Από το προηγούμενο καλοκαίρι, όταν η αγορά άρχισε να βρίσκει το δρόμο της, μετά τα συνεχόμενα lockdown και με τις πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων να ανεβαίνουν διαρκώς, άρχισε να διαφαίνεται ότι θα υπάρξει πρόβλημα με τις παραδόσεις τους. Τότε η αναμονή ήταν 2 ή 3 μήνες και μόνο σε κάποιες εταιρείες, που είχαν υψηλή ζήτηση, αυτή ήταν παραπάνω.
Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει και η αναμονή 6 ίσως και περισσοτέρων μηνών είναι σίγουρη. Οι άμεσες παραδόσεις με τις 15 ημέρες αναμονής που ίσχυαν πριν λίγα χρόνια έχουν περάσει και πλέον θα χρειαστεί αρκετός καιρός για να μπορέσουν οι εταιρείες να ξαναμπούν στον ίδιο ρυθμό.
Ήδη αρκετές αντιπροσωπείες θέτουν περιορισμούς στις παραγγελίες και στη δυνατότητα επιπλέον στοιχείων στο αυτοκίνητο, ενώ άλλες φθάνουν να επισημαίνουν ότι δεν είναι διαθέσιμα ακόμη και κάποια χρώματα. Ηλιοροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τιμόνι και κοτσαδόρος είναι απαγορευτικά στις παραγγελίες, γιατί θα αυξήσουν περαιτέρω την αναμονή.
Ένα επίσης πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι υποψήφιοι πελάτες είναι η τιμή του αυτοκινήτου τους. Οι συνεχόμενες αυξήσεις, σε σχέση με την καθυστέρηση παράδοσης δημιουργεί ένα μεγάλο κενό στην τελική τιμή του μοντέλου που κανείς δεν γνωρίζει αν τους επόμενους 6 μήνες θα είναι ίδια.
Η πανδημία
Η πανδημία έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα. Στην Ασία πολλές χώρες αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την εξάπλωση του ιού. Μόνο στην Μαλαισία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, καταγράφηκαν μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου πάνω από 2 εκατομμύρια κρούσματα και πάνω από 23.000 θάνατοι. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και άλλες χώρες της Ασίας, όπου κατασκευάζονται οι ημιαγωγοί. Τα εργοστάσια που κλείνουν λόγω της πανδημίας αυξάνουν τους χρόνους παράδοσης των ημιαγωγών και γιγαντώνουν το πρόβλημα. Αυτά τα εργοστάσια δουλεύουν σήμερα στο 100%, έχουν κάνει εκ νέου επενδύσεις, όμως είναι δύσκολο να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση, με την πανδημία να βάζει σε καραντίνα χιλιάδες εργαζόμενους.
Επομένως, αν τα μικρά αυτά εξαρτήματα δεν φθάσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν θα μπορέσουν να παραχθούν καινούρια αυτοκίνητα. Η μεγάλη αναμονή αναγκάζει πολλούς καταναλωτές να ακυρώσουν τις παραγγελίες τους ή να μην σκεφτούν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο μέχρι να ομαλοποιηθεί η αγορά.
Η έλλειψη των ημιαγωγών αποτυπώνεται και στις πτώσεις των πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα. Οι αναλυτές της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners προβλέπουν μείωση της παγκόσμιας παραγωγής κατά 7,7 εκατομμύρια φέτος με κόστος 210 δισ. δολάρια. Ωστόσο δεν είναι λίγοι αυτοί που αναφέρουν ότι η κατάσταση θα αρχίσει να ομαλοποιείται τους πρώτους μήνες του 2023.
Η γενικευμένη κατάσταση επηρεάζει και τις εταιρείες μίσθωσης. Αυτές δεν μπορούν να ανανεώσουν τον στόλο τους, με αποτέλεσμα να επεκτείνουν τις συμβάσεις με τους πελάτες τους για αρκετούς μήνες, ίσως και για χρόνια αργότερα. Οι επιπτώσεις αυτές επηρεάζουν και τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Έχουν ανέβει και αυτές, καθώς η ζήτηση είναι αυξημένη και η προσφορά αρκετά περιορισμένη.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών