Η μεγάλη εξέλιξη των μπαταριών ως προς τη δομή, τα στοιχεία και την χωρητικότητά τους αλλάζει τα δεδομένα διαρκώς στο χώρο της ηλεκτροκίνησης.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η τιμή της μπαταρίας σταδιακά μειώνεται, παρά το γεγονός ότι αυξάνεται η χωρητικότητα. Και με δεδομένο ότι η μπαταρία αποτελεί το σημαντικότερο κομμάτι του αυτοκινήτου και είναι αποκλειστικά αυτή που ανεβάζει στα ύψη το κόστος του, είναι εύκολο να καταλάβουμε ότι πολύ σύντομα θα δούμε φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αναλυτές του χώρου εκτιμούν ότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι οικονομικότερη από την παραγωγή συμβατικών έως το 2027 και έπειτα. Μάλιστα προβλέπουν ότι η τιμή των μεγάλων ηλεκτρικών οχημάτων θα βρίσκεται ακριβώς στα ίδια επίπεδα με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε ότι σταδιακά το τελευταίο διάστημα υπάρχει μια αύξηση των τιμών στα συμβατικά αυτοκίνητα, που οφείλεται κυρίως στην άνοδο των πρώτων υλών, αλλά και στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που είναι ακριβά και ανεβάζουν το κόστος.
Η επίτευξη μιας οικονομικής λύσης στην παραγωγή μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα “πρωτοστατεί” στα πλάνα των αυτοκινητοβιομηχανιών, που αναζητούν τρόπους ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, μέσω της αύξησης των οικονομικών τους μοντέλων.
Πόσο θα μειωθούν οι τιμές
Ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας στοιχίζει σήμερα κοντά τις 30.000 ευρώ έναντι των 18.000-20.000 ευρώ που στοιχίζει ένα συμβατικό όχημα. Αυτό συνεπάγεται ότι το 2027 και οι δύο κατηγορίες αυτοκινήτων θα στοιχίζουν το ίδιο και θα βρίσκονται ενδεχόμενα κοντά στις 20.000 ευρώ, γεγονός που θα κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα περισσότερο δελεαστικά. Αν βάλουμε το μειωμένο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το τελικό κόστος του είναι πολύ μικρότερο.
Έρευνες, όπως αυτή της επενδυτικής τράπεζας UBS, έχουν δείξει ότι η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί γρηγορότερα, γύρω στο 2024. Οι ίδιες έρευνες συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι το κόστος των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί άνω του 50% στα αμέσως επόμενα χρόνια. Αυτή η εξέλιξη θα εκτοπίσει από την πρώτη θέση τα υβριδικά αυτοκίνητα που σήμερα έχουν τον πρώτο λόγο στις πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων.
Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις στέκονται αρωγοί σε αυτές τις κινήσεις των κατασκευαστών και στην προσπάθειά τους να μειώσουν τους ρύπους. Αν θα συνεχίσει να υπάρχει η ενθάρρυνση των καταναλωτών για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τότε είναι βέβαιο ότι πολύ σύντομα θα δούμε τεράστια ανάπτυξη στην κατηγορία και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι περισσότερο ελκυστικά στους καταναλωτές. Και το σίγουρο είναι ότι αν αναπτυχθεί το δίκτυο φόρτισης, τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν μεγαλύτερη ευελιξία κινήσεων.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις