Ο Θεόσταλτος – ένας χαρακτηρισμός που ακούστηκε από αρκετούς συμμετέχοντες εκπροσώπους φορέων στη μεγάλη σύσκεψη στην Ιστιαία, που διήρκεσε περισσότερες από 5 ώρες και στην οποία παρουσιάστηκε αναλυτικά το σχέδιο ανασυγκρότησης της βόρειας Εύβοιας, μετά τις πυρκαγιές του καλοκαιριού.

Ο χαρακτηρισμός είχε έναν αποδέκτη: Τον υφυπουργό στον Πρωθυπουργό Χρήστο Τριαντόπουλο.  Ένας χαρακτηρισμός που σχολίασε ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Όλα καλά», είπε. «αρκεί μην μπλέξουμε σε συζήτηση για τον αποστολέα».

(Dimitris Papamitsos / Greek Prime Minister’s Office)

Πάντως, ο πρωθυπουργός στη σύσκεψη δεν παρέλειψε να κάνει μια αναφορά σε δύο κυβερνητικά στελέχη: «Δύο άνθρωποι νομίζω αξίζουν σήμερα πραγματικά να τους αποδώσουμε τα εύσημα πέρα και πάνω από τη συνολική δουλειά η οποία γίνεται από όλο το κυβερνητικό κλιμάκιο. Είναι ο Χρήστος Τριαντόπουλος και ο Γιώργος Αμυράς».

______________________________________________

Οι Διαβουλεύσεις

Η ανακοίνωση της εισηγμένης εταιρείας ΑΝΕΚ – της πρώτης στην ιστορία της ακτοπλοΐας εταιρείας λαϊκής βάσης με έδρα τα Χανιά – λίγο πολύ παραπέμπει στους μετόχους, δηλώνοντας άγνοια για τις όποιες διεργασίες εξελίσσονται στο πεδίο της αγοράς και αφορούν την προοπτική εξαγοράς – συγχώνευσης με την Attica Συμμετοχών  ή εταιρείες του χαρτοφυλακίου της. Η απάντηση της Attica Συμμετοχών στις ερωτήσεις της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς είναι πολύ πιο θεσμική και εμφανώς πιο σοφιστικέ… Διαβάζω σχετικά: «Η Εταιρία διερευνά διαρκώς τις διαμορφούμενες οικονομικές και επιχειρησιακές συνθήκες της ελληνικής και διεθνούς αγοράς και ενημερώνει υπεύθυνα το επενδυτικό κοινό όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις δημοσιοποίησης πληροφοριών σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία».

Το Κλειδί: Αλλά, το κλειδί στην όλη υπόθεση το κρατά η Τράπεζα Πειραιώς και η μητρική της. Και αυτό γιατί μια απλή περιήγηση στο site και τα σχετικά data του Χρηματιστηρίου αποκαλύπτουν ένα κοινό μυστικό. Την διασύνδεση των μετοχικών συμφερόντων. Η  Attica Συμμετοχών ελέγχεται από την MIG (10,3 %) και την 100 % θυγατρική της MIG Shipping (69,1 %), ενώ αυτοδυνάμως η Τράπεζα Πειραιώς είναι ο δεύτερος στην κατάταξη των μετόχων (11,8 %).  Αλλά, ο μεγαλύτερος μέτοχος της MIG είναι η εταιρεία ΠΕΙΡΑΙΩΣ FINANCIAL HOLDINGS Α.Ε. (31,1935%), η μητρική της Τράπεζας Πειραιώς.  Η Τράπεζα Πειραιώς είναι και ο μεγαλύτερος μέτοχος της ΑΝΕΚ (28,1298%).

Πάντως, σε κάθε περίπτωση η Τράπεζα Πειραιώς δεν βρίσκεται στο τραπέζι των διαβουλεύσεων – έστω και εξ αποστάσεως- μόνον λόγω των μετοχών που κατέχει και στις δύο εταιρείες αλλά και ο δανειστής. Όπως μαθαίνω η διοίκηση της Τράπεζας κρατά αποστάσεις από τις όποιες διαβουλεύσεις προτιμώντας να «σκέφτεται» περισσότερο ως πιστωτής παρά ως μέτοχος.

Η Χρηματοδότηση: Κύκλοι της αγοράς που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τα διαλαμβανόμενα επισημαίνουν  ότι το project της εξαγοράς με συγχώνευση της ΑΝΕΚ από εταιρεία της AtticaΣυμμετοχών ή και την ίδια την holding θα μπορούσε να βρει ως επιλέξιμη επένδυση χρηματοδότηση από τα δάνεια των τραπεζών που συνεργάζονται με το Ταμείο Ανάκαμψης αρκεί να ξεπεραστούν ορισμένα κρίσιμα τεχνικά ζητήματα για τα οποία δεν δίνουν και πολλές λεπτομέρειες.

_____________________________________________

Ο Μακροβιότερος

O 62χρονος manager Μιχάλης Τσαμάζ θα μπορούσε κάλλιστα να είναι το πρόσωπο αυτής της εβδομάδας, αν όχι και του μήνα. Ο λόγος; Η ανανέωση της θητείας του ως διευθύνοντος συμβούλου του ΟΤΕ. Μια ανανέωση που του δίνει την δυνατότητα να κρατήσει το πηδάλιο του ελληνικού τηλεπικοινωνιακού ομίλου για άλλα τρία χρόνια, μέχρι τον Ιούνιο του 2024.

Η ανανέωση αυτή – που δεν είναι η πρώτη- θα έχει ως αποτέλεσμα να καταστεί ο μακροβιότερος Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου.  Και αυτό γιατί ο Μιχάλης Τσαμάζ είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ από τις 3 Νοεμβρίου του 2010. Ο ίδιος εντάχθηκε στον Όμιλο ΟΤΕ το 2001 και το 2007 ανέλαβε επικεφαλής στην COSMOTE.

_____________________________________________

Ο Οδικός Άξονας

Ο νέος οδικός άξονας από τη Χαλκίδα στη Στροφυλιά, που όπως όλα δείχνουν ότι δεν θα σταματά στο πεδινό χωριό της βόρειας Εύβοιας αλλά θα συνεχίζει προς την περιοχή της Αιδηψού. «Όλα είναι ανοικτά», δηλώνουν κυβερνητικά στελέχη, αφήνοντας να εννοηθεί ότι στο τραπέζι βρίσκονται και θα βρεθούν και στη συνέχεια διάφορες προτάσεις για τη μέθοδο και τον τρόπο κατασκευής και λειτουργίας. «Τίποτα δεν αποκλείεται, αν και είναι πολύ νωρίς για οριστικές αποφάσεις». Στο primeminister.gr διαβάζω: «Ο Πρωθυπουργός ανέλυσε το κυβερνητικό σχέδιο, σημαντικό και εμβληματικό έργο του οποίου είναι ο νέος οδικός άξονας από τη Χαλκίδα στη Στροφυλιά. “Η οδική πρόσβαση παραμένει το κλειδί για την μετάβαση της βόρειας Εύβοιας σε μία νέα αναπτυξιακή εποχή. Γι’ αυτό και το έργο αυτό θα το δρομολογήσουμε και θα είναι το σημαντικότερο έργο υποδομής, το οποίο θα συνδεθεί τελικά με το σχέδιο για την Εύβοια”, σημείωσε ο Πρωθυπουργός. “Μιλάμε για ένα δρόμο 56 χιλιόμετρα, μιλάμε για μία νέα χάραξη η οποία θα μειώσει σημαντικά τη διαδρομή από την βόρεια Εύβοια προς την Χαλκίδα και σε συνδυασμό με την παράκαμψη της Χαλκίδας, την παράκαμψη των Ψαχνών, θα αλλάξει τελείως τον χαρακτήρα των οδικών υποδομών στην βόρεια Εύβοια. Ένα έργο με εξασφαλισμένους πόρους, το οποίο θα σπάσει την οδική απομόνωση της βόρειας Εύβοιας και θα καταστήσει την υλοποίηση όλου του υπόλοιπου σχεδίου μας πολύ πιο εύκολη”, τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

“Είναι ένα έργο που θα φέρει πολύ πιο κοντά τη βόρεια Εύβοια και τις αμέσως επόμενες ημέρες ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής θα το χαρακτηρίσει έργο εθνικής σημασίας”, ανέφερε από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης. Ο διακεκριμένος μελετητής Κωνσταντίνος Ζέκκος παρουσίασε τη δομή και τη διάρθρωση του καινούργιου οδικού δικτύου σε συνθήκες ασφαλούς κυκλοφορίας για τους οδηγούς, παρομοιάζοντας τα χαρακτηριστικά του δρόμου που θα δημιουργηθεί με αυτά της Περιφερειακής Υμηττού».

Τα δεδομένα: Ο νέος άξονας θα έχει ως αφετηρία το τέλος της Παράκαμψης Ψαχνών και θα είναι συνολικού μήκους 56 χιλιομέτρων, εκ των οποίων το νέο τμήμα είναι 47 χλμ., ενώ τα υπόλοιπα 9 χλμ. αντιστοιχούν σε αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Στη βάση της πρότασης αυτής προβλέπεται σύντμηση του χρόνου που απαιτεί η διαδρομή κατά 40 λεπτά.

_____________________________________________

 To Rebranding

Με το Rebranding ξεκίνησε μια διαδικασία μετασχηματισμού σε όλα τα επίπεδα της λειτουργίας και δράσης του ΔΕΔΔΗΕ – μια διαδικασία που σχετίζεται και με την είσοδο των νέων μετόχων, των Αυστραλών της Macquarie.

Αλλά, το Rebranding προχωρά μαζί με το επενδυτικό πρόγραμμα που θα ξεκινήσει εντός του 2022. Από το τίμημα των 2,1 δις ευρώ της Maquarie για την απόκτηση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ, τα 650 εκ. ευρώ θα διατεθούν για την αναβάθμιση του δικτύου διανομής, ενώ για το 2022 θα γίνουν έργα υπογείωσης δικτύου διανομής 1000 χλμ με επενδύσεις 100 εκ. ευρώ και το 2023 το ύψος των επενδύσεων για άλλα 1.500 χλμ. θα ανέλθουν σε 150 εκ. ευρώ. Και όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ Αναστάσιος Μάνος η εταιρεία περνά από την εποχή της στασιμότητας στην εποχή της ανάπτυξης και του εκσυγχρονισμού με ένα εκτεταμένο πρόγραμμα επενδύσεων αναβάθμισης και ψηφιοποίησης του δικτύου άνω των 3 δις ευρώ μέχρι το 2028.

_____________________________________________________

Τα Νέα Κεφάλαια

Το καμπανάκι «κτύπησε», η διαπραγμάτευση των ομολογιών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με ρήτρα αειφορίας ξεκίνησε. Μεγάλη δύναμη, τα νέα κεφάλαια (291,7 εκατομμύρια ευρώ).

Τα νέα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν ως εξής: α) Ποσό έως 225 εκατ. ευρώ, κατά το χρονικό διάστημα 01.01.2022 – 31.12.2028, για τη χρηματοδότηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας της εκδότριας ή/και θυγατρικών, ή/και άλλων εταιρειών ή κοινοπραξιών στις οποίες συμμετέχει η εκδότρια ή/και εταιρείες του Ομίλου. Και αυτό θα γίνει μέσω αύξησης κεφαλαίου ή/και μέσω δανεισμού ή/και μέσω εξυπηρέτησης υφιστάμενων ενδοομιλικών υποχρεώσεων, για: υφιστάμενα ή/και νέα έργα υποδομής ή/και ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων και των έργων που υλοποιούνται ή/και αναλαμβάνονται μέσω συμβάσεων παραχώρησης ή/και ΣΔΙΤ, ή/και επενδύσεων που εμπίπτουν στους κλάδους των μεταλλευτικών/βιομηχανικών δραστηριοτήτων και των ακινήτων.

Ενδεικτικά, τα ως άνω έργα ενδέχεται να αφορούν αυτοκινητόδρομους, λιμένες, αερολιμένες, σήραγγες, δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου, μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, μονάδες αποθήκευσης φυσικού αερίου, έργα ανάπτυξης ευρέως φάσματος δραστηριοτήτων (ξενοδοχείων, εμπορικών χρήσεων, συνεδριακών κέντρων, καζίνο), ακίνητα ή ανάπτυξη ακινήτων ή άλλα έργα συναφούς αντικειμένου.  Επιπλέον, θα χρησιμοποιηθούν για την απόκτηση συμμετοχών σε εταιρείες, καθώς και εξαγορών και συγχωνεύσεων εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε κλάδους αντίστοιχους ή/και συναφούς αντικειμένου με κλάδους στους οποίους ήδη δραστηριοποιούνται η εταιρεία ή/και οι θυγατρικές του Ομίλου ή/και άλλες εταιρείες στις οποίες συμμετέχει η εταιρεία κλπ.

β) Ποσό έως 46,7 εκατ. ευρώ, κατά το χρονικό διάστημα 01.01.2022 – 31.12.2028, για την κάλυψη αναγκών κεφαλαίου κίνησης της εκδότριας ή και θυγατρικών.

γ) Ποσό έως 20 εκατ. ευρώ, κατά το χρονικό διάστημα 01.01.2022 – 31.12.2028, για την εξόφληση υφιστάμενου ή μελλοντικού δανεισμού της εκδότριας ή/και θυγατρικών.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories