Στην Τουρκία έχει εδώ και καιρό σημάνει οικονομικός συναγερμός.
Την ώρα που η κατάρρευση της τουρκικής οικονομίας συνεχίζεται και η λίρα υποχωρεί όλο και περισσότερο, οι τιμές των προϊόντων εκτοξεύονται, ο οίκος αξιολόγησης Standard and Poor’s ανακοίνωσε ότι υποβάθμισε – από σταθερή σε αρνητική – την προοπτική του αξιόχρεου του δημοσίου της Τουρκίας, επικαλούμενος πολιτικές και οικονομικές αβεβαιότητες.
Προς το παρόν, ο οίκος διατήρησε την αξιολόγηση της χώρας στη βαθμίδα Β+ («πολύ κερδοσκοπική» τοποθέτηση). Ωστόσο, γενικά, η αναθεώρηση της προοπτικής προς το χειρότερο αναγγέλλει την προσεχή, μεσοπρόθεσμα, υποβάθμιση της αξιολόγησης.
Διαβάστε επίσης: Το σχέδιο Ερντογάν για οικονομική ανεξαρτησία μέσα από 5 διαγράμματα
«Μπορεί να υποβαθμίσουμε την αξιολόγησή μας εάν η οικονομική πολιτική της Τουρκίας υπονομεύσει περαιτέρω τη συναλλαγματική ισοτιμία της (σ.σ. νέας τουρκικής) λίρας και επιδεινώσει τις προοπτικές του πληθωρισμού, αυξάνοντας το ρίσκο για το τραπεζικό σύστημα με επιπτώσεις στο χρέος του δημοσίου», εξήγησε ο S&P με ενημερωτικό δελτίο του.
Αυτό «μπορεί να συμβεί, για παράδειγμα, εάν οι πολίτες της χώρας ‘δολαριοποιήσουν’ σε μεγάλο βαθμό τα εισοδήματά τους ή τα αποσύρουν από το χρηματοπιστωτικό σύστημα, ή εάν η πρόσβαση των (τουρκικών) τραπεζών σε διεθνείς χρηματοδοτήσεις επιδεινωθεί», διευκρίνισε ο οίκος αξιολόγησης.
Η επιμονή του Ερντογάν
Αψηφώντας την κλασική οικονομική θεωρία, ο τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν διατείνεται πως τα υψηλά επιτόκια προκαλούν αυξήσεις τιμών. Διαβεβαιώνει ότι η μείωσή τους τονώνει την παραγωγή και τις εξαγωγές.
Κατά την επιθυμία του προέδρου, η τουρκική κεντρική τράπεζα – θεσμός επισήμως ανεξάρτητος – μείωσε τον Νοέμβριο το κατευθυντήριο επιτόκιό της (από το 16 στο 15%), για τρίτη φορά σε δυο μήνες.
Την περασμένη εβδομάδα, ο πληθωρισμός έφθασε σε νέο υψηλό τριετίας στην Τουρκία, ξεπερνώντας το 21% σε ετήσιο ρυθμό – επίπεδο υπερτετραπλάσιο από τον στόχο της κυβέρνησης -, βυθίζοντας ακόμη περισσότερο τη χώρα στον μαρασμό.
Με δεδομένη την ενδεχόμενη περαιτέρω μείωση των επιτοκίων, πιθανόν ακόμη και μέσα στον μήνα, ήδη άλλος ένας οίκος αξιολόγησης, ο Fitch Ratings, ανακοίνωσε επίσης την υποβάθμιση – και αυτός από σταθερή σε αρνητική – του αξιόχρεου του τουρκικού δημοσίου.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες