
Η LloydsList στο πλαίσιο των ετήσιων αφιερωμάτων της παρουσίασε πρόσφατα και τους δέκα σημαντικότερους παράγοντες που με τις θέσεις τους και παρεμβάσεις επηρεάζουν το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη διεθνή ναυτιλία. Στην έκτη θέση της λίστας περιλαμβάνεται και ένα δικός μας ο κ. Σωτήρης Ράπτης. Ο κ. Ράπτης μαζί με την κ. Katalin Dobranszky-Bartus, εκπροσωπούν την Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, την European Community Shipowners’ Associations (Ecsa) η οποία όπως σημειώνει η LloydsList, έχει αναδειχθεί μαζί με το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) ως μία από τους σημαντικότερους φορείς πλοιοκτητών που διαφωνούν με το νομοθετικό πακέτο «Fit for 55» της ΕΕ.
Η Ecsa εκπροσωπεί 19 εθνικές ενώσεις πλοιοκτητών που ελέγχουν περίπου το 40% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και είναι ένας από τους πολλούς φορείς που ασκούν πίεση για αλλαγές στη συμπερίληψη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (EU ETS).
Θέλει τους ναυλωτές, όχι τους πλοιοκτήτες, να πληρώνουν για τις εκπομπές και θέλει τα έσοδα να χρησιμοποιούνται για ένα Ταμείο (Maritime Climate Fund) για να βοηθήσει την πράσινη μετάβαση – αντανακλώντας τον φόβο της βιομηχανίας ότι διαφορετικά τα χρήματα μπορεί να καταλήξουν στα κρατικά ταμεία.
Οι νέοι γενικοί γραμματείς (Acting Secretary General) της Ecsa είναι από κοινού οι Σωτήρης Ράπτης και Katalin Dobranszky-Bartus, και διαδέχθηκαν τον Martin Dorsman τον Οκτώβριο.
Ο κ. Ράπτης, Director, Maritime Safety & Environment, ECSA, έχει τεράστια εμπειρία σχετικά με το EU ETS, καθώς μεταξύ άλλων παρακολουθούσε το θέμα ως εκπρόσωπος της μη κυβερνητικής οργάνωσης Transport & Environment με έδρα το Βέλγιο στο παρελθόν αλλά εργαζόμενος και έξι χρόνια στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, πριν την απασχόληση του στην Ένωση των Ευρωπαϊκών Λιμανιών (European Sea Ports Organisation) και τώρα στην Ecsa. Ο Σωτήρης Ράπτης είναι εξειδικευμένος δικηγόρος, μιλά ελληνικά και αγγλικά, σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Κολέγιο του Λονδίνου στο Κέντρο του Ευρωπαϊκού Δικαίου. Του απονεμήθηκε το Βραβείο Ευρωπαίων Πολιτών 2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ως μέλος του blog “G700” για την προώθηση της δικαιοσύνης μεταξύ γενεών.


Latest News

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί