
Προωθείται σταθερά η λογική τοποθέτησης παραγγελιών από τους πλοιοκτήτες σε πλοία που θα έχουν τη δυνατότητα να καίνε και εναλλακτικά καύσιμα. Μέχρι στιγμής βέβαια ο αριθμός των πλοίων αυτών είναι πολύ μικρός σε σύγκριση με το συνολικό τονάζ αλλά τον τελευταίο χρόνο αυξήθηκε σημαντικά σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο. Φέτος μέχρι στιγμής τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 378 πλοία (29% των παραγγελιών του έτους) που μπορούν να χρησιμοποιούν και εναλλακτικά καύσιμα, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv, περισσότερα δηλαδή από τα μισά του συνολικού βιβλίου παραγγελιών πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα που ανέρχονται σε 631.
Ειδικότερα φέτος τοποθετήθηκαν μέχρι στιγμής παραγγελίες για 1325 πλοία εκ των οποίων 378 είναι πλοία που μπορούν να χρησιμοποιούν και εναλλακτικά καύσιμα. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αποτελείται σύμφωνα με την Xclusiv από 2.241 υπό παραγγελία πλοία, εκ των οποίων τα 631 (28%) θα είναι πλοία εναλλακτικών καυσίμων.
Σύμφωνα με το τρέχον βιβλίο παραγγελιών, το εναλλακτικό καύσιμο που κερδίζει έδαφος είναι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), με το 61% των παραγγελιών πλοίων εναλλακτικών καυσίμων να είναι ικανό για LNG, το 11,6% να είναι «LNG ready», και το 14% να τροφοδοτείται από υγραέριο (LPG). Η αμμωνία, η μεθανόλη και το αιθάνιο είναι καύσιμα που βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, επομένως υπάρχουν λιγότερες παραγγελίες με βάση αυτά τα καύσιμα, ενώ τα υβριδικά πλοία πρόωσης με μπαταρία εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλά στην προτίμηση παραγγελίας.

Από τα 520 υπό παραγγελία δεξαμενόπλοια τα 154 (30%) είναι πλοία που στοχεύουν και στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Στα Containerships στα 670 πλοία, τα 146 (22%) είναι με εναλλακτικά καύσιμα. Στα υπο παραγγελία Bulker (734 πλοία), μόνο τα 57 (8%) είναι πλοία εναλλακτικών καυσίμων, ενώ στα LNG Carriers που είναι υπό παραγγελία (317 πλοία) τα 274 μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικό καύσιμο.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική