Αισθητά βελτιωμένη είναι η κατάσταση όσον αφορά την εξυπηρέτηση των πολιτών από τον ΕΦΚΑ σε σύγκριση με το παρελθόν χάρη στις δράσεις που εφαρμόζονται τους τελευταίους μήνες, αναφέρεται σε ανακοίνωση του φορέα. Στο επίκεντρο αυτών των δράσεων βρίσκεται η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, για την παροχή πάνω από 50 ηλεκτρονικών υπηρεσιών, τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ραντεβού, την υπηρεσία myEFKAlive κ.ά.
Καθοριστικό, επίσης, ρόλο στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών έχει η λειτουργία του 1555, του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς χρέωση και με ελάχιστο χρόνο αναμονής. Μέχρι τώρα, το νέο τηλεφωνικό κέντρο έχει δεχθεί περίπου 400.000 κλήσεις πολιτών, από τις οποίες έχει εξυπηρετηθεί το 96%.
Η προσπάθεια, όμως, για τον οργανωτικό και ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΦΚΑ είναι συνεχής, επισημαίνεται.
Διαβάστε επίσης: Υπουργείο Εργασίας – Ρεκόρ κλήσεων και μικρή αναμονή στο 1555
Συγκεκριμένα, εντός του 2022, στον ΕΦΚΑ υλοποιούνται νέες, ή επεκτείνονται υφιστάμενες δράσεις, οι οποίες ενισχύουν περαιτέρω το ψηφιακό προφίλ του οργανισμού και αναβαθμίζουν το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών. Ειδικότερα, έχουν ήδη δρομολογηθεί οι εξής δράσεις:
- Καταργείται σταδιακά η ανάγκη τηλεφωνικής επικοινωνίας με φυσικά υποκαταστήματα, καθώς το σύνολο της εξυπηρέτησης των πολιτών θα γίνεται μέσω του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου 1555.
- Αναπτύσσονται 15 νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι οποίες θα μειώσουν ακόμη περισσότερο την ανάγκη για φυσική παρουσία και αναμονή στα υποκαταστήματα του φορέα. Ήδη κάθε μήνα πραγματοποιούνται περίπου 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, αποτρέποντας αντίστοιχες μετακινήσεις και περιορίζοντας δραστικά την ταλαιπωρία των πολιτών.
- Ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του 2021 η συγχώνευση των φυσικών υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ, με σκοπό να δημιουργηθεί σε κάθε νομό μια ενιαία διεύθυνση. Έτσι αποφεύγονται οι περιττές μετακινήσεις, η σύγχυση και η ταλαιπωρία των πολιτών, ενώ βελτιώνεται και ο συντονισμός μεταξύ των υπαλλήλων.
- Καταργούνται σταδιακά οι επισκέψεις στα φυσικά υποκαταστήματα για υπηρεσίες που παρέχονται ηλεκτρονικά. Με τον τρόπο αυτό θα αποσυμφορηθούν ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση των πολιτών που χρειάζεται να εξυπηρετηθούν με φυσική παρουσία, αλλά και την καθημερινότητα των εργαζομένων του ΕΦΚΑ.
- Επεκτείνεται παντού η υπηρεσία myefkalive, μέσω της οποίας οι ασφαλισμένοι εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως, με τηλεδιάσκεψη ή βιντεοκλήση. Η υπηρεσία ξεκίνησε καλύπτοντας αρχικά τους κατοίκους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Σήμερα έχει επεκταθεί και στα νησιά του Ιονίου και του Βορειοανατολικού Αιγαίου, ενώ σταδιακά θα προστεθούν όλες οι περιοχές της Ελλάδας.
- Μονιμοποιείται η υπηρεσία των ηλεκτρονικών ραντεβού, για τις υποθέσεις όπου είναι απαραίτητη η επίσκεψη στα φυσικά υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 860.000 ηλεκτρονικά ραντεβού, ενώ από τον Ιούλιο του 2021 τα διαθέσιμα ραντεβού έχουν επεκταθεί από τις δύο εβδομάδες στις πέντε.
- Παράλληλα με την αναβάθμιση των υπηρεσιών του, παραμένει προτεραιότητα για τον ΕΦΚΑ η επιτάχυνση της εκκαθάρισης των εκκρεμών συντάξεων. Στο πλαίσιο αυτό, έχει τεθεί σε λειτουργία ο Πύργος Ελέγχου, για την παρακολούθηση της πορείας των αιτημάτων συνταξιοδότησης σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εντός του Νοεμβρίου ανέλαβαν σε πρώτη φάση δράση 179 πιστοποιημένοι ιδιώτες δικηγόροι και λογιστές, προκειμένου να βοηθήσουν ως εξωτερικοί συνεργάτες στην επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής συντάξεων.
Latest News
Στο ΣτΕ οι διπλές συντάξεις - Πότε αναμένεται η απόφαση
Το Ανώτατο Δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του για τις διπλές συντάξεις
Κατώτατος μισθός μέσω εθνικών συλλογικών διαπραγματεύσεων - Πρόταση ΓΣΕΕ προς Κεραμέως
Κατά τη ΓΣΕΕ, στο προτεινόμενο σύστημα αυτόματου καθορισμού του κατώτατου μισθού, δε λαμβάνονται υπόψη ούτε τα ελάχιστα κριτήρια της Οδηγίας της ΕΕ
Πότε θα καταβληθεί το έκτακτο επίδομα - Ποιες κοινωνικές ομάδες θα το λάβουν
Τι είπε για έκτακτο επίδομα και αυξήσεις συντάξεων ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Π. Τσακλόγλου
Κατώτατος μισθός στα 1.100 ευρώ στη doValue Greece
Όσοι εργαζόμενοι στη doValue Greece αμείβονταν με μισθό χαμηλότερο των 1.100 ευρώ θα λάβουν τη διαφορά που προκύπτει
Ανοίγει η πλατφόρμα για το πόθεν έσχες – Αυτόματα η άντληση στοιχείων
Φέτος, η πλατφόρμα για το πόθεν έσχες θα περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με προηγούμενα έτη
Τα 12 «κλειδιά» της διακοπής εργασιών για τους επαγγελματίες με λίγα «κλικ»
Ανοίγει η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για την υποβολή των αιτήσεων διακοπής εργασιών – Αυτόματα οι επαληθεύσεις – Η νέα διαδικασία και οι εξαιρέσεις
Σήμερα η απόφαση από το ΣτΕ για χορήγηση διπλής σύνταξης
Σήμερα κρίνεται αν μπορούν να χορηγούνται ή όχι δύο συντάξεις στον ίδιο πρώην εργαζόμενο - Tο επόμενο διάστημα η απόφαση
Στο ΣτΕ οι διπλές συντάξεις - Ποιοι κινδυνεύουν να χάσουν τη σύνταξη
Η υπόθεση που θα συζητηθεί αύριο στο Ά τμήμα του ΣτΕ με εισηγήτρια τη Σύμβουλο Επικρατείας Μαρίνα-Αλεξάνδρα Τσακάλη, αφορά μεγάλο αριθμό συνταξιούχων της χώρας
Ανοίγει τη Δευτέρα η πλατφόρμα για τις δηλώσεις Πόθεν Έσχες - Αναλυτικά η διαδικασία
Η πλατφόρμα για δηλώσεις Πόθεν Έσχες θα περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με προηγούμενα έτη - Η νέα διαδικασία
Πού θα «κλειδώσει» η αύξηση στις συντάξεις - Πότε θα δοθεί το έκτακτο επίδομα
Ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης σημείωσε ότι η αύξηση στις συντάξεις θα μπει με τη σύνταξη Ιανουαρίου