Η LloydsList στο πλαίσιο των ετήσιων αφιερωμάτων της παρουσίασε πρόσφατα και τους δέκα σημαντικότερους παράγοντες που με τις θέσεις τους και παρεμβάσεις επηρεάζουν το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη διεθνή ναυτιλία. Στην έκτη θέση της λίστας περιλαμβάνεται και ένα δικός μας ο κ. Σωτήρης Ράπτης. Ο κ. Ράπτης μαζί με την κ. Katalin Dobranszky-Bartus, εκπροσωπούν την Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, την European Community Shipowners’ Associations (Ecsa) η οποία όπως σημειώνει η LloydsList, έχει αναδειχθεί μαζί με το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) ως μία από τους σημαντικότερους φορείς πλοιοκτητών που διαφωνούν με το νομοθετικό πακέτο «Fit for 55» της ΕΕ.
Η Ecsa εκπροσωπεί 19 εθνικές ενώσεις πλοιοκτητών που ελέγχουν περίπου το 40% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και είναι ένας από τους πολλούς φορείς που ασκούν πίεση για αλλαγές στη συμπερίληψη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (EU ETS).
Θέλει τους ναυλωτές, όχι τους πλοιοκτήτες, να πληρώνουν για τις εκπομπές και θέλει τα έσοδα να χρησιμοποιούνται για ένα Ταμείο (Maritime Climate Fund) για να βοηθήσει την πράσινη μετάβαση – αντανακλώντας τον φόβο της βιομηχανίας ότι διαφορετικά τα χρήματα μπορεί να καταλήξουν στα κρατικά ταμεία.
Οι νέοι γενικοί γραμματείς (Acting Secretary General) της Ecsa είναι από κοινού οι Σωτήρης Ράπτης και Katalin Dobranszky-Bartus, και διαδέχθηκαν τον Martin Dorsman τον Οκτώβριο.
Ο κ. Ράπτης, Director, Maritime Safety & Environment, ECSA, έχει τεράστια εμπειρία σχετικά με το EU ETS, καθώς μεταξύ άλλων παρακολουθούσε το θέμα ως εκπρόσωπος της μη κυβερνητικής οργάνωσης Transport & Environment με έδρα το Βέλγιο στο παρελθόν αλλά εργαζόμενος και έξι χρόνια στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, πριν την απασχόληση του στην Ένωση των Ευρωπαϊκών Λιμανιών (European Sea Ports Organisation) και τώρα στην Ecsa. Ο Σωτήρης Ράπτης είναι εξειδικευμένος δικηγόρος, μιλά ελληνικά και αγγλικά, σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Κολέγιο του Λονδίνου στο Κέντρο του Ευρωπαϊκού Δικαίου. Του απονεμήθηκε το Βραβείο Ευρωπαίων Πολιτών 2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ως μέλος του blog “G700” για την προώθηση της δικαιοσύνης μεταξύ γενεών.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση