
Υγιής και εύρωστη παραμένει η αγορά των ναυλώσεων containerships, παρά την εξάπλωση της παραλλαγής Όμικρον. Όπως αναφέρουν αναλυτές της Alphaliner, η διόρθωση που παρατηρήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στα ναύλα «φρέναρε» και την ίδια στιγμή αυξήθηκε η ζήτηση για μεταφορές κατά τις τελευταίες δύο εβδομάδες, ειδικά στα πλοία μεγέθους μεταξύ 1.700 και 1.900 teu. Αν και η τάση αυτή δεν μεταφράζεται ακόμη σε άνοδο των ναύλων, η Alphaliner εκτιμά ότι μια ανάκαμψη αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες, καθώς το έλλειμμα μεταφορικής ικανότητας θα παραμείνει. Μεγάλη ζήτηση παρατηρείται και στα πλοία μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 5.500 και 6.000 teu.
H Alphaliner εκτιμά ότι οι ανεξάρτητοι πλοιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν στόλους με containerships που τα ναυλώνουν στις εταιρείες τακτικών γραμμών) θα επιτυγχάνουν ικανοποιητικές επιδόσεις και στο μέλλον, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών θα συνεχίσουν να ζητούν πλοία για ναύλωση μέχρι και την κινεζική Πρωτοχρονιά (αρχές Φεβρουαρίου).
«Η αγορά παραμένει ιστορικά ακριβή, με ελάχιστες προοπτικές να αλλάξει σύντομα» υποστήριξε ο Lars Jensen, διευθύνων σύμβουλος της Vespucci Maritime, ενώ σύμφωνα με τη Fearnley Securities νέα lockdowns φαίνονται εξαιρετικά απίθανα. Να σημειωθεί ότι ο δείκτης Freightos Baltic Global υποχώρησε 14% τον Νοέμβριο, στα 9.364 δολάρια για κάθε container 40 ποδιών σε διαδρομές από την Ασία προς τη Βόρεια Αμερική.
Στα δεξαμενόπλοια πάντως η νέα μετάλλαξη Ομικρον θα μπορούσε να κοστίσει στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου έως και 2,9 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) ζήτησης το πρώτο τρίμηνο του 2022, μειώνοντας τη συνολική αναμενόμενη ζήτηση από 98,6 εκατομμύρια bpd σε 95,7 εκατομμύρια bpd, εάν ενεργοποιήσει περισσότερα lockdowns ή περιορισμούς, αναφέρει εκτίμηση της Rystad Energy.
Εάν η μετάλλαξη εξαπλωθεί γρήγορα, προκαλώντας αύξηση των κρουσμάτων COVID και επαναφορά των lockdowns, η Rystad Energy προβλέπει ότι η ζήτηση πετρελαίου θα μπορούσε να μειωθεί από τα αναμενόμενα 99,1 εκατομμύρια βαρέλια (bpd) την ημέρα σε 97,8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα μόνο τον Δεκέμβριο του 2021 (πτώση 1,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα). Η ζήτηση θα μπορούσε να υποχωρήσει περαιτέρω τον Ιανουάριο του 2022, με πτώση 4,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα στα επίπεδα των 94,2 εκατομμυρίων bpd.
O αντίκτυπος
Πάντως δεδομένου ότι οι χώρες και οι κυβερνήσεις μαθαίνουν να ζουν με την Ομικρον ή οι κατασκευαστές εμβολίων προσαρμόζονται για να αντιμετωπίσουν τη μετάλλαξη, ο αντίκτυπος από τη νέα μετάλλαξη θα είναι λιγότερο σοβαρός και για τον λόγο αυτόν η Rystad Energy εκτιμά ότι σε ολόκληρο το 2022 η μέση ζήτηση θα πέσει στα 98 εκατομμύρια bpd. Μια πτώση της ζήτησης θα επηρεάσει αρνητικά το μεταφορικό έργο των δεξαμενοπλοίων, με αποτέλεσμα τη συνεχή πίεση των ναύλων.
Πάντως πριν από την εμφάνιση της μετάλλαξης Ομικρον οι επικεφαλής των ναυτιλιακών εταιρειών με δεξαμενόπλοια εμφανίζονταν αισιόδοξοι ότι ο κλάδος θα ανακάμψει καθώς η ζήτηση αργού πετρελαίου και προϊόντων θα φτάσει σταδιακά στις αρχές του νέου έτους στα προ πανδημίας επίπεδα. Να σημειωθεί ότι η τρέχουσα παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου για οδικές μεταφορές εκτιμάται ότι είναι περίπου στα 44,7 εκατομμύρια bpd και βρίσκεται σχεδόν στα προ πανδημίας επίπεδα, αντιπροσωπεύοντας το 97,4% της ζήτησης την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019. Από την άλλη πλευρά, η παγκόσμια ζήτηση αεροπορικών καυσίμων υπολείπεται του 2019 και ανέρχεται σε 5,1 εκατομμύρια bpd, μόλις το 70,4% της αντίστοιχης εβδομάδας του 2019.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.