
Χωρίς αμφιβολία τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν το μέλλον της «πράσινης» αυτοκίνησης, ωστόσο τη μεγάλη πρόκληση για αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες αποτελούν τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο. Οι κατασκευαστές πειραματίζονται εδώ και πολλά χρόνια με την τεχνολογία κυψελών καύσιμου υδρογόνου, προσπαθώντας να βρουν τρόπο να χρησιμοποιήσουν το υδρογόνο, το στοιχείο που υπάρχει άφθονο παντού στο περιβάλλον.
Μέχρι στιγμής μόνο δύο αυτοκίνητα παραγωγής κινούνται με υδρογόνο. Βρίσκονται σε γραμμή παραγωγής και είναι προς πώληση. Πρόκειται για το Toyota Mirai και το Hyundai Nexo. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα μοντέλα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που ασχολούνται με την συγκεκριμένη τεχνολογία, όπως η BMW, η Land Rover και η Vauxhall, οι οποίες σχεδιάζουν τα επόμενα πέντε χρόνια να κυκλοφορήσουν συγκεκριμένα μοντέλα υδρογόνου.
Διαβάστε επίσης: Hyundai – Κυψέλες υδρογόνου για όλα τα επαγγελματικά της μοντέλα μέχρι το 2028
Ένας από τους λόγους για αυτή την πολύ αργή επέκταση των κυψελών υδρογόνου στην αυτοκίνηση είναι οι υποδομές. Για παράδειγμα στην Μ. Βρετανία που είναι μια από τις χώρες που πρωτοστατεί στην τεχνολογία του υδρογόνου, υπάρχουν μόνο 12 πρατήρια καυσίμων υδρογόνου. Σύντομα σχεδιάζονται περισσότεροι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου. Επί του παρόντος, η έλλειψη διαθέσιμης υποδομής αποτελεί σημαντικό εμπόδιο. Στην Πολωνία, ο πρώτος σταθμός υδρογόνου δημιουργήθηκε μόλις πριν από λίγους μήνες και σε ολόκληρη την Ευρώπη ο αριθμός τους υπολογίζεται λίγο πιο κάτω από 200 σταθμούς.
Το σίγουρο είναι ότι το υδρογόνο δεν ήρθε να αντικαταστήσει την ηλεκτροκίνηση, αλλά να αποτελέσει μια άλλη φιλική πρόταση προς το περιβάλλον. Θεωρείται ως πιθανή εναλλακτική λύση για την τροφοδοσία βαρέων φορτηγών οχημάτων, καθώς αυτά διανύουν μεγάλες αποστάσεις, έχουν μεγάλες ενεργειακές απώλειες και απαιτούν μεγάλες μπαταρίες των οποίων η φόρτιση είναι χρονοβόρος.
Μεταξύ άλλων, αξίζει να δοθεί προσοχή στους ισχύοντες κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δίνουν μεγάλη έμφαση στη φιλικότητα προς το περιβάλλον, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που σχετίζονται με εναλλακτικά καύσιμα.
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην καθημερινή λειτουργία ενός αυτοκινήτου υδρογόνου είναι η διαθεσιμότητα αυτού του στοιχείου, καθώς μπορεί να βρεθεί σχεδόν οπουδήποτε. Μια δεξαμενή στα νέα αυτοκίνητα υδρογόνου δίνει αυτονομία πάνω από 700 χλμ. Ένα άλλο πλεονέκτημα του υδρογόνου είναι ότι μπορεί να παραχθεί επιτόπου αντί να μεταφέρεται σαν καύσιμο ή να παρέχεται μέσω του δικτύου όπως η ηλεκτρική ενέργεια.
Τα μοντέλα αυτοκινήτων υδρογόνου σήμερα είναι πολύ ακριβά, ξεπερνώντας την τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των καταλυτών είναι ιδιαίτερα ακριβά. Όμως όσο η τεχνολογία βελτιώνεται τόσο οι τιμές θα μειώνονται. Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου είναι μια τεχνολογία που βρίσκεται ακόμη σε φάση ανάπτυξης και οι εταιρείες που ασχολούνται με αυτήν σταδιακά βελτιώνουν την τεχνογνωσία τους, προσδοκώντας να έχουν και αυτές ένα μερίδιο αγοράς.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου