
Στο πλάνο των έργων ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων σχεδόν το 25% έχει ήδη συμβασιοποιηθεί, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης, στην ομιλία του στο συνέδριο του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου για τις βιώσιμες Υποδομές και Μεταφορές.
Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι, τα έργα που έχουν δρομολογηθεί, υπηρετούν τον εθνικό σχεδιασμό και λύνουν σοβαρά προβλήματα των τοπικών κοινωνιών, ενώ κάνουν καλύτερη την καθημερινή ζωή των πολιτών.
Υπογράμμισε ότι, τα έργα αυτά δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, ενώ δίνουν σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη, λόγω του μεγάλου πολλαπλασιαστή τους.
«Το κάθε ευρώ που επενδύεται, γεννά κι άλλα ευρώ που επενδύονται με τη σειρά τους. Έτσι έχουμε διάχυση της επένδυσης και, τελικά, μεγέθυνση της οικονομίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο πόσο σημαντικό είναι «η χώρα μας να βγει από την οικονομική στενωπό με τις επιχειρήσεις μας ζωντανές, ισχυρότερες και πιο εξωστρεφείς, ώστε να μπορεί να αυξηθεί η απασχόληση και να προσελκύσουμε και πάλι τους νέους μας που έφυγαν στο εξωτερικό».
Περιγράφοντας τον στόχο του Υπουργείου Υποδομών, τόνισε ότι είναι «σημαντικό τώρα να χτίσουμε τις βάσεις με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Ήρθε η ώρα να χτίσουμε για τις επόμενες γενιές. Οι πράξεις μας να αντανακλούν σοβαρότητα και σταθερότητα. Συνέπεια και μεταρρυθμιστική διάθεση ώστε να αλλάξουμε όσα μας κράτησαν πίσω. Η χώρα έχει ανάγκη να αλλάξει σελίδα. Να προχωρήσει. Είμαστε μετά από χρόνια αισιόδοξοι πως με τα όσα πραγματοποιούμε θα τα καταφέρουμε. Αυτή είναι η δουλειά που μας ανέθεσε ο ελληνικός λαός και αυτή θα ολοκληρώσουμε».
Μεταρρυθμίσεις
Ο Υφυπουργός Υποδομών, επίσης τόνισε ότι μετά από μια πολυετή οικονομική κρίση και εν μέσω –ακόμα – της πανδημίας, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, υλοποιεί πολιτικές και μεταρρυθμίσεις που αλλάζουν την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό και τις ίδιες τις οικονομικές προοπτικές της.
«Επενδύουμε στους τομείς στους οποίους η στρατηγική μας θέση δημιουργεί προοπτικές για οικονομική υπεραξία και παραμένουν αναξιοποίητες. Ώστε η Ελλάδα επιτέλους να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και να πρωταγωνιστήσει».
Συνεργασία με ιδιωτικό τομέα
Στη συζήτηση που ακολούθησε, ο κ. Καραγιάννης παρομοίασε με ταγκό τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, τονίζοντας ότι θα πρέπει και οι δύο πλευρές να εξελιχθούν και να ανταποκριθούν στο νέο περιβάλλον.
Ειδικά για τον ιδιωτικό τομέα, τόνισε ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν τον δαιμονοποιεί, παίρνει τις καλές ιδέες και τις αξιοποιεί.
«Οι αλλαγές είναι μεγάλες και πρέπει να ανταποκριθούμε όλοι μαζί στους ταχύτερους ρυθμούς» ανέφερε.
Τόνισε ότι «οι εταιρείες, ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει προσαρμοστεί και να ολοκληρώνει γρήγορα τα έργα βάσει χρονοδιαγραμμάτων. Να βελτιωθούν οι διαδικασίες, να αυξήσουν τις αμοιβές και να φέρουν νέους εργαζόμενους».
Εμφανίστηκε βέβαιος ότι οι Έλληνες κατασκευαστές μπορούν να είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές της χώρας και ότι, το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται, μπορεί να τραβήξει μπροστά την Ελλάδα.
Λιμάνια και σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ.
Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για τα λιμάνια που πρέπει να μετατραπούν σε υποδοχείς και επιταχυντές της ανάπτυξης, καθώς και το δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών θα πρέπει αυτονόητα να αναβαθμιστεί.
«Είναι ήδη στον αέρα οι νέοι διαγωνισμοί για το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει δει η χώρα τις τελευταίες δεκαετίες. Ένα πακέτο έργων ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ που συνδέουν τους λιμένες της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με το τρένο και ενισχύουν την διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη, κάτι πολύ σημαντικό και για τη χώρα, αλλά και την Ευρώπη».
Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο στο Θριάσιο που «ξεκόλλησε» μετά από χρόνια απραξίας καθώς και στα συνολικά 20 νέα έργα ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό σχεδόν 4 δισ. ευρώ τα οποία δρομολογούνται σε όλη τη χώρα.
Επίσης, ως δημόσια έργα, όπως υπογράμμισε, δημοπρατούνται το επόμενο διάστημα η σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ, το Μπράλος – Άμφισσα και το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, συνολικού προϋπολογισμού 1 δις.
«Η Ελλάδα μετατρέπεται σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής μέσα από την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου πλάνου έργων συνολικού ύψους 13 δισ.», ανέφερε ο Υφυπουργός Υποδομών, επισημαίνοντας το γεγονός ότι έχει συμβασιοποιηθεί ήδη το 25% αυτών.
Οδικά Έργα μέσω ΣΔΙΤ
Παράλληλα, όπως είπε, ως το τέλος του έτους αναμένεται να έχουμε δεσμευτικές προσφορές και για τα τρία νέα οδικά έργα ΣΔΙΤ, το Flyover της Θεσσαλονίκης, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη και το Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ.
«Είναι έργα μεγάλης προστιθέμενης αξίας που αναβαθμίζουν ουσιαστικά τις υποδομές στις περιοχές που παρεμβαίνουμε», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA