
Υγιής και εύρωστη παραμένει η αγορά των ναυλώσεων containerships, παρά την εξάπλωση της παραλλαγής Όμικρον. Όπως αναφέρουν αναλυτές της Alphaliner, η διόρθωση που παρατηρήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στα ναύλα «φρέναρε» και την ίδια στιγμή αυξήθηκε η ζήτηση για μεταφορές κατά τις τελευταίες δύο εβδομάδες, ειδικά στα πλοία μεγέθους μεταξύ 1.700 και 1.900 teu. Αν και η τάση αυτή δεν μεταφράζεται ακόμη σε άνοδο των ναύλων, η Alphaliner εκτιμά ότι μια ανάκαμψη αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες, καθώς το έλλειμμα μεταφορικής ικανότητας θα παραμείνει. Μεγάλη ζήτηση παρατηρείται και στα πλοία μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 5.500 και 6.000 teu.
H Alphaliner εκτιμά ότι οι ανεξάρτητοι πλοιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν στόλους με containerships που τα ναυλώνουν στις εταιρείες τακτικών γραμμών) θα επιτυγχάνουν ικανοποιητικές επιδόσεις και στο μέλλον, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών θα συνεχίσουν να ζητούν πλοία για ναύλωση μέχρι και την κινεζική Πρωτοχρονιά (αρχές Φεβρουαρίου).
«Η αγορά παραμένει ιστορικά ακριβή, με ελάχιστες προοπτικές να αλλάξει σύντομα» υποστήριξε ο Lars Jensen, διευθύνων σύμβουλος της Vespucci Maritime, ενώ σύμφωνα με τη Fearnley Securities νέα lockdowns φαίνονται εξαιρετικά απίθανα. Να σημειωθεί ότι ο δείκτης Freightos Baltic Global υποχώρησε 14% τον Νοέμβριο, στα 9.364 δολάρια για κάθε container 40 ποδιών σε διαδρομές από την Ασία προς τη Βόρεια Αμερική.
Στα δεξαμενόπλοια πάντως η νέα μετάλλαξη Ομικρον θα μπορούσε να κοστίσει στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου έως και 2,9 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) ζήτησης το πρώτο τρίμηνο του 2022, μειώνοντας τη συνολική αναμενόμενη ζήτηση από 98,6 εκατομμύρια bpd σε 95,7 εκατομμύρια bpd, εάν ενεργοποιήσει περισσότερα lockdowns ή περιορισμούς, αναφέρει εκτίμηση της Rystad Energy.
Εάν η μετάλλαξη εξαπλωθεί γρήγορα, προκαλώντας αύξηση των κρουσμάτων COVID και επαναφορά των lockdowns, η Rystad Energy προβλέπει ότι η ζήτηση πετρελαίου θα μπορούσε να μειωθεί από τα αναμενόμενα 99,1 εκατομμύρια βαρέλια (bpd) την ημέρα σε 97,8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα μόνο τον Δεκέμβριο του 2021 (πτώση 1,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα). Η ζήτηση θα μπορούσε να υποχωρήσει περαιτέρω τον Ιανουάριο του 2022, με πτώση 4,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα στα επίπεδα των 94,2 εκατομμυρίων bpd.
O αντίκτυπος
Πάντως δεδομένου ότι οι χώρες και οι κυβερνήσεις μαθαίνουν να ζουν με την Ομικρον ή οι κατασκευαστές εμβολίων προσαρμόζονται για να αντιμετωπίσουν τη μετάλλαξη, ο αντίκτυπος από τη νέα μετάλλαξη θα είναι λιγότερο σοβαρός και για τον λόγο αυτόν η Rystad Energy εκτιμά ότι σε ολόκληρο το 2022 η μέση ζήτηση θα πέσει στα 98 εκατομμύρια bpd. Μια πτώση της ζήτησης θα επηρεάσει αρνητικά το μεταφορικό έργο των δεξαμενοπλοίων, με αποτέλεσμα τη συνεχή πίεση των ναύλων.
Πάντως πριν από την εμφάνιση της μετάλλαξης Ομικρον οι επικεφαλής των ναυτιλιακών εταιρειών με δεξαμενόπλοια εμφανίζονταν αισιόδοξοι ότι ο κλάδος θα ανακάμψει καθώς η ζήτηση αργού πετρελαίου και προϊόντων θα φτάσει σταδιακά στις αρχές του νέου έτους στα προ πανδημίας επίπεδα. Να σημειωθεί ότι η τρέχουσα παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου για οδικές μεταφορές εκτιμάται ότι είναι περίπου στα 44,7 εκατομμύρια bpd και βρίσκεται σχεδόν στα προ πανδημίας επίπεδα, αντιπροσωπεύοντας το 97,4% της ζήτησης την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019. Από την άλλη πλευρά, η παγκόσμια ζήτηση αεροπορικών καυσίμων υπολείπεται του 2019 και ανέρχεται σε 5,1 εκατομμύρια bpd, μόλις το 70,4% της αντίστοιχης εβδομάδας του 2019.


Latest News

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ