
Από το προηγούμενο καλοκαίρι, όταν η αγορά άρχισε να βρίσκει το δρόμο της, μετά τα συνεχόμενα lockdown και με τις πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων να ανεβαίνουν διαρκώς, άρχισε να διαφαίνεται ότι θα υπάρξει πρόβλημα με τις παραδόσεις τους. Τότε η αναμονή ήταν 2 ή 3 μήνες και μόνο σε κάποιες εταιρείες, που είχαν υψηλή ζήτηση, αυτή ήταν παραπάνω.
Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει και η αναμονή 6 ίσως και περισσοτέρων μηνών είναι σίγουρη. Οι άμεσες παραδόσεις με τις 15 ημέρες αναμονής που ίσχυαν πριν λίγα χρόνια έχουν περάσει και πλέον θα χρειαστεί αρκετός καιρός για να μπορέσουν οι εταιρείες να ξαναμπούν στον ίδιο ρυθμό.
Ήδη αρκετές αντιπροσωπείες θέτουν περιορισμούς στις παραγγελίες και στη δυνατότητα επιπλέον στοιχείων στο αυτοκίνητο, ενώ άλλες φθάνουν να επισημαίνουν ότι δεν είναι διαθέσιμα ακόμη και κάποια χρώματα. Ηλιοροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τιμόνι και κοτσαδόρος είναι απαγορευτικά στις παραγγελίες, γιατί θα αυξήσουν περαιτέρω την αναμονή.
Ένα επίσης πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι υποψήφιοι πελάτες είναι η τιμή του αυτοκινήτου τους. Οι συνεχόμενες αυξήσεις, σε σχέση με την καθυστέρηση παράδοσης δημιουργεί ένα μεγάλο κενό στην τελική τιμή του μοντέλου που κανείς δεν γνωρίζει αν τους επόμενους 6 μήνες θα είναι ίδια.
Η πανδημία
Η πανδημία έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα. Στην Ασία πολλές χώρες αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την εξάπλωση του ιού. Μόνο στην Μαλαισία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, καταγράφηκαν μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου πάνω από 2 εκατομμύρια κρούσματα και πάνω από 23.000 θάνατοι. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και άλλες χώρες της Ασίας, όπου κατασκευάζονται οι ημιαγωγοί. Τα εργοστάσια που κλείνουν λόγω της πανδημίας αυξάνουν τους χρόνους παράδοσης των ημιαγωγών και γιγαντώνουν το πρόβλημα. Αυτά τα εργοστάσια δουλεύουν σήμερα στο 100%, έχουν κάνει εκ νέου επενδύσεις, όμως είναι δύσκολο να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση, με την πανδημία να βάζει σε καραντίνα χιλιάδες εργαζόμενους.
Επομένως, αν τα μικρά αυτά εξαρτήματα δεν φθάσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν θα μπορέσουν να παραχθούν καινούρια αυτοκίνητα. Η μεγάλη αναμονή αναγκάζει πολλούς καταναλωτές να ακυρώσουν τις παραγγελίες τους ή να μην σκεφτούν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο μέχρι να ομαλοποιηθεί η αγορά.
Η έλλειψη των ημιαγωγών αποτυπώνεται και στις πτώσεις των πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα. Οι αναλυτές της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners προβλέπουν μείωση της παγκόσμιας παραγωγής κατά 7,7 εκατομμύρια φέτος με κόστος 210 δισ. δολάρια. Ωστόσο δεν είναι λίγοι αυτοί που αναφέρουν ότι η κατάσταση θα αρχίσει να ομαλοποιείται τους πρώτους μήνες του 2023.
Η γενικευμένη κατάσταση επηρεάζει και τις εταιρείες μίσθωσης. Αυτές δεν μπορούν να ανανεώσουν τον στόλο τους, με αποτέλεσμα να επεκτείνουν τις συμβάσεις με τους πελάτες τους για αρκετούς μήνες, ίσως και για χρόνια αργότερα. Οι επιπτώσεις αυτές επηρεάζουν και τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Έχουν ανέβει και αυτές, καθώς η ζήτηση είναι αυξημένη και η προσφορά αρκετά περιορισμένη.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Νέα θέση στην παγκόσμια αγορά όπλων αναζητά η Ινδία
Η Ινδία, μέσω της Τράπεζας Εξαγωγών, προσφέρει χαμηλού κόστους δάνεια για αγορά στρατιωτικού εξοπλισμού σε πελάτες με χαμηλό πιστωτικό προφίλ

Η Κίνα θέτει όρους για συνομιλίες με τις ΗΠΑ στους δασμούς - Ζητά «σεβασμό» και ορισμό αντιπροσώπων
Δύσκολες διαπραγματεύσεις διαφαίνονται για ΗΠΑ και Κίνα όσον αφορά τις μελλοντικές εμπορικές σχέσεις - Τα αγκάθια στις δύο πλευρές

Η αγορά αεροσκαφών Boeing στις συνομιλίες Ρωσίας - ΗΠΑ
Επίσης, η Ρωσία έχει ζητήσει από τις ΗΠΑ να άρουν τις κυρώσεις στην κορυφαία ρωσική εταιρεία, την Aeroflot, και να επιτρέψουν την επανέναρξη των απευθείας πτήσεων μεταξύ των δύο χωρών

Πέθανε η βασίλισσα των καζίνο Ελέιν Γουίν
Η Ελέιν Γουίν συνιδρυτής της Wynn Resorts ήταν παγκόσμιας κλάσης συλλέκτης και υπέρμαχος της τέχνης

Mega deal στις μετακινήσεις - Η Lyft μπαίνει στην Ευρώπη μέσω Free Now
Η αμερικανική πλατφόρμα θα εξαγοράσει την Free Now από τη BMW και τη Mercedes-Benz Mobility έναντι 175 εκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά

Η στιγμή της Μελόνι - Θα μπορέσει να «καλοπιάσει» τον Τραμπ για λογαριασμό της ΕΕ;
Η επίσκεψη της Μελόνι την Πέμπτη μπορεί να αποτελέσει ένα μήνυμα ότι Ευρωπαίοι έχουν ακόμα την πρόθεση να συναλλάσσονται με τον Τραμπ.

Μειωμένος στο 2,2% ο ετήσιος πληθωρισμός τον Μάρτιο στην ευρωζώνη - Στο 3,1% στην Ελλάδα
Οι υπηρεσίες αποτελούν η μεγαλύτερη συνιστώσα, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 45,7% της τελικής νομισματικής καταναλωτικής δαπάνης

Αντιμέτωπη με νέα αγωγή στη Βρετανία η Google - Πιθανές αποζημιώσεις 5 δισ. λιρών
Η μήνυση ασκείται για λογαριασμό όλων των οργανισμών που εδρεύουν στη Βρετανία και που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες διαφήμισης αναζήτησης της Google από την 1η Ιανουαρίου 2011
![ΔΝΤ: Ηχηρό καμπανάκι για γήρανση πληθυσμού – Πλήγμα σε ανάπτυξη και συντάξεις [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/ot_demographic22-600x352.png)
Καμπανάκι ΔΝΤ για τη γήρανση του πληθυσμού - «Πλήγμα» σε ανάπτυξη και... συντάξεις
Το ΔΝΤ προβλέπει χαμηλότερη ανάπτυξη και αυξημένες δημοσιονομικές πιέσεις στην παγκόσμια οικονομία

Η ΕΕ απλοποιεί τη διαδικασία για την εφαρμογή του νόμου περί αποψίλωσης των δασών
Τα μέτρα θα πρέπει να οδηγήσουν σε μείωση κατά 30% στο διοικητικό κόστος, ανέφερε η Κομισιόν