό μέχρι τις μεταφορές, τις αστικές συγκοινωνίες και τη βαριά βιομηχανία», σημείωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
«Το εύρος των εφαρμογών υδρογόνου θα αυξηθεί, επιτρέποντας φθηνότερη, πιο αποτελεσματική παροχή ρεύματος και θα βλέπουμε όλο και περισσότερο αυτοκίνητα, λεωφορεία, τρένα και φορτηγά να τροφοδοτούνται με υδρογόνο», πρόσθεσε.
Πηγή CNBC
Latest News
Αναβιώνουν τα πυρηνικά εργοστάσια στο πρόγραμμα του γερμανικού CDU
Η επαναλειτουργία κλειστών ατομικών εργοστασίων αναμένεται να ενταχθεί στο πρόγραμμα του κόμματος των Σοσιαλδημοκρατών
Εκτίναξη 50% των εκπομπών CO2 σε μια τετραετία από τις ιδιωτικές πτήσεις
Οι ιδιωτικές πτήσεις παρήγαν αθροιστικά περίπου 15,6 εκατομμύρια τόνους σε άμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2023
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29