Από το προηγούμενο καλοκαίρι, όταν η αγορά άρχισε να βρίσκει το δρόμο της, μετά τα συνεχόμενα lockdown και με τις πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων να ανεβαίνουν διαρκώς, άρχισε να διαφαίνεται ότι θα υπάρξει πρόβλημα με τις παραδόσεις τους. Τότε η αναμονή ήταν 2 ή 3 μήνες και μόνο σε κάποιες εταιρείες, που είχαν υψηλή ζήτηση, αυτή ήταν παραπάνω.
Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει και η αναμονή 6 ίσως και περισσοτέρων μηνών είναι σίγουρη. Οι άμεσες παραδόσεις με τις 15 ημέρες αναμονής που ίσχυαν πριν λίγα χρόνια έχουν περάσει και πλέον θα χρειαστεί αρκετός καιρός για να μπορέσουν οι εταιρείες να ξαναμπούν στον ίδιο ρυθμό.
Ήδη αρκετές αντιπροσωπείες θέτουν περιορισμούς στις παραγγελίες και στη δυνατότητα επιπλέον στοιχείων στο αυτοκίνητο, ενώ άλλες φθάνουν να επισημαίνουν ότι δεν είναι διαθέσιμα ακόμη και κάποια χρώματα. Ηλιοροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τιμόνι και κοτσαδόρος είναι απαγορευτικά στις παραγγελίες, γιατί θα αυξήσουν περαιτέρω την αναμονή.
Ένα επίσης πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι υποψήφιοι πελάτες είναι η τιμή του αυτοκινήτου τους. Οι συνεχόμενες αυξήσεις, σε σχέση με την καθυστέρηση παράδοσης δημιουργεί ένα μεγάλο κενό στην τελική τιμή του μοντέλου που κανείς δεν γνωρίζει αν τους επόμενους 6 μήνες θα είναι ίδια.
Η πανδημία
Η πανδημία έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα. Στην Ασία πολλές χώρες αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την εξάπλωση του ιού. Μόνο στην Μαλαισία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, καταγράφηκαν μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου πάνω από 2 εκατομμύρια κρούσματα και πάνω από 23.000 θάνατοι. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και άλλες χώρες της Ασίας, όπου κατασκευάζονται οι ημιαγωγοί. Τα εργοστάσια που κλείνουν λόγω της πανδημίας αυξάνουν τους χρόνους παράδοσης των ημιαγωγών και γιγαντώνουν το πρόβλημα. Αυτά τα εργοστάσια δουλεύουν σήμερα στο 100%, έχουν κάνει εκ νέου επενδύσεις, όμως είναι δύσκολο να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση, με την πανδημία να βάζει σε καραντίνα χιλιάδες εργαζόμενους.
Επομένως, αν τα μικρά αυτά εξαρτήματα δεν φθάσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν θα μπορέσουν να παραχθούν καινούρια αυτοκίνητα. Η μεγάλη αναμονή αναγκάζει πολλούς καταναλωτές να ακυρώσουν τις παραγγελίες τους ή να μην σκεφτούν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο μέχρι να ομαλοποιηθεί η αγορά.
Η έλλειψη των ημιαγωγών αποτυπώνεται και στις πτώσεις των πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα. Οι αναλυτές της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners προβλέπουν μείωση της παγκόσμιας παραγωγής κατά 7,7 εκατομμύρια φέτος με κόστος 210 δισ. δολάρια. Ωστόσο δεν είναι λίγοι αυτοί που αναφέρουν ότι η κατάσταση θα αρχίσει να ομαλοποιείται τους πρώτους μήνες του 2023.
Η γενικευμένη κατάσταση επηρεάζει και τις εταιρείες μίσθωσης. Αυτές δεν μπορούν να ανανεώσουν τον στόλο τους, με αποτέλεσμα να επεκτείνουν τις συμβάσεις με τους πελάτες τους για αρκετούς μήνες, ίσως και για χρόνια αργότερα. Οι επιπτώσεις αυτές επηρεάζουν και τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Έχουν ανέβει και αυτές, καθώς η ζήτηση είναι αυξημένη και η προσφορά αρκετά περιορισμένη.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...