Περίπου 3,3 δισεκατομμύρια τόνους αγαθών σε μεικτό βάρος διακίνησαν το 2020 τα λιμάνια της ΕΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Εurοstat.
Πρόκειται για μια σημαντική μείωση σε σύγκριση με το 2019 της τάξης του 7%.
Αυτή η πτώση μπορεί να αποδοθεί στην πανδημία της COVID-19 και στους επακόλουθους περιορισμούς που τέθηκαν σε ισχύ σε όλα τα κράτη μέλη και παγκοσμίως.
Μετά την επίτευξη νέου υψηλού το 2019 (3,6 δισεκατομμύρια τόνοι), το μεικτό βάρος των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν στους κύριους λιμένες της ΕΕ το 2020 μειώθηκε και έφτασε στα επίπεδα του 2015. Τα δύο τελευταία τρίμηνα του 2019 και όλα τα τρίμηνα του 2020 παρουσίασαν αρνητική εξέλιξη σε σύγκριση με τα αντίστοιχα τρίμηνα του προηγούμενου έτους. Το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο του 2020 χτυπήθηκαν ιδιαίτερα με τις μειώσεις να φτάνουν στο -13% και το -8%, αντίστοιχα.
Στην κορυφή η Ολλανδία
Η Ολλανδία παρέμεινε η μεγαλύτερη χώρα θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών στην ΕΕ το 2020. Τα ολλανδικά λιμάνια διακίνησαν 558 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων, το 17% του συνολικού όγκου θαλάσσιων εμπορευμάτων που διακινήθηκαν πέρυσι στην ΕΕ. Την Ολλανδία ακολούθησαν η Ιταλία και η Ισπανία, με μερίδιο 14%.
Τα οκτώ μεγαλύτερα λιμάνια της ΕΕ
Το Ρότερνταμ, η Αμβέρσα, το Αμβούργο, το Άμστερνταμ, η Αλχεσίρας, η Μασσαλία, η Βαλένθια και η Τεργέστη διατήρησαν τις θέσεις τους ως τα οκτώ μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευμάτων. Ωστόσο, μόνο η Βαλένθια (+0,5%) διακίνησε περισσότερους τόνους εμπορευμάτων σε σύγκριση με το 2019. Όλα τα άλλα λιμάνια παρουσίασαν μείωση στους τόνους διακίνησης σε σύγκριση με το 2019, με το Άμστερνταμ (-14%), το Ρότερνταμ και το Αμβούργο (και τα δύο -7%) τις πιο σημαντικές πτώσεις.
Latest News
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα