
Υγιής και εύρωστη παραμένει η αγορά των ναυλώσεων containerships, παρά την εξάπλωση της παραλλαγής Όμικρον. Όπως αναφέρουν αναλυτές της Alphaliner, η διόρθωση που παρατηρήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στα ναύλα «φρέναρε» και την ίδια στιγμή αυξήθηκε η ζήτηση για μεταφορές κατά τις τελευταίες δύο εβδομάδες, ειδικά στα πλοία μεγέθους μεταξύ 1.700 και 1.900 teu. Αν και η τάση αυτή δεν μεταφράζεται ακόμη σε άνοδο των ναύλων, η Alphaliner εκτιμά ότι μια ανάκαμψη αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες, καθώς το έλλειμμα μεταφορικής ικανότητας θα παραμείνει. Μεγάλη ζήτηση παρατηρείται και στα πλοία μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 5.500 και 6.000 teu.
H Alphaliner εκτιμά ότι οι ανεξάρτητοι πλοιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν στόλους με containerships που τα ναυλώνουν στις εταιρείες τακτικών γραμμών) θα επιτυγχάνουν ικανοποιητικές επιδόσεις και στο μέλλον, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών θα συνεχίσουν να ζητούν πλοία για ναύλωση μέχρι και την κινεζική Πρωτοχρονιά (αρχές Φεβρουαρίου).
«Η αγορά παραμένει ιστορικά ακριβή, με ελάχιστες προοπτικές να αλλάξει σύντομα» υποστήριξε ο Lars Jensen, διευθύνων σύμβουλος της Vespucci Maritime, ενώ σύμφωνα με τη Fearnley Securities νέα lockdowns φαίνονται εξαιρετικά απίθανα. Να σημειωθεί ότι ο δείκτης Freightos Baltic Global υποχώρησε 14% τον Νοέμβριο, στα 9.364 δολάρια για κάθε container 40 ποδιών σε διαδρομές από την Ασία προς τη Βόρεια Αμερική.
Στα δεξαμενόπλοια πάντως η νέα μετάλλαξη Ομικρον θα μπορούσε να κοστίσει στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου έως και 2,9 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) ζήτησης το πρώτο τρίμηνο του 2022, μειώνοντας τη συνολική αναμενόμενη ζήτηση από 98,6 εκατομμύρια bpd σε 95,7 εκατομμύρια bpd, εάν ενεργοποιήσει περισσότερα lockdowns ή περιορισμούς, αναφέρει εκτίμηση της Rystad Energy.
Εάν η μετάλλαξη εξαπλωθεί γρήγορα, προκαλώντας αύξηση των κρουσμάτων COVID και επαναφορά των lockdowns, η Rystad Energy προβλέπει ότι η ζήτηση πετρελαίου θα μπορούσε να μειωθεί από τα αναμενόμενα 99,1 εκατομμύρια βαρέλια (bpd) την ημέρα σε 97,8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα μόνο τον Δεκέμβριο του 2021 (πτώση 1,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα). Η ζήτηση θα μπορούσε να υποχωρήσει περαιτέρω τον Ιανουάριο του 2022, με πτώση 4,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα στα επίπεδα των 94,2 εκατομμυρίων bpd.
O αντίκτυπος
Πάντως δεδομένου ότι οι χώρες και οι κυβερνήσεις μαθαίνουν να ζουν με την Ομικρον ή οι κατασκευαστές εμβολίων προσαρμόζονται για να αντιμετωπίσουν τη μετάλλαξη, ο αντίκτυπος από τη νέα μετάλλαξη θα είναι λιγότερο σοβαρός και για τον λόγο αυτόν η Rystad Energy εκτιμά ότι σε ολόκληρο το 2022 η μέση ζήτηση θα πέσει στα 98 εκατομμύρια bpd. Μια πτώση της ζήτησης θα επηρεάσει αρνητικά το μεταφορικό έργο των δεξαμενοπλοίων, με αποτέλεσμα τη συνεχή πίεση των ναύλων.
Πάντως πριν από την εμφάνιση της μετάλλαξης Ομικρον οι επικεφαλής των ναυτιλιακών εταιρειών με δεξαμενόπλοια εμφανίζονταν αισιόδοξοι ότι ο κλάδος θα ανακάμψει καθώς η ζήτηση αργού πετρελαίου και προϊόντων θα φτάσει σταδιακά στις αρχές του νέου έτους στα προ πανδημίας επίπεδα. Να σημειωθεί ότι η τρέχουσα παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου για οδικές μεταφορές εκτιμάται ότι είναι περίπου στα 44,7 εκατομμύρια bpd και βρίσκεται σχεδόν στα προ πανδημίας επίπεδα, αντιπροσωπεύοντας το 97,4% της ζήτησης την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019. Από την άλλη πλευρά, η παγκόσμια ζήτηση αεροπορικών καυσίμων υπολείπεται του 2019 και ανέρχεται σε 5,1 εκατομμύρια bpd, μόλις το 70,4% της αντίστοιχης εβδομάδας του 2019.


Latest News

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της Οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα

Υπ. Ναυτιλίας: Η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του παραθέτει τα γεγονότα για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή