Σε συμφωνία για την παράταση για δέκα χρόνια, έως το 2032, της κατάργησης των τελών περιαγωγής για τις κινητές επικοινωνίες μεταξύ των χωρών της ΕΕ, κατέληξε το Συμβούλιο της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
«Η επέκταση των κανόνων περιαγωγής θα διασφαλίσει ότι οι άνθρωποι θα μπορούν να συνεχίσουν να πραγματοποιούν κλήσεις, να στέλνουν γραπτά μηνύματα και να περιηγούνται στο Διαδίκτυο ενώ ταξιδεύουν σε άλλες χώρες της ΕΕ, χωρίς να φοβούνται το λογαριασμό τους», αναφέρει στην ανακοίνωσή του το Συμβούλιο της ΕΕ, επισημαίνοντας ότι η κατάργηση η οποία τέθηκε σε ισχύ από τον Ιούνιο του 2017, είχε αρχικά προγραμματιστεί να λήξει τον Ιούνιο του 2022.
Η αντιπρόεδρος της Επιτροπής για την Ψηφιακή Εποχή, Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, χαιρέτισε την πολιτική συμφωνία στην οποία κατέληξαν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη-μέλη της ΕΕ λέγοντας: «Από το 2017 επωφελούμαστε από την κατάργηση των τελών περιαγωγής. Και σήμερα διασφαλίσαμε ότι μπορούμε να διατηρήσουμε αυτά τα οφέλη για 10 ακόμη έτη, ώστε να παραμένουμε συνδεδεμένοι και να πραγματοποιούμε κλήσεις, να στέλνουμε μηνύματα και να περιηγούμαστε στο διαδίκτυο χωρίς επιπλέον κόστος όταν ταξιδεύουμε στην ΕΕ.»
Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι νέοι κανόνες θα παρατείνουν τα οφέλη της «περιαγωγής με χρέωση εσωτερικού» για τους ταξιδιώτες έως το 2032 και θα εισαγάγουν επιπλέον πλεονεκτήματα και προστασία για τους καταναλωτές:
Ωφέλεια για καταναλωτές
Οι καταναλωτές θα επωφελούνται κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους από την πρόσβαση σε υπηρεσίες περιαγωγής με την ίδια ποιότητα όπως όταν χρησιμοποιούνται στη χώρα προέλευσής τους. Οι καταναλωτές που συνήθως διαθέτουν υπηρεσίες 5G στο εσωτερικό θα μπορούν να απολαμβάνουν υπηρεσίες 5G και κατά την περιαγωγή, όπου αυτές είναι διαθέσιμες.
Επιπλέον, ο νέος κανονισμός διασφαλίζει ότι οι πολίτες θα έχουν αυξημένη δωρεάν πρόσβαση σε επικοινωνίες έκτακτης ανάγκης που θα παρέχουν τη δυνατότητα εντοπισμού του καλούντος. Οι φορείς εκμετάλλευσης θα διασφαλίσουν ότι οι πολίτες είναι ενήμεροι της δυνατότητας πρόσβασης σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης μέσω του «112», του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης, καθώς και άλλων εναλλακτικών μέσων πρόσβασης, όπως μέσω κειμένου σε πραγματικό χρόνο ή διαθέσιμων εφαρμογών, για άτομα με ειδικές ανάγκες.
Δαπάνες
Kαθορίζονται χαμηλότερα τέλη χονδρικής. Πρόκειται για δαπάνες που χρεώνουν οι φορείς εκμετάλλευσης κινητών επικοινωνιών στη χώρα φιλοξενίας, με αντάλλαγμα την πρόσβαση στα αντίστοιχα δίκτυά τους, διασφαλίζοντας ότι οι φιλοξενούμενοι φορείς εκμετάλλευσης κινητών επικοινωνιών και οι πελάτες τους επωφελούνται από τις υπηρεσίες περιαγωγής στο εξωτερικό. Τα ανώτατα όρια χονδρικής καθορίζονται σε επίπεδα που διασφαλίζουν ότι οι φορείς εκμετάλλευσης μπορούν να αντέξουν και να ανακτήσουν το κόστος παροχής υπηρεσιών περιαγωγής στους καταναλωτές σε τιμές εσωτερικού.Τα χαμηλότερα τέλη χονδρικής είναι προς όφελος των καταναλωτών, καθώς αναμένεται να διασφαλίζουν ότι όλοι οι φορείς εκμετάλλευσης θα είναι σε θέση να προσφέρουν ανταγωνιστικές συνδρομές περιαγωγής σύμφωνα με την αρχή «περιαγωγή με χρέωση εσωτερικού».
Η προσωρινή συμφωνία που επιτεύχθηκε σήμερα υπόκειται σε έγκριση από το Συμβούλιο και την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Από την πλευρά του Συμβουλίου, η σλοβενική προεδρία σκοπεύει να υποβάλει τη συμφωνία στην Επιτροπή των Μόνιμων Αντιπροσώπων του Συμβουλίου (Coreper) για έγκριση στις 15 Δεκεμβρίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της