Η General Motors σχεδιάζει να προμηθευτεί μαγνήτες σπάνιων γαιών για τα μελλοντικά ηλεκτρικά της οχήματα από νέες εγκαταστάσεις παραγωγής με έδρα τις ΗΠΑ, στο πλαίσιο δύο ξεχωριστών συμφωνιών που ανακοινώθηκαν την Πέμπτη. Πρόκειται για μια ολική επαναφορά σε έναν τομέα που η αυτοκινητοβιομηχανία είχε σχεδόν εγκαταλείψει από τη δεκαετία του 1990.
Οι συμφωνίες με την MP Materials και την Vacuumschmelze είναι η τελευταία προσπάθεια της GM να προμηθευτεί εγχώριες πρώτες ύλες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για την πλατφόρμα της Ultium, έναν στόχο που ελπίζει να επιτύχει έως το 2025. Η GM δεν αποκάλυψε τους οικονομικούς όρους των δύο συμφωνιών.
Οι μετοχές της MP, η οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο πέρυσι μέσω συγχώνευσης εταιρείας εξαγοράς ειδικού σκοπού (SPAC), αυξήθηκαν κατά 6,5% την Πέμπτη. Οι μετοχές της GM υποχώρησαν 1%.
Η κυβέρνηση Μπάιντεν ασκεί πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες μέσω φορολογικών κινήτρων και άλλων μέτρων για επενδύσεις και δημιουργία θέσεων εργασίας στην εφοδιαστική αλυσίδα ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και μείωση της εξάρτησης από την Κίνα.
Στόχος το 1 εκατ. οχήματα ετησίως από 2025
Η GM, η οποία ελπίζει να πουλάει περισσότερα από 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως έως το 2025, υπέγραψε συμφωνία προμήθειας με ένα πρότζεκτ λιθίου στην Καλιφόρνια τον περασμένο Ιούλιο και τον Οκτώβριο ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με την General Electric για τον σχεδιασμό εφοδιαστικών αλυσίδων στις σπάνιες γαίες.
«Όσο περισσότερο μπορούμε να ανακτήσουμε φυσικούς πόρους για μπαταρίες και ηλεκτρικά οχήματα από τη Βόρεια Αμερική, να τους επεξεργαστούμε εδώ και να τους κατασκευάσουμε … τόσο περισσότερη αξία μπορούμε να δημιουργήσουμε», δήλωσε ο Shilpan Amin, αντιπρόεδρος της GM για την παγκόσμια αλυσίδα αγορών και εφοδιασμού. «Η στρατηγική μας είναι να ελέγχουμε τη μοίρα μας».
Οι σπάνιες γαίες είναι μια ομάδα 17 μετάλλων που, μετά την επεξεργασία, χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μαγνητών που βρίσκονται σε κινητήρες ηλεκτρικών οχημάτων και που μετατρέπουν τον ηλεκτρισμό σε κίνηση. Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός και καταναλωτής σπάνιων γαιών και μαγνητών σπάνιων γαιών στον κόσμο.
Ως μέρος της συμφωνίας, η MP Materials θα κατασκευάσει μια εγκατάσταση μαγνήτη νεοδυμίου-σιδήρου-βορίου (NdFeB) στο Τέξας που θα παρέχει αρκετούς μαγνήτες για την GM για την κατασκευή 500.000 κινητήρων ηλεκτρικών οχημάτων. Η GM είπε ότι δεν σχεδιάζει να αποκτήσει μερίδιο στις εγκαταστάσεις του Τέξας, οι οποίες θα ανοίξουν έως το 2023.
Η MP θα προμηθευτεί τις σπάνιες γαίες για την κατασκευή αυτών των μαγνητών από το ορυχείο της στην Καλιφόρνια, όπου κατασκευάζει επίσης εξοπλισμό επεξεργασίας. Η MP βασίζεται επί του παρόντος στην Κίνα για την επεξεργασία των σπάνιων γαιών που εξάγει από το ορυχείο της, και συνεπώς όλων των εσόδων της.
Μια κινεζική εταιρεία κατέχει επίσης σχεδόν το 8% των μετοχών της MP, μια ιδιοκτησιακή δομή που έχει προκαλέσει δυσαρέσκεια στην Ουάσιγκτον. Η εταιρεία που εδρεύει στο Λας Βέγκας έχει δηλώσει εδώ και καιρό ότι είναι μια ανεξάρτητη επιχείρηση και δεν αισθάνεται πίεση να ευνοήσει τα κινεζικά συμφέροντα.
Το Πεντάγωνο έχει επίσης χρηματοδοτήσει αρκετά έργα που σχετίζονται με την ΜP Materials και έχει δηλώσει ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες χρειάζονται περισσότερα ορυχεία σπάνιων γαιών.
Η GM και η Vacuumschmelze με έδρα τη Γερμανία ανακοίνωσαν ότι θα κατασκευάσουν από κοινού μια μονάδα μαγνητών σπάνιων γαιών στις ΗΠΑ. Ο Shilpan είπε ότι οι όροι της συμφωνίας δεν είναι ακόμη οριστικοποιημένοι, αλλά το σχέδιο είναι να χρησιμοποιηθούν τοπικές πρώτες ύλες όταν ξεκινήσει η παραγωγή το 2024.
Δεν ήταν σαφές από πού θα προμηθευτεί σπάνιες γαίες η Vacuumschmelze, καθώς η MP λειτουργεί το μόνο υφιστάμενο ορυχείο σπάνιων γαιών των ΗΠΑ.
Η πώληση στους Κινέζους
Σε μια ειρωνική εξέλιξη, η GM ήταν κάποτε παγκόσμιος ηγέτης στη βιομηχανία μαγνητών σπάνιων γαιών μέσω του τμήματος Magnequench. Αλλά το 1995, η GM πούλησε το τμήμα – και τις πατέντες της – σε μια κοινοπραξία που περιλάμβανε δύο Κινέζους εταίρους.
Η συμφωνία βοήθησε την GM να αναπτυχθεί στην κινεζική αγορά αυτοκινήτων, αλλά από την άλλη έδωσε στην Κίνα πρόσβαση στην τεχνολογία μαγνητών σπάνιων γαιών που αναπτύχθηκε για πρώτη φορά από στρατιωτικούς επιστήμονες των ΗΠΑ. Το εργοστάσιο των ΗΠΑ που είχε κατασκευάσει τους μαγνήτες NdFeB έκλεισε τελικά, με την παραγωγή να μεταφέρεται στην Κίνα.
Latest News
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης