Με την στήριξη της κυβερνητικής πλειοψηφίας και τις αντιρρήσεις της αντιπολίτευσης, ολοκληρώθηκε μετά από μια μαραθώνια συνεδρίαση, η ψήφιση, από την ολομέλεια της Βουλής, του νομοσχεδίου για την απολιγνιτοποίηση και την δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκε μόνον η ΝΔ, ενώ όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης καταψήφισαν.
Στο νομοσχέδιο ενσωματώθηκε και η τροπολογία του υπουργείου Υγείας, που προβλέπει την καταβολή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ίσης προς το ήμισυ του καταβαλλόμενου βασικού μηνιαίου μισθού των υγειονομικών, καθώς και η μείωση της ισχύος των πιστοποιητικών νόσησης, από τους έξι στους τρεις μήνες.
Την ρύθμιση υπερψήφισαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ. Από τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, ΚΚΕ και ΜεΡΑ25 δήλωσαν «παρών», ενώ καταψήφισε η Ελληνική Λύση.
Υπερψηφίστηκε επίσης η τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που προβλέπει την αναστολή των χρεώσεων των υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας στους λογαριασμούς της ΔΕΗ για πέντε μήνες, και την εξόφληση των λογαριασμών φυσικού αερίου, σε τέσσερις δόσεις.
Υπέρ της τροπολογίας ψήφισαν ΝΔ και ΚΙΝΑΛ ενώ τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης την καταψήφισαν.
Σύσσωμη η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, υπεραμύνθηκε της πολιτικής της κάνοντας λόγο για «ένα πολύ σημαντικό, ισχυρό, ευέλικτο και αποτελεσματικό σχέδιο, που θα εγκαθιδρύσει στη χώρα ένα νέο παραγωγικό ενεργειακό μοντέλο, ενισχύοντας την οικονομία και την ανάταξη της Δυτικής Μακεδονίας».
Από την πλευρά τους, τα κόμματα της αντιπολίτευσης αμφισβήτησαν τους στόχους του νομοσχεδίου, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι οδηγεί σε ερημοποίηση τις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας, ενώ το ίδιο το νομοσχέδιο χαρακτηρίστηκε «μη αναπτυξιακό», «αντιπεριβαλλοντικό», έως και «εγκληματικό».
Στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης βρέθηκε κυρίως η αποκατάσταση των εδαφών στις λιγνιτικές ζώνες, ο ρόλος και οι υποχρεώσεις της ΔΕΗ καθώς και η στήριξη της τοπικής κοινωνίας με ανταποδοτικά κίνητρα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο