Κατά 1,1% σε μηνιαία βάση και 3,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, αυξήθηκε τον Οκτώβριο η βιομηχανική παραγωγή στη ζώνη του ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat.
Τα αντίστοιχα ποσοστά για την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 1,2% και 3,6%.
Τον Σεπτέμβριο του 2021, η βιομηχανική παραγωγή μειώθηκε κατά 0,2% στη ζώνη του ευρώ και κατά 0,5% στην ΕΕ.
Μηνιαία σύγκριση ανά κύριο βιομηχανικό όμιλο και ανά κράτος μέλος
Στη ζώνη του ευρώ τον Οκτώβριο του 2021, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2021, η παραγωγή κεφαλαιουχικών αγαθών αυξήθηκε κατά 3,0%, των διαρκών καταναλωτικών αγαθών κατά 1,7%, των μη διαρκών καταναλωτικών αγαθών κατά 0,4% και της ενέργειας κατά 0,1%, ενώ η παραγωγή για τα ενδιάμεσα αγαθά υποχώρησε κατά 0,6%.
Στην ΕΕ, η παραγωγή κεφαλαιουχικών αγαθών αυξήθηκε κατά 3,0%, της ενέργειας κατά 1,7%, των διαρκών καταναλωτικών αγαθών κατά 1,3% και των μη διαρκών καταναλωτικών αγαθών κατά 0,7%, ενώ η παραγωγή ενδιάμεσων αγαθών μειώθηκε κατά 0,3%.
Μεταξύ των κρατών μελών για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, οι υψηλότερες μηνιαίες αυξήσεις καταγράφηκαν στη Γερμανία και Σλοβακία (+3,0%) και οι δύο, Ελλάδα (+2,5%) και Δανία (+2,1%).
Οι μεγαλύτερες μειώσεις παρατηρήθηκαν σε Εσθονία (-2,4%), Λετονία (-1,5%), Ολλανδία και Ρουμανία (και οι δύο -0,9%)
Ετήσια σύγκριση ανά κύριο βιομηχανικό όμιλο και ανά κράτος μέλος
Στη ζώνη του ευρώ τον Οκτώβριο του 2021, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2020, η παραγωγή μη διαρκών καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε κατά 6,9%, τα κεφαλαιουχικά αγαθά κατά 5,2%, τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά κατά 2,3% και τα ενδιάμεσα αγαθά κατά 2,1%, ενώ η παραγωγή ενέργειας μειώθηκε κατά 1,0%.
Στην ΕΕ, η παραγωγή μη διαρκών καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε κατά 7,9%, κεφαλαιουχικών αγαθών κατά 3,5%, της ενέργειας κατά 3,1%, ενώ τόσο στα ενδιάμεσα αγαθά όσο και στα διαρκή καταναλωτικά αγαθά αυξήθηκε κατά 2,6%.
Μεταξύ των κρατών μελών για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες ετήσιες αυξήσεις στη Λιθουανία (+22,7%), την Ελλάδα (+17,2%) και τη Δανία (+14,0%).
Οι μεγαλύτερες μειώσεις παρατηρήθηκαν σε Ρουμανία (-6,6%), Πορτογαλία (-6,5%) και Τσεχία (-4,9%)
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους