Έξυπνοι επίδεσμοι, ανιχνευτές ζημιών στα οχήματα και περισσότερες συσκευές συλλογής δεδομένων για το μέλλον
Οι νεοφυείς επιχειρήσεις και οι επιστήμονες αναπτύσσουν αισθητήρες επόμενης γενιάς, ώστε να μπορούν να υπολογίσουν τα πάντα, από τις ασθένειες μέχρι και την πληρότητα στα γραφεία
Επίδεσμοι που θα συλλέγουν δεδομένα, ώστε να γίνεται ταχύτερα η επούλωση
Οι ασθενείς με χρόνιες πληγές χρειάζεται, συχνά, να υποβάλλονται σε μακροσκοπική εξέταση για να προσαρμόζουν τη θεραπεία τους. Σε λίγα χρόνια, η χρήση ενός έξυπνου επίδεσμου θα μπορούσε να τους γλιτώσει τον χρόνο που θα έχαναν από την επίσκεψή τους στο νοσοκομείο και να τους βοηθήσει να αναρρώσουν πιο γρήγορα.
Ερευνητές στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης ξόδεψαν 200.000 δολάρια για να αναπτύξουν το VeCare, κολλητική ταινία που θα μπορούσε να βοηθήσει στην καλύτερη διάγνωση και θεραπεία τραυμάτων, όπως, π.χ. τα έλκη στα πόδια. Ο επίδεσμος είναι με τέτοιο τρόπο σχεδιασμένος, ώστε το υγρό από το τραύμα να μπορεί να διασχίζει ένα λεπτό στρώμα μεμβράνης που το οδηγεί σε μία σειρά μικρών βιοαισθητήρων. Οι αισθητήρες αυτοί μετρούν την οξύτητα, τη θερμοκρασία του τραύματος και τον τύπο των βακτηρίων – όλες, δηλαδή, τις χρήσιμες παραμέτρους για την αξιολόγηση της φλεγμονής και της μόλυνσης. Ένα τσιπ κολλημένο στον επίδεσμο – το οποίο δεν μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί – μεταφέρει, μέσω bluetooth, τα δεδομένα που έχει συλλέξει σε μία εφαρμογή, ώστε να μπορέσει ο γιατρός, βάσει των δεδομένων αυτών, να κάνει διάγνωση εξ αποστάσεως. Η όλη διαδικασία διαρκεί περίπου 15 λεπτά, λέει ο Chwee Teck Lim, διευθυντής του Ινστιτούτου Υγείας Καινοτομίας και Τεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο και επικεφαλής των ερευνών για τη δημιουργία του επιδέσμου.
Το να παρέχουμε στους γιατρούς δεδομένα σχετικά με την κατάσταση του τραυματισμού θα μπορούσε να κάνει τη θεραπεία του να διαρκέσει κάτι ημέρες ή και εβδομάδες λιγότερο, συνεχίζει ο Δρ. Lim. Με δεδομένο το ότι το ενδεχόμενο μόλυνσης μπορεί να καθυστερήσει την επούλωση των χρόνιων τραυμάτων, οι ασθενείς έχουν τη δυνατότητα να φορούν τον επίδεσμο αυτό συνεχώς για να το προλάβουν και να λάβουν την κατάλληλη φροντίδα, προσθέτει ο ίδιος. Οι μεγάλοι όγκοι δεδομένων που συλλέγονται, κατά τη διαδικασία αυτή, θα μπορούσαν να δώσουν πληροφορίες για πιο εξατομικευμένες θεραπείες μελλοντικών ασθενών, λέει. Η ομάδα του βρίσκεται, σήμερα, σε διαπραγματεύσεις με αρκετές εταιρείες που ενδιαφέρονται να εμπορευματοποιήσουν το VeCare, λέει ο Δρ. Lim, και ο επίδεσμος θα μπορούσε να συνταγογραφηθεί σε ασθενείς το 2023.
Καταγραφή κραδασμών για την πρόβλεψη ασθενειών
Η ανάλυση προτύπων βηματισμού μπορεί να βοηθήσει στην πρόβλεψη του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη, άνοιας ή της νόσου Πάρκινσον, σύμφωνα με έρευνα. Ωστόσο, για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει οι ασθενείς να φορούν συσκευές, τις οποίες θα πρέπει να επαναφορτίζουν, οι οποίες, όμως, μπορεί να τους προκαλούν δυσφορία, όπως αναφέρεται και σε άρθρο που δημοσιεύτηκε, φέτος, στο περιοδικό Sensors. Σύντομα, μία απλή βόλτα στο σπίτι ενός φίλου μπορεί να είναι αρκετή για να εντοπισθούν τα πρώιμα συμπτώματα νευρολογικών παθήσεων.
Ομάδα ερευνητών από Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν αναπτύσσει αισθητήρες που, όταν τοποθετούνται στο πάτωμα, καταγράφουν και αναλύουν τους κραδασμούς που δημιουργούνται από βήματα σε μια απόσταση περίπου 18 μέτρων και αποδίδουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά για τον βηματισμό κάθε ατόμου. Οι αισθητήρες μπορούν να συλλάβουν διαφοροποιημένα δεδομένα, όπως τη δύναμη που ασκείται από ένα πόδι στο έδαφος, έτσι ώστε να παρέχουν πιο λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με την ισορροπία βάδισης ή άλλα διακριτικά χαρακτηριστικά, σε σχέση με όσες συσκευές μπορούμε να φορέσουμε, λέει ο Hae Young Noh, ο οποίος αρχικά εργάστηκε στο project ως αναπληρωτής καθηγητής πολιτικού και περιβαλλοντικού μηχανικού στο Carnegie Mellon και τώρα βρίσκεται στο Στάνφορντ. Με τη βοήθεια αλγορίθμων, εντοπίζουν, στη συνέχεια, τις ανωμαλίες στο βάδισμα ενός ατόμου και μεταφέρουν δεδομένα ασύρματα σε μια πλατφόρμα cloud ή μια εφαρμογή, στην οποία έχουν πρόσβαση και οι ασθενείς και την οποία θα μπορούσαν να συμβουλευτούν οι γιατροί, ώστε να κάνουν διάγνωση, συνεχίζει ο ίδιος.
Σήμερα, το σύστημα χρησιμοποιείται δοκιμαστικά σε παιδιά που πάσχουν από μυϊκή δυστροφία, σε ηλικιωμένους ασθενείς σε γηροκομεία, οι οποίοι κινδυνεύουν περισσότερο να πέσουν, ενώ, σύντομα, θα χρησιμοποιηθούν δοκιμαστικά και από ασθενείς που έχουν υποστεί εγκεφαλικό, προσθέτει η ίδια. Αυτές οι εφαρμογές του μέλλοντος θα μπορούσαν να μην περιοριστούν αποκλειστικά στην υγειονομική περίθαλψη, αλλά να παρακολουθούν και την καταναλωτική συμπεριφορά σε καταστήματα ή να μπορούν να εντοπίζουν και τους εισβολείς σε κτίρια, συνεχίζει.
Δεδομένα για να συνεχίσουν τα αυτοκίνητα να «κινούνται»
Οι εταιρείες συνεπιβατισμού θα μπορούν, σύντομα, να χρησιμοποιούν αισθητήρες που βοηθούν στην παρακολούθηση των ζημιών στα οχήματα, ώστε να μπορούν να μετακινούνται.
Η Robert Bosch GmbH παρουσίασε, πρόσφατα, έναν μονό αισθητήρα που θα μπορεί να ανιχνεύσει βαθουλώματα και γρατσουνιές στο εξωτερικό ενός αυτοκινήτου και να μεταφέρει, σε πραγματικό χρόνο, τις πληροφορίες αυτές στις εταιρείες συνεπιβατισμού. Μέσα σε ένα κουτί, το οποίο θα βρίσκεται στο εσωτερικό μέρος του παρμπρίζ, θα υπάρχουν αισθητήρες που θα συνδέονται με το γκάζι και θα συλλέγουν διαρκώς δεδομένα σχετικά με κινήσεις που κάνει το όχημα, όπως οι θόρυβοι και οι κραδασμοί του σασί. Οι κραδασμοί αυτοί δίνουν εντολή σε αλγόριθμους, οι οποίοι είναι ειδικά εκπαιδευμένοι με τεχνητή νοημοσύνη να εντοπίσουν πιθανές ζημιές σε εννέα ζώνες στο εξωτερικό του αυτοκινήτου και να τις ταξινομήσουν από επιφανειακές σε σοβαρές, αναφέρει η Annett Fischer, εκπρόσωπος της Bosch. Με την πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα, οι εταιρείες θα μπορούν να στείλουν άμεσα ένα όχημα για επισκευή ή συντήρηση, εάν χρειαστεί, συνεχίζει η ίδια. Δοκιμές της αποτελεσματικότητας του συστήματος αυτού γίνονται, σήμερα, σε αυτοκίνητα στην Ασία, τη Βόρεια Αμερική και τη Γερμανία, προσθέτει η ίδια.
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα, στο μέλλον, θα έχουν, ενδεχομένως, αισθητήρες – όπως και κάμερες— που θα υπενθυμίζουν στους επιβάτες ότι έχουν ξεχάσει αντικείμενα ή θα τους ζητούν να το καθαρίσουν από συσκευασίες τροφίμων, λέει ο Jeremy Carlson, κύριος αναλυτής της IHS Markit. Αυτά τα συστήματα θα μπορούσαν να οδηγήσουν ακόμη και στην επιβολή προστίμου εάν οι επιβάτες καπνίζουν μέσα στο όχημα ή δεν το μαζεύουν, συνεχίζει ο ίδιος Οι χειριστές του συστήματος θα μπορούν ακόμη και να ζητήσουν από κάποιον να μαζέψει το αυτοκίνητο. «Είναι ένας καλός τρόπος να αλλάξει μελλοντικά η συμπεριφορά των οδηγών και των επιβατών των οχημάτων», αναφέρει ο κ. Carlson.
… και τα γραφεία κατειλημμένα
Το νέο υβριδικό μοντέλο εργασίας έχει οδηγήσει τις εταιρείες να προσπαθούν να τελειοποιήσουν τα γραφεία τους, αλλά η κατανομή των γραφείων και η διαχείριση των κρατήσεων των αιθουσών συνεδριάσεων αποτελούν, συχνά, αρκετά περίπλοκες διαδικασίες. Σήμερα, οι εταιρείες σπεύδουν να αγοράσουν αισθητήρες, ώστε να έχουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα των γραφείων. Στη Γαλλία, οι τράπεζες Société Générale SA και Natixis άρχισαν να τοποθετούν αισθητήρες κάτω από τα γραφεία, ώστε να παρακολουθούν την πληρότητα του χώρου.
«Ο μόνος τρόπος, πραγματικά, για να κατανοήσετε πώς χρησιμοποιείται ο υπάρχων χώρος εργασίας σας είναι να τον παρακολουθείτε», λέει ο Stephen Hayes, πρόεδρος της iaconnects, νεοφυής εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, που παράγει αισθητήρες για εφαρμογές που σχετίζονται με γραφεία μέχρι και έξυπνο πάρκινγκ. Τοποθετημένοι κοντά σε εισόδους, οι αισθητήρες αυτοί, οι οποίοι λειτουργούν βάσει τεχνολογίας υπερύθρων, μπορούν να μετρήσουν πόσα άτομα μπαίνουν στον χώρο. Μπορούν, επίσης, να ανιχνεύσουν την κίνηση και να μετρήσουν τη θερμοκρασία του σώματος, ώστε να εκτιμήσουν εάν οι υπάλληλοι κάθονται στο γραφείο ή για να δουν πόσοι εργαζόμενοι βρίσκονται στην αίθουσα συνεδριάσεων.
Μετά τη συλλογή των ανώνυμων αυτών δεδομένων, μπορεί να σχεδιαστεί ένας εικονικός χάρτης θερμότητας, ώστε να α μπορέσουν οι εργοδότες να χρησιμοποιήσουν τον χώρο περισσότερο αποτελεσματικά, αναφέρει ο κ. Hayes. Θεωρεί ότι στο μέλλον, οι αισθητήρες θα μπορούν, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, να καταγράψουν την πληρότητα του δωματίου και του γραφείου.
Δεδομένα smartphone για να εντοπίζεται η μέθη
Μέσα στα επόμενα χρόνια, τα δεδομένα από τα smartphone θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τους εργοδότες για τον εντοπισμό μέθης από κάνναβη ή αλκοόλ στους εργαζόμενους.
Σε έρευνα με επικεφαλής τον Brian Suffoletto, αναπληρωτή καθηγητή επείγουσας ιατρικής, σήμερα, στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, ζητήθηκε από όσους συμμετείχαν στην έρευνα να πιούν βότκα και να περπατήσουν ευθεία, έχοντας ένα smartphone δεμένο στην πλάτη τους. Το επιταχυνσιόμετρο του τηλεφώνου, ένας αισθητήρας κίνησης τριών αξόνων, εντόπισε το κλιμακωτό βάδισμα που προκαλείται από την κατανάλωση αλκοόλ με μέση ακρίβεια 92,5%, σύμφωνα με προκαταρκτική μελέτη που δημοσιεύτηκε, το περασμένο έτος, στο Journal of Studies on Alcohol and Drugs.
Ο Δρ. Suffoletto αναφέρει το ενδεχόμενο να ζητηθεί από όσους οδηγούν οχήματα που μεταφέρουν επιβάτες ή από τους χειριστές βαρέων μηχανημάτων, τους χειριστές περονοφόρων και τους οδηγούς σχολικών λεωφορείων να μοιράζονται δεδομένα, τα οποία θα συλλέγονται από το τηλέφωνό τους, για να βεβαιωθούν ότι δεν οδηγούν ενώ είναι μεθυσμένοι. Το να ζητάμε από τους εργαζομένους να κάνουν μερικά βήματα προς τα εμπρός και μερικά προς τα πίσω, πριν μπουν στο όχημα, μπορεί να είναι αρκετό για να ανιχνευθεί τυχόν πρόβλημα, προσθέτει ο ίδιος. Στους υπαλλήλους, που θεωρείται ότι έχουν κάνει χρήση κάνναβης ή ότι είναι μεθυσμένοι, είναι πιθανό να ζητηθεί να προβούν σε αλκοτέστ ή τον έλεγχο ανίχνευσης ουσιών, συνεχίζει. Αυτή η χρήση δεδομένων μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ηθικές ανησυχίες και ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, λέει ο Adam Schwartz, ανώτερος δικηγόρος στο Electronic Frontier Foundation, μη κερδοσκοπική εταιρεία για την προστασία της ιδιωτικής ζωής. «Ωστόσο, όπως συμβαίνει με κάθε τεχνολογία που δίνει τη δυνατότητα στους εργοδότες να επιτηρούν τους εργαζομένους, ενδέχεται να μην μπορούν εύκολα οι εργαζόμενοι να αντιδράσουν, λόγω της ιεραρχίας στους χώρους εργασίας».
Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο
Γιατί τελικά η μεγαλύτερη σύγκρουση του Μασκ είναι με τον Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ίλον Μασκ, είναι ήδη βαθιά συνυφασμένο με το κράτος
Η Αμερική θέλει τον Τραμπ – χωρίς αν ή αλλά…
Η πιθανή επανεκλογή του είναι μια υπαρξιακή καταστροφή για τους Δημοκρατικούς και μια ιστορική αλλαγή του παιχνιδιού για τους συμμάχους των ΗΠΑ
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της