Στην τελική ευθεία βρίσκεται το ΤΑΙΠΕΔ για την προκήρυξη του διαγωνισμού της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού. Οι διαδικασίες τρέχουν με τέτοιους ρυθμούς, που εφόσον κλείσουν ορισμένες τελευταίες, αλλά σημαντικές εκκρεμότητες, το κουμπί μπορεί να πατηθεί ακόμα και μέσα στον Ιανουάριο. Σε κάθε περίπτωση δε μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022, βάσει και του ADPτου Ταμείου. Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα, πέρα από την ολοκλήρωση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, είναι οι λεγόμενες επεκτάσεις του αστικού αυτοκινητόδρομου.
Αυτή την περίοδο, σύμφωνα με πληροφορίες, κλείνουν το περιεχόμενο της νέας παραχώρησης, με ένα από τα ζητήματα που τέθηκαν το προηγούμενο διάστημα στο τραπέζι να είναι και το πάντρεμα με κατασκευαστικό αντικείμενο, δηλαδή νέες επεκτάσεις. Πρόκειται για μια από τις τελικές αποφάσεις, που αναμένεται να ληφθούν στις αρχές του έτους και δεν αποκλείεται μάλιστα αυτό να γίνει σε ανώτατο επίπεδο. Την ίδια στιγμή, μια τέτοια απόφαση θα περιορίσει μοιραία τον κύκλο των πιθανών ενδιαφερόμενων.
Σύμφωνα πάντως με πηγές κοντά στην υπόθεση, που καθίσταται μάλιστα πιεστική, καθώς η υφιστάμενη σύμβαση λήγει το 2024, ενώ ήδη το λεκανοπέδιο ασφυκτικά λόγω κυκλοφοριακού, φαίνεται το σενάριο αυτό να μην προκρίνεται. Επί του παρόντος, τουλάχιστον, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού βρίσκονται πιο κοντά στην αγκαλιά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο ετοιμάζεται ήδη ώστε στις αρχές του 2022 να βγάλει στον αέρα την επέκταση της λεωφόρου Κύμης προς ΠΑΘΕ, ύψους 300 εκατ. ευρώ.
Χωρίς απόδοση επί των κερδών
Αυτό που έχει, εντωμεταξύ, κλειδώσει για τον νέο διαγωνισμό είναι πως δεν θα περιέχει την απόδοση επί των κερδών, δηλαδή το λεγόμενο IRR. Ο νέος διαγωνισμός θα ακολουθεί το μοντέλο των άλλων συμβάσεων παράχωρησης με την απόδοση να υπολογίζεται βάσει των εσόδων. Υπάρχει δε και η σκέψη, ενίσχυσης του αντικειμένου της σύμβασης με τη βαριά συντήρηση του άξονα ή με την επέκταση κατά μία λωρίδα στο τμήμα Μεταμόρφωση-Κηφισιά, προκειμένου να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία.
Πρόκειται σε κάθε περίπτωση για ένα πολύτιμο asset, καθώς μόνο το 2020, η Αττική Οδός διένειμε μέρισμα 82,6 εκατ. ευρώ για το 2019, εκ των οποίων προμέρισμα 30 εκατ. του 2020. Αντίστοιχα, κατά τη χρήση του 2019 είχαν διανεμηθεί 100,3 εκατ. ευρώ, που αφορούσαν το μέρισμα του 2018, ύψους 60,3 εκατ. ευρώ, και το προμέρισμα του 2019, ύψους 40 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της πρόσφατης ΔΕΘ, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Δημήτρης Πολίτης, είχε προβλέψει ότι το οικονομικό αντάλλαγμα αυτής της παραχώρησης θα σπάσει όλα τα ρεκόρ των αποκρατικοποιήσεων. Δεν είχε διστάσει, μάλιστα, να εκτιμήσει ότι θα πάρει τα σκήπτρα από τη μεγάλη προσφορά που πέτυχε η ΔΕΗ για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, συνολικού ύψους 2,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων θα μπουν στα ταμεία της ΔΕΗ τα 1,3 δισ. ευρώ.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου