Υγιής και εύρωστη παραμένει η αγορά των ναυλώσεων containerships, παρά την εξάπλωση της παραλλαγής Όμικρον. Όπως αναφέρουν αναλυτές της Alphaliner, η διόρθωση που παρατηρήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στα ναύλα «φρέναρε» και την ίδια στιγμή αυξήθηκε η ζήτηση για μεταφορές κατά τις τελευταίες δύο εβδομάδες, ειδικά στα πλοία μεγέθους μεταξύ 1.700 και 1.900 teu. Αν και η τάση αυτή δεν μεταφράζεται ακόμη σε άνοδο των ναύλων, η Alphaliner εκτιμά ότι μια ανάκαμψη αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες, καθώς το έλλειμμα μεταφορικής ικανότητας θα παραμείνει. Μεγάλη ζήτηση παρατηρείται και στα πλοία μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 5.500 και 6.000 teu.
H Alphaliner εκτιμά ότι οι ανεξάρτητοι πλοιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν στόλους με containerships που τα ναυλώνουν στις εταιρείες τακτικών γραμμών) θα επιτυγχάνουν ικανοποιητικές επιδόσεις και στο μέλλον, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών θα συνεχίσουν να ζητούν πλοία για ναύλωση μέχρι και την κινεζική Πρωτοχρονιά (αρχές Φεβρουαρίου).
«Η αγορά παραμένει ιστορικά ακριβή, με ελάχιστες προοπτικές να αλλάξει σύντομα» υποστήριξε ο Lars Jensen, διευθύνων σύμβουλος της Vespucci Maritime, ενώ σύμφωνα με τη Fearnley Securities νέα lockdowns φαίνονται εξαιρετικά απίθανα. Να σημειωθεί ότι ο δείκτης Freightos Baltic Global υποχώρησε 14% τον Νοέμβριο, στα 9.364 δολάρια για κάθε container 40 ποδιών σε διαδρομές από την Ασία προς τη Βόρεια Αμερική.
Στα δεξαμενόπλοια πάντως η νέα μετάλλαξη Ομικρον θα μπορούσε να κοστίσει στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου έως και 2,9 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) ζήτησης το πρώτο τρίμηνο του 2022, μειώνοντας τη συνολική αναμενόμενη ζήτηση από 98,6 εκατομμύρια bpd σε 95,7 εκατομμύρια bpd, εάν ενεργοποιήσει περισσότερα lockdowns ή περιορισμούς, αναφέρει εκτίμηση της Rystad Energy.
Εάν η μετάλλαξη εξαπλωθεί γρήγορα, προκαλώντας αύξηση των κρουσμάτων COVID και επαναφορά των lockdowns, η Rystad Energy προβλέπει ότι η ζήτηση πετρελαίου θα μπορούσε να μειωθεί από τα αναμενόμενα 99,1 εκατομμύρια βαρέλια (bpd) την ημέρα σε 97,8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα μόνο τον Δεκέμβριο του 2021 (πτώση 1,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα). Η ζήτηση θα μπορούσε να υποχωρήσει περαιτέρω τον Ιανουάριο του 2022, με πτώση 4,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα στα επίπεδα των 94,2 εκατομμυρίων bpd.
O αντίκτυπος
Πάντως δεδομένου ότι οι χώρες και οι κυβερνήσεις μαθαίνουν να ζουν με την Ομικρον ή οι κατασκευαστές εμβολίων προσαρμόζονται για να αντιμετωπίσουν τη μετάλλαξη, ο αντίκτυπος από τη νέα μετάλλαξη θα είναι λιγότερο σοβαρός και για τον λόγο αυτόν η Rystad Energy εκτιμά ότι σε ολόκληρο το 2022 η μέση ζήτηση θα πέσει στα 98 εκατομμύρια bpd. Μια πτώση της ζήτησης θα επηρεάσει αρνητικά το μεταφορικό έργο των δεξαμενοπλοίων, με αποτέλεσμα τη συνεχή πίεση των ναύλων.
Πάντως πριν από την εμφάνιση της μετάλλαξης Ομικρον οι επικεφαλής των ναυτιλιακών εταιρειών με δεξαμενόπλοια εμφανίζονταν αισιόδοξοι ότι ο κλάδος θα ανακάμψει καθώς η ζήτηση αργού πετρελαίου και προϊόντων θα φτάσει σταδιακά στις αρχές του νέου έτους στα προ πανδημίας επίπεδα. Να σημειωθεί ότι η τρέχουσα παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου για οδικές μεταφορές εκτιμάται ότι είναι περίπου στα 44,7 εκατομμύρια bpd και βρίσκεται σχεδόν στα προ πανδημίας επίπεδα, αντιπροσωπεύοντας το 97,4% της ζήτησης την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019. Από την άλλη πλευρά, η παγκόσμια ζήτηση αεροπορικών καυσίμων υπολείπεται του 2019 και ανέρχεται σε 5,1 εκατομμύρια bpd, μόλις το 70,4% της αντίστοιχης εβδομάδας του 2019.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International