
Στον σημαντικό και κρίσιμο ρόλο των έργων υποδομής – σήμερα αλλά και τα επόμενα χρόνια – αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο συνέδριο του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου για τις βιώσιμες Υποδομές και Μεταφορές.
Δίνοντας το στίγμα του πλάνου έργων ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ που έχει εκπονήσει το Υπουργείο, ο κ. Καραμανλής σημείωσε, ότι ένα μεγάλο μέρος αυτών είναι ήδη σε εξέλιξη ενώ συναποτελούν τμήματα ενός πλήρους και συνεκτικού σχεδίου.
«Δεν αποτελούν προϊόν αυτοσχεδιασμού. Αντίθετα, προκύπτουν πλέον ως αποτέλεσμα πραγματικών αναγκών και μακροπρόθεσμων στόχων για την πατρίδα μας», είπε ο υπουργός επισημαίνοντας ότι γίνεται μια τεράστια προσπάθεια για να διορθωθεί η έλλειψη ενιαίου εθνικού στρατηγικού σχεδίου για τις Υποδομές και η πλήρης ανωριμότητα μελετών για μια σειρά σημαντικών έργων».
Επιπροσθέτως ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για έργα που ελάχιστα προσέφεραν στον τόπο, στην οικονομία, χωρίς στοιχειώδεις μελέτες κόστους – οφέλους. Μάλιστα, όπως τόνισε, παρά το ότι από το 1981 μέχρι σήμερα, υπολογίζεται πως έχουν διατεθεί πάνω από 180 δισεκατομμύρια ευρώ σε έργα υποδομών, ελάχιστα έχουν πιάσει τόπο.
«Σε αυτές τις στρεβλές αντιλήψεις και τις συνέπειές τους, βάζουμε ένα οριστικό τέλος», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Νέα γενιά έργων: Logistics και οδικό δίκτυο
Ξετυλίγοντας το πλέγμα των πρωτοβουλιών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στα έργα υποδομών ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στη νέα γενιά έργων που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας.
«Η Ελλάδα, επιτέλους να πρωταγωνιστήσει και να γίνει ένας σύγχρονος και βιώσιμος κόμβος υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με επενδύσεις στους τομείς, στους οποίους η στρατηγική μας θέση μάς δημιουργεί σπουδαίες προοπτικές».
Εξηγώντας, ο κ. Καραμανλής είπε ότι αυτά αφορούν τον τομέα των logistics, που όμως προηγουμένως θα πρέπει να γίνουν τα έργα υποδομής σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. «Οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα», είπε τονίζοντας ότι πρόκειται για «το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009, τα οποία έχει πραγματικά ανάγκη ο τόπος».
Παράλληλα ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, εγώ και οι συνεργάτες μου στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν λέμε μεγάλα λόγια και υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα. Είπαμε κάτι και προχωράμε μεθοδικά στην υλοποίησή του. Όχι στα λόγια. Με πράξεις! Είπαμε 13 δισ. και ήδη έχουμε συμβασιοποιήσει έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ και το επόμενο διάστημα είμαστε έτοιμοι να δημοπρατήσουμε έργα 5 δισ. Δηλαδή, ο σχεδιασμός γίνεται πραγματικότητα!».
«Ξεμπλοκάρουμε ένα προς ένα εμβληματικά έργα»
Επιπροσθέτως, υπογράμμισε ότι «για να γίνει αυτό πραγματικότητα καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε ένα προς ένα εμβληματικά έργα, τα οποία επί χρόνια παρέμεναν κολλημένα στη δίνη περίπλοκων προβλημάτων».
Στη συνέχεια ανέφερε μια σειρά έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη όπως:
– Δόθηκε λύση στο Μετρό Θεσσαλονίκης με το «πράσινο φως» από το ΣτΕ.
– Στην Αθήνα, μετά από τόσα χρόνια ξεκίνησε η Γραμμή 4 του Μετρό.
– Βρέθηκε λύση και στο Πάτρα-Πύργος, ένα έργο που κινδύνευε να μην γίνει ποτέ.
– Στην Κεντρική Ελλάδα, δόθηκαν ήδη στην κυκλοφορία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα του Νότιου Τμήματος του Ε65
– Συμβασιοποιήθηκε και ξεκινά η κατασκευή του Βόρειου Τμήματος.
– Στην Κρήτη, ξεπεράστηκαν προβλήματα πολλών ετών στον ΒΟΑΚ και υλοποιείται το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Επίσης, ο υπουργός ανέφερε και άλλα έργα που θα υλοποιηθούν με σύγχρονες μεθόδους όπως:
– Το Flyover, στη Θεσσαλονίκη.
– Κρίσιμες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε όλη την Ελλάδα.
– Αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα.
– Έργα ύδρευσης στην Κέρκυρα,
– Συμφωνία μέσω ΣΔΙΤ για το εξωτερικό υδροδοτικό δίκτυο της ΕΥΔΑΠ.
Όμως, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στον απώτερο στόχο των έργων που υλοποιούνται στην Αττική, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό, η επέκταση της λεωφόρου Κύμης και σύνδεση με την ΠΑΘΕ, η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως, οι νέοι συρμοί, το Τραμ στον Πειραιά, ή ο διαγωνισμός των νέων λεωφορείων, είναι το 2030 η Αθήνα να μην έχει καμία σχέση με την εικόνα του σήμερα.
«Στόχος μας είναι την επόμενη πενταετία οι μετακινήσεις στην Αθήνα να γίνονται σε ποσοστό, τουλάχιστον 34%, με τα ΜΜΜ», τόνισε χαρακτηριστικά.
Σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ. ευρώ
Εξίσου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέδειξε τη σημασία στο πρόγραμμα των σιδηροδρομικών έργων, χαρακτηρίζοντας το ως «το μεγαλύτερο που έχει γίνει ποτέ στη χώρα».
Και όχι μόνο αυτό, ανέφερε, αφού τα σιδηροδρομικά έργα χαρακτηρίζονται «νέα γενιά έργων» και αυτό διότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πλέον, γίνεται λόγος για μια κλιματικά ουδέτερη Ευρώπη έως το 2050 και γιατί η Ελλάδα, επιτέλους, να γίνει κόμβος υποδομών και μεταφορών της ευρύτερης περιοχής.
«Τα σιδηροδρομικά έργα στην Ελλάδα», συνέχισε ο κ. Καραμανλής, «παραδοσιακά έρχονταν σε δεύτερο πλάνο. Το αποτέλεσμα ήταν ότι ενώ πλέον, ολοκληρώνουμε ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο που δεν θα υστερεί από αυτά άλλων ευρωπαϊκών χωρών, το σιδηροδρομικό μας δίκτυο σε καμία περίπτωση δεν συμβαδίζει με τις ανάγκες και τα δεδομένα της εποχής μας. Όμως, τα σιδηροδρομικά έργα σημαίνουν: Ασφάλεια. Ανάπτυξη. Ταχύτητα. Σεβασμός στο περιβάλλον. Πρόοδος. Καλύτερη καθημερινότητα. Ποιότητα ζωής. Και το κυριότερο, ίσως, η ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου είναι αναγκαίο για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει.
Επιτέλους, είπε «κάνουμε το στοιχειώδες για μια χώρα σαν την Ελλάδα: Συνδέουμε το σιδηροδρομικό μας δίκτυο με τα κρισιμότερα λιμάνια μας κι έτσι δίνουμε προστιθέμενη αξία και στα δύο, και στο σιδηρόδρομο και στα λιμάνια. Μιλάμε για έργα που συνδέουν με ταχύτητα και ασφάλεια τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Λαυρίου και της Ραφήνας».
Όπως εξήγησε, με τα σιδηροδρομικά έργα, ο Πειραιάς θα είναι η πύλη εισόδου για τα προϊόντα της Ασίας, η Θεσσαλονίκη ένα «getaway port» για όλα τα Βαλκάνια και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης να έχει τον ρόλο «bypass».
Καταλήγοντας, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι όλα τα έργα είναι ενταγμένα σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για να γίνει η Ελλάδα κόμβος μεταφορών και Logistics της Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης.
«Η Ελλάδα έχει σχέδιο! Και τα έργα αυτά είναι απαραίτητα, προκειμένου να πετύχουμε αυτόν τον εθνικό μας στόχο, για το ποια θέλουμε να είναι η Ελλάδα της μετά-covid εποχής και πώς σχεδιάζουμε να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στο διεθνές παιχνίδι».


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA