Προωθείται σταθερά η λογική τοποθέτησης παραγγελιών από τους πλοιοκτήτες σε πλοία που θα έχουν τη δυνατότητα να καίνε και εναλλακτικά καύσιμα. Μέχρι στιγμής βέβαια ο αριθμός των πλοίων αυτών είναι πολύ μικρός σε σύγκριση με το συνολικό τονάζ αλλά τον τελευταίο χρόνο αυξήθηκε σημαντικά σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο. Φέτος μέχρι στιγμής τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 378 πλοία (29% των παραγγελιών του έτους) που μπορούν να χρησιμοποιούν και εναλλακτικά καύσιμα, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv, περισσότερα δηλαδή από τα μισά του συνολικού βιβλίου παραγγελιών πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα που ανέρχονται σε 631.
Ειδικότερα φέτος τοποθετήθηκαν μέχρι στιγμής παραγγελίες για 1325 πλοία εκ των οποίων 378 είναι πλοία που μπορούν να χρησιμοποιούν και εναλλακτικά καύσιμα. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αποτελείται σύμφωνα με την Xclusiv από 2.241 υπό παραγγελία πλοία, εκ των οποίων τα 631 (28%) θα είναι πλοία εναλλακτικών καυσίμων.
Σύμφωνα με το τρέχον βιβλίο παραγγελιών, το εναλλακτικό καύσιμο που κερδίζει έδαφος είναι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), με το 61% των παραγγελιών πλοίων εναλλακτικών καυσίμων να είναι ικανό για LNG, το 11,6% να είναι «LNG ready», και το 14% να τροφοδοτείται από υγραέριο (LPG). Η αμμωνία, η μεθανόλη και το αιθάνιο είναι καύσιμα που βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, επομένως υπάρχουν λιγότερες παραγγελίες με βάση αυτά τα καύσιμα, ενώ τα υβριδικά πλοία πρόωσης με μπαταρία εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλά στην προτίμηση παραγγελίας.
Από τα 520 υπό παραγγελία δεξαμενόπλοια τα 154 (30%) είναι πλοία που στοχεύουν και στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Στα Containerships στα 670 πλοία, τα 146 (22%) είναι με εναλλακτικά καύσιμα. Στα υπο παραγγελία Bulker (734 πλοία), μόνο τα 57 (8%) είναι πλοία εναλλακτικών καυσίμων, ενώ στα LNG Carriers που είναι υπό παραγγελία (317 πλοία) τα 274 μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικό καύσιμο.
Latest News
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης