Χωρίς αμφιβολία τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν το μέλλον της «πράσινης» αυτοκίνησης, ωστόσο τη μεγάλη πρόκληση για αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες αποτελούν τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο. Οι κατασκευαστές πειραματίζονται εδώ και πολλά χρόνια με την τεχνολογία κυψελών καύσιμου υδρογόνου, προσπαθώντας να βρουν τρόπο να χρησιμοποιήσουν το υδρογόνο, το στοιχείο που υπάρχει άφθονο παντού στο περιβάλλον.
Μέχρι στιγμής μόνο δύο αυτοκίνητα παραγωγής κινούνται με υδρογόνο. Βρίσκονται σε γραμμή παραγωγής και είναι προς πώληση. Πρόκειται για το Toyota Mirai και το Hyundai Nexo. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα μοντέλα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που ασχολούνται με την συγκεκριμένη τεχνολογία, όπως η BMW, η Land Rover και η Vauxhall, οι οποίες σχεδιάζουν τα επόμενα πέντε χρόνια να κυκλοφορήσουν συγκεκριμένα μοντέλα υδρογόνου.
Διαβάστε επίσης: Hyundai – Κυψέλες υδρογόνου για όλα τα επαγγελματικά της μοντέλα μέχρι το 2028
Ένας από τους λόγους για αυτή την πολύ αργή επέκταση των κυψελών υδρογόνου στην αυτοκίνηση είναι οι υποδομές. Για παράδειγμα στην Μ. Βρετανία που είναι μια από τις χώρες που πρωτοστατεί στην τεχνολογία του υδρογόνου, υπάρχουν μόνο 12 πρατήρια καυσίμων υδρογόνου. Σύντομα σχεδιάζονται περισσότεροι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου. Επί του παρόντος, η έλλειψη διαθέσιμης υποδομής αποτελεί σημαντικό εμπόδιο. Στην Πολωνία, ο πρώτος σταθμός υδρογόνου δημιουργήθηκε μόλις πριν από λίγους μήνες και σε ολόκληρη την Ευρώπη ο αριθμός τους υπολογίζεται λίγο πιο κάτω από 200 σταθμούς.
Το σίγουρο είναι ότι το υδρογόνο δεν ήρθε να αντικαταστήσει την ηλεκτροκίνηση, αλλά να αποτελέσει μια άλλη φιλική πρόταση προς το περιβάλλον. Θεωρείται ως πιθανή εναλλακτική λύση για την τροφοδοσία βαρέων φορτηγών οχημάτων, καθώς αυτά διανύουν μεγάλες αποστάσεις, έχουν μεγάλες ενεργειακές απώλειες και απαιτούν μεγάλες μπαταρίες των οποίων η φόρτιση είναι χρονοβόρος.
Μεταξύ άλλων, αξίζει να δοθεί προσοχή στους ισχύοντες κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δίνουν μεγάλη έμφαση στη φιλικότητα προς το περιβάλλον, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που σχετίζονται με εναλλακτικά καύσιμα.
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην καθημερινή λειτουργία ενός αυτοκινήτου υδρογόνου είναι η διαθεσιμότητα αυτού του στοιχείου, καθώς μπορεί να βρεθεί σχεδόν οπουδήποτε. Μια δεξαμενή στα νέα αυτοκίνητα υδρογόνου δίνει αυτονομία πάνω από 700 χλμ. Ένα άλλο πλεονέκτημα του υδρογόνου είναι ότι μπορεί να παραχθεί επιτόπου αντί να μεταφέρεται σαν καύσιμο ή να παρέχεται μέσω του δικτύου όπως η ηλεκτρική ενέργεια.
Τα μοντέλα αυτοκινήτων υδρογόνου σήμερα είναι πολύ ακριβά, ξεπερνώντας την τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των καταλυτών είναι ιδιαίτερα ακριβά. Όμως όσο η τεχνολογία βελτιώνεται τόσο οι τιμές θα μειώνονται. Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου είναι μια τεχνολογία που βρίσκεται ακόμη σε φάση ανάπτυξης και οι εταιρείες που ασχολούνται με αυτήν σταδιακά βελτιώνουν την τεχνογνωσία τους, προσδοκώντας να έχουν και αυτές ένα μερίδιο αγοράς.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Αναβιώνουν τα πυρηνικά εργοστάσια στο πρόγραμμα του γερμανικού CDU
Η επαναλειτουργία κλειστών ατομικών εργοστασίων αναμένεται να ενταχθεί στο πρόγραμμα του κόμματος των Σοσιαλδημοκρατών
Εκτίναξη 50% των εκπομπών CO2 σε μια τετραετία από τις ιδιωτικές πτήσεις
Οι ιδιωτικές πτήσεις παρήγαν αθροιστικά περίπου 15,6 εκατομμύρια τόνους σε άμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2023
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29