
Προωθείται σταθερά η λογική τοποθέτησης παραγγελιών από τους πλοιοκτήτες σε πλοία που θα έχουν τη δυνατότητα να καίνε και εναλλακτικά καύσιμα. Μέχρι στιγμής βέβαια ο αριθμός των πλοίων αυτών είναι πολύ μικρός σε σύγκριση με το συνολικό τονάζ αλλά τον τελευταίο χρόνο αυξήθηκε σημαντικά σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο. Φέτος μέχρι στιγμής τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 378 πλοία (29% των παραγγελιών του έτους) που μπορούν να χρησιμοποιούν και εναλλακτικά καύσιμα, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv, περισσότερα δηλαδή από τα μισά του συνολικού βιβλίου παραγγελιών πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα που ανέρχονται σε 631.
Ειδικότερα φέτος τοποθετήθηκαν μέχρι στιγμής παραγγελίες για 1325 πλοία εκ των οποίων 378 είναι πλοία που μπορούν να χρησιμοποιούν και εναλλακτικά καύσιμα. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αποτελείται σύμφωνα με την Xclusiv από 2.241 υπό παραγγελία πλοία, εκ των οποίων τα 631 (28%) θα είναι πλοία εναλλακτικών καυσίμων.
Σύμφωνα με το τρέχον βιβλίο παραγγελιών, το εναλλακτικό καύσιμο που κερδίζει έδαφος είναι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), με το 61% των παραγγελιών πλοίων εναλλακτικών καυσίμων να είναι ικανό για LNG, το 11,6% να είναι «LNG ready», και το 14% να τροφοδοτείται από υγραέριο (LPG). Η αμμωνία, η μεθανόλη και το αιθάνιο είναι καύσιμα που βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, επομένως υπάρχουν λιγότερες παραγγελίες με βάση αυτά τα καύσιμα, ενώ τα υβριδικά πλοία πρόωσης με μπαταρία εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλά στην προτίμηση παραγγελίας.

Από τα 520 υπό παραγγελία δεξαμενόπλοια τα 154 (30%) είναι πλοία που στοχεύουν και στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Στα Containerships στα 670 πλοία, τα 146 (22%) είναι με εναλλακτικά καύσιμα. Στα υπο παραγγελία Bulker (734 πλοία), μόνο τα 57 (8%) είναι πλοία εναλλακτικών καυσίμων, ενώ στα LNG Carriers που είναι υπό παραγγελία (317 πλοία) τα 274 μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικό καύσιμο.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων