![Στην εκκίνηση ακόμα και Ιανουάριο ο νέος διαγωνισμός για την Αττική Οδό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/attiki-768x472-1.png)
Στην τελική ευθεία βρίσκεται το ΤΑΙΠΕΔ για την προκήρυξη του διαγωνισμού της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού. Οι διαδικασίες τρέχουν με τέτοιους ρυθμούς, που εφόσον κλείσουν ορισμένες τελευταίες, αλλά σημαντικές εκκρεμότητες, το κουμπί μπορεί να πατηθεί ακόμα και μέσα στον Ιανουάριο. Σε κάθε περίπτωση δε μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022, βάσει και του ADPτου Ταμείου. Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα, πέρα από την ολοκλήρωση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, είναι οι λεγόμενες επεκτάσεις του αστικού αυτοκινητόδρομου.
Αυτή την περίοδο, σύμφωνα με πληροφορίες, κλείνουν το περιεχόμενο της νέας παραχώρησης, με ένα από τα ζητήματα που τέθηκαν το προηγούμενο διάστημα στο τραπέζι να είναι και το πάντρεμα με κατασκευαστικό αντικείμενο, δηλαδή νέες επεκτάσεις. Πρόκειται για μια από τις τελικές αποφάσεις, που αναμένεται να ληφθούν στις αρχές του έτους και δεν αποκλείεται μάλιστα αυτό να γίνει σε ανώτατο επίπεδο. Την ίδια στιγμή, μια τέτοια απόφαση θα περιορίσει μοιραία τον κύκλο των πιθανών ενδιαφερόμενων.
Σύμφωνα πάντως με πηγές κοντά στην υπόθεση, που καθίσταται μάλιστα πιεστική, καθώς η υφιστάμενη σύμβαση λήγει το 2024, ενώ ήδη το λεκανοπέδιο ασφυκτικά λόγω κυκλοφοριακού, φαίνεται το σενάριο αυτό να μην προκρίνεται. Επί του παρόντος, τουλάχιστον, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού βρίσκονται πιο κοντά στην αγκαλιά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο ετοιμάζεται ήδη ώστε στις αρχές του 2022 να βγάλει στον αέρα την επέκταση της λεωφόρου Κύμης προς ΠΑΘΕ, ύψους 300 εκατ. ευρώ.
Χωρίς απόδοση επί των κερδών
Αυτό που έχει, εντωμεταξύ, κλειδώσει για τον νέο διαγωνισμό είναι πως δεν θα περιέχει την απόδοση επί των κερδών, δηλαδή το λεγόμενο IRR. Ο νέος διαγωνισμός θα ακολουθεί το μοντέλο των άλλων συμβάσεων παράχωρησης με την απόδοση να υπολογίζεται βάσει των εσόδων. Υπάρχει δε και η σκέψη, ενίσχυσης του αντικειμένου της σύμβασης με τη βαριά συντήρηση του άξονα ή με την επέκταση κατά μία λωρίδα στο τμήμα Μεταμόρφωση-Κηφισιά, προκειμένου να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία.
Πρόκειται σε κάθε περίπτωση για ένα πολύτιμο asset, καθώς μόνο το 2020, η Αττική Οδός διένειμε μέρισμα 82,6 εκατ. ευρώ για το 2019, εκ των οποίων προμέρισμα 30 εκατ. του 2020. Αντίστοιχα, κατά τη χρήση του 2019 είχαν διανεμηθεί 100,3 εκατ. ευρώ, που αφορούσαν το μέρισμα του 2018, ύψους 60,3 εκατ. ευρώ, και το προμέρισμα του 2019, ύψους 40 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της πρόσφατης ΔΕΘ, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Δημήτρης Πολίτης, είχε προβλέψει ότι το οικονομικό αντάλλαγμα αυτής της παραχώρησης θα σπάσει όλα τα ρεκόρ των αποκρατικοποιήσεων. Δεν είχε διστάσει, μάλιστα, να εκτιμήσει ότι θα πάρει τα σκήπτρα από τη μεγάλη προσφορά που πέτυχε η ΔΕΗ για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, συνολικού ύψους 2,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων θα μπουν στα ταμεία της ΔΕΗ τα 1,3 δισ. ευρώ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σιδηρόδρομοι: Στον μηχανισμό για τη Σύνδεση της Ευρώπης ΙΙ εντάχθηκαν 4 έργα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/train-600x338.jpg)
Στον μηχανισμό για τη Σύνδεση της Ευρώπης ΙΙ εντάχθηκαν 4 σιδηροδρομικά έργα
Οι εγκριθείσες προτάσεις συμπληρώνουν κενά στο βασικό άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π)
![Νέα Οδός: 45 ασφαλείς και προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/nea-odos1-1-600x399.jpg)
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Στόχος για το 2026 τα 2,5 δισ. σε κύκλο εργασιών και 5 με 7 δις ανεκτέλεστο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_exarchou-600x422.png)
Εξάρχου (Intrakat): «Χτίζουμε ισχυρό όμιλο με 2,5 δισ. τζίρο το 2026 και 5 έως 7 δισ. ανεκτέλεστο στην 5ετία»
Ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου τόνισε στη ΓΣ των μετόχων τη σημασία της ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ
![Υπουργείο Υποδομών: Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/201306110829409060.jpg)
Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης
Ποιους διαγωνισμούς και ώριμα έργα σε κτιριακές υποδομές συνολικής αξίας άνω των 68 εκατ. ευρώ, δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών
![Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/asfaltos-600x401.jpg)
Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Θεσσαλονίκης λόγω εκτέλεσης ασφαλτικών εργασιών στο ύψος των Οινοφύτων
![Thess INTEC: Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thessintec-the-vision-image-mapping-600x290.jpg)
Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας Thess INTEC με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ
Τα επενδυτικά κεφάλαια από το Ισραήλ και η «επανάσταση» καινοτομίας στην οποία στοχεύει το Thess INTEC
![Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εστάλη από το ΤΑΙΠΕΔ ο φάκελος του διαγωνισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/attiki-odos-600x375.png)
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η «Αττική Οδός» - Η πρώτη «στάση» στο ταξίδι… για τον νέο παραχωρησιούχο
Η «Αττική Οδός», έχει πολύ δρόμο για να αλλάξει χέρια με πρώτη στάση το Ελεγκτικό Συνέδριο όπου θα διενεργήσει τον προσυμβατικό έλεγχο
![Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/1-600x400.jpg)
Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους
Ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε πως αποτελεί μια από τις καίριες παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την κάλυψη αναγκών ύδρευσης
![Μετρό Θεσσαλονίκης: Το σχέδιο λειτουργίας – Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/thess-metro-600x400-1.jpg)
«Μαρσάρει» το μετρό Θεσσαλονίκης - Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις
Αγώνας δρόμου για να λειτουργήσει η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο