
Με δυο σημαντικές υπογραφές για το ακίνητο στο Βόρειο Αφάντου και τη ΔΕΠΑ Υποδομών, κλείνει το 2021 για το ΤΑΙΠΕΔ, που για το 2022 έχει στόχο εσόδων 2,2 δισ. ευρώ. Το σπριντ που ξεκίνησε από το περασμένο καλοκαίρι συνεχίζεται προκειμένου να προχωρήσει το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων με προτεραιότητες την ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, τις μαρίνες και τις ιαματικές πηγές.
Ειδικότερα, την Πέμπτη, πέφτει, μετά από 7 χρόνια δυσκολιών και γραφειοκρατικών εμποδίων, η αυλαία για το τουριστικό ακίνητο στο Γκολφ – Βόρειο Αφάντου της Ρόδου, ώστε να προχωρήσει το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής, ύψους 26,9 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, το πρωί της Παρασκευής, θα κλείσει και η συμφωνία με την Italgas για τη ΔΕΠΑ Υποδομών έναντι συνολικού τιμήματος 733 εκατ. ευρώ, με το ΤΑΙΠΕΔ να κατέχει ποσοστό 65%.
Όπως είπε εχθές, κατά τη διάρκεια συνάντησης με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Δημήτρης Πολίτης, έχει υιοθετηθεί μια νέα στρατηγική, η οποία δίνει βάρος στην επιτάχυνση και δεν περιλαμβάνει μόνο μεγάλα εμβληματικά έργα, αλλά και μικρότερα assets που μπορούν να γίνουν τοπικά σημεία αναφοράς.
Διαβάστε επίσης: Προϋπολογισμός – Πώς θα πετύχει το ΤΑΙΠΕΔ έσοδα 2,2 δισ. ευρώ το 2022
Χαρακτηριστικές τέτοιες περιπτώσεις αποτελούν οι τουριστικοί λιμένες. Ειδικότερα, η μαρίνα της Πύλου, η παραχώρηση της οποίας για 40 χρόνια προκηρύχθηκε την 1ηΔεκεμβρίου. Θα ακολουθήσει η διαδικασία για τη μαρίνα-Megayachtτης Κέρκυρας μες το πρώτο τρίμηνο του 2022, ενώ θερμαίνεται το έδαφος για να ξεκινήσει και πάλι η διαδικασία αξιοποίησης της μαρίνας Ιτέας.
Εντωμεταξύ, στις αρχές Φεβρουαρίου, αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι της Καβάλας, ενώ θα ακολουθήσει μέσα στον μήνα και η Αλεξανδρούπολη. Επίσης, πολύ κοντά στη γραμμή της εκκίνησης βρίσκονται και οι ιαματικές πηγές, με την αρχή να γίνεται από Καμμένα Βούρλα, πιθανώς στο πρώτο τρίμηνο του 2022, και Θερμοπύλες.
Κλείσιμο στο τελευταίο τρίμηνο του 2022 για την Εγνατία Οδό
Στα τέλη του 2022 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί ένα από τα πιο δύσκολα και απαιτητικά πρότζεκτς που έχει κληθεί να υλοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Πρόκειται για την παραχώρηση για 35 έτη της Εγνατίας Οδού. Η ευόδωση της διαδικασίας των δεσμευτικών προσφορών, μετά από πλήθος δικαστικών και άλλων εμποδίων, με την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EgisProjects να προσφέρει 1,496 δισ. ευρώ, άνοιξε τον δρόμο για την ολοκλήρωσή του.
Μέχρι τότε όμως, υπάρχουν σημαντικές εκκρεμότητες, όπως οι σταθμοί διοδίων τελών και η ολοκλήρωση της αδειοδότησης των σηράγγων, που βρίσκονται στο μικροσκόπιο όλων των εμπλεκόμενων. Για τον λόγο αυτό, το οικονομικό κλείσιμο, από το οποίο εξαρτάται και η επιτυχία για τον στόχο των εσόδων της επόμενης χρονιάς τοποθετείται στο τελευταίο τρίμηνο του 2022.
Προκειμένου όλα να προχωρούν συντονισμένα και να υπάρχει συνεχής έλεγχος, έχει συγκροτηθεί task force από τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία και παρακολουθεί τη σχετική πρόοδο. Επίσης, όπως έγινε γνωστό, η σύμβαση προς το παρόν δεν έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Αφού εγκριθεί από το ανώτατο δικαστήριο, αυτή θα περάσει από τη Βουλή για κύρωση. Στόχος για το ΤΑΙΠΕΔ παραμένει η σύμβαση να υπογραφεί κάποια στιγμή το δεύτερο εξάμηνο του 2022 για να ακολουθήσει το οικονομικό κλείσιμο.


Latest News

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,