Η LloydsList στο πλαίσιο των ετήσιων αφιερωμάτων της παρουσίασε πρόσφατα και τους δέκα σημαντικότερους παράγοντες που με τις θέσεις τους και παρεμβάσεις επηρεάζουν το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη διεθνή ναυτιλία. Στην έκτη θέση της λίστας περιλαμβάνεται και ένα δικός μας ο κ. Σωτήρης Ράπτης. Ο κ. Ράπτης μαζί με την κ. Katalin Dobranszky-Bartus, εκπροσωπούν την Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, την European Community Shipowners’ Associations (Ecsa) η οποία όπως σημειώνει η LloydsList, έχει αναδειχθεί μαζί με το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) ως μία από τους σημαντικότερους φορείς πλοιοκτητών που διαφωνούν με το νομοθετικό πακέτο «Fit for 55» της ΕΕ.
Η Ecsa εκπροσωπεί 19 εθνικές ενώσεις πλοιοκτητών που ελέγχουν περίπου το 40% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και είναι ένας από τους πολλούς φορείς που ασκούν πίεση για αλλαγές στη συμπερίληψη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (EU ETS).
Θέλει τους ναυλωτές, όχι τους πλοιοκτήτες, να πληρώνουν για τις εκπομπές και θέλει τα έσοδα να χρησιμοποιούνται για ένα Ταμείο (Maritime Climate Fund) για να βοηθήσει την πράσινη μετάβαση – αντανακλώντας τον φόβο της βιομηχανίας ότι διαφορετικά τα χρήματα μπορεί να καταλήξουν στα κρατικά ταμεία.
Οι νέοι γενικοί γραμματείς (Acting Secretary General) της Ecsa είναι από κοινού οι Σωτήρης Ράπτης και Katalin Dobranszky-Bartus, και διαδέχθηκαν τον Martin Dorsman τον Οκτώβριο.
Ο κ. Ράπτης, Director, Maritime Safety & Environment, ECSA, έχει τεράστια εμπειρία σχετικά με το EU ETS, καθώς μεταξύ άλλων παρακολουθούσε το θέμα ως εκπρόσωπος της μη κυβερνητικής οργάνωσης Transport & Environment με έδρα το Βέλγιο στο παρελθόν αλλά εργαζόμενος και έξι χρόνια στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, πριν την απασχόληση του στην Ένωση των Ευρωπαϊκών Λιμανιών (European Sea Ports Organisation) και τώρα στην Ecsa. Ο Σωτήρης Ράπτης είναι εξειδικευμένος δικηγόρος, μιλά ελληνικά και αγγλικά, σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Κολέγιο του Λονδίνου στο Κέντρο του Ευρωπαϊκού Δικαίου. Του απονεμήθηκε το Βραβείο Ευρωπαίων Πολιτών 2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ως μέλος του blog “G700” για την προώθηση της δικαιοσύνης μεταξύ γενεών.
Latest News
Ποιοι κυριαρχούν στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο
Οι δέκα πρώτες σε μεταφορική ικανότητα ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ελέγχουν το 85,4% του παγκόσμιου στόλου
Εμπορευματοκιβώτια: Αύξηση του στόλου με ρεκόρ 15ετίας
Από την αρχή του έτους έχουν παραγγελθεί 63 πλοία με συνδυασμένη χωρητικότητα 0,4 εκατ. TEU και η αναλογία παραγγελιών προς στόλο παραμένει υψηλή, στο 19%
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ