Δεν είχε την αντίδραση που περίμενε η Κομισιόν, στην πρωτοβουλία της να προχωρήσει σε ένα νέο πλαίσιο που θα καλύπτει τους εργαζόμενους στις ψηφιακές πλατφόρμες και όσους συνεργάζονται με ψηφιακά apps, είτε αυτά αφορούν διαδικτυακά delivery τροφίμων και προϊόντων είτε διαφόρου τύπου υπηρεσίες, από καθαριότητα έως μεταφορές (π.χ. η Uber).
H πρόθεση της Κομισιόν να μετατοπίσει το βάρος της απόδειξης του είδους εργασίας στις εταιρείες, αντί για τα άτομα που απασχολούνται σε αυτές, με αποτέλεσμα πολλοί να αναγκάζονται να καταφύγουν στα δικαστήρια για τη διεκδίκηση των βασικών τους δικαιωμάτων ήταν καταρχάς ευπρόσδεκτη και θετική. Όμως, οι ενστάσεις είχαν να κάνουν με το γεγονός πως οι προτάσεις της Κομισιόν προσεγγίζουν όλους τους διαφορετικούς κλάδους και υπηρεσίες του ευρύτατου ψηφιακού μετώπου με έναν ενιαίο τρόπο.
Διαβάστε επίσης: Τι αλλάζει η Ε.Ε. στις συνθήκες εργαζομένων της gig economy
Στο θέμα αυτό αναφέρθηκε ειδικά ο φορέας Move EU, ο οποίος αγκαλιάζει τους εργαζόμενους στον χώρο των μετακινήσεων (όπως οι οδηγοί της Uber), που επέκρινε την πρόθεση της Κομισιόν να προσεγγίσει με ένα ενιαίο πλαίσιο έναν τεράστιο και πολυσχιδή ψηφιακό κλάδο ρισκάροντας τελικά να οδηγήσει σε αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα, τόσο για τους επαγγελματίες όσο και για τους καταναλωτές.
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο φορέας επισημαίνεται χαρακτηριστικά πως η μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών, δεν θέλουν να γίνουν μισθωτοί και δεν θέλουν να χάσουν την ευελιξία που απολαμβάνουν, αλλά και τα επιπλέον εισοδήματα από τη δυνατότητα τους να συνεργάζονται με πολλαπλές πλατφόρμες ταυτόχρονα. Εκφράζεται δε, ο φόβος πως, σε αντίθεση με τις καλές προθέσεις της Κομισιόν, το νέο πλαίσιο ούτε θα αυξήσει τους μισθούς ούτε θα διασφαλίσει καλύτερες ευκαιρίες για τους οδηγούς, στερώντας τελικά σε πάνω από 149.000 οδηγούς τη δυνατότητα να προσφέρουν μέσα από τις πλατφόρμες τις υπηρεσίες τους, κάτι που θα επηρεάσει και τους καταναλωτές που θέλουν να εξυπηρετηθούν.
We are concerned about the unintended consequences of blanket reclassification. This could put hundreds of thousands of #RideHailing drivers out of work and damage vital services that consumers across Europe rely on. https://t.co/z24iB26nnJ
— Move EU (@MoveEU_official) December 9, 2021
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η Move EU καλωσόρισε την προσπάθεια της Ε.Ε. να εργαστεί για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας όσων δουλεύουν με ψηφιακές πλατφόρμες και δήλωσε ανοιχτή σε διάλογο με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και φορείς για να βρεθούν λύσεις που και θα ωφελούν τους οδηγούς, αλλά και θα διασφαλίζουν την επάρκεια των υπηρεσιών για τους πελάτες/επιβάτες.
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες