Το στρατηγικό πλαίσιο ανάπτυξης των βιώσιμων μεταφορών στα μέσα σταθερής τροχιάς παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ.  Μιχάλης Παπαδόπουλος, στο συνέδριο που διοργάνωσε σήμερα, 15 Δεκεμβρίου 2021, το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Ο κ. Παπαδόπουλος εξέφρασε, καταρχάς, την πεποίθηση ότι η ανάληψη της Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τη Γαλλία θα συμβάλλει στη μετάβαση σε ένα περιβάλλον βιώσιμων μεταφορών, επικαλούμενος την παραγωγική συνεργασία που είχε ως προεδρεύων του αρμόδιου Συμβουλίου το 2014, επί ελληνικής προεδρίας.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι στο πλαίσιο της πολιτικής που ασκεί η κυβέρνηση της ΝΔ και του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δημιουργεί ένα σύστημα βιώσιμων και αποδοτικών μεταφορών, το οποίο είναι αναγκαίο, όπως αποδείχτηκε ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας. Όπως ανέφερε:

«Εφαρμόζουμε ένα στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς, υλοποιώντας θεμελιώδη έργα υποδομής και εκσυγχρονίζοντας τη σιδηροδρομική υπηρεσία με νέες τεχνολογίες.

Στόχοι

Οι στόχοι μας είναι να αυξήσουμε τη συνεισφορά του τομέα στο ΑΕΠ και να δημιουργήσουμε συνθήκες βιώσιμης αστικής κινητικότητας, η οποία συνεπάγεται μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου».

Στο σκέλος της δημιουργίας των Υποδομών και της Ανάπτυξης του Δικτύου, ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στις συνδέσεις του σιδηρόδρομου με τα μεγάλα λιμάνια, τις Βιομηχανικές Περιοχές και τα Εμπορευματικά Κέντρα, αλλά και της προοπτικές ανάπτυξης του τομέα της μεταποίησης. Όπως είπε:

«Ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε την έναρξη του διαγωνισμού για έξι εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα προϋπολογισμού 4 δισεκατομμυρίων ευρώ σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ.

Μετά τον Πειραιά, το τρένο θα συνδεθεί και με τα υπόλοιπα μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Λαύριο και Ραφήνα, αλλάζοντας τον εμπορικό χάρτη των μεταφορών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Πρόσφατα, ο ΟΣΕ υπέγραψε Μνημόνιο Αμοιβαίας Κατανόησης και Συνεργασίας με την ΕΤΒΑ, με σκοπό τη σιδηροδρομική σύνδεση ΒΙΠΕ με κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Θα εξεταστεί, λοιπόν, η δυνατότητα συνεργασίας για τη σιδηροδρομική σύνδεση των Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων (ΟΥΜΕΔ), καθώς η σύνδεση του τρένου με τον ζωτικό χώρο των επιχειρήσεων της μεταποίησης είναι το στοιχείο που θα προσδώσει την προστιθέμενη αξία που επιδιώκουμε όλοι στις εμπορευματικές μεταφορές».

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε επίσης τη σημασία του ψηφιακού  μετασχηματισμού  των μεταφορών στη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών και στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας της αλυσίδας εφοδιασμού. Χαρακτηριστικά, ανέφερε:

«Η ψηφιοποίηση και οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών στον σιδηρόδρομο θα εξασφαλίσουν καλύτερη ενημέρωση των επιβατών σχετικά με τα δικαιώματά τους και παροχή ταξιδιωτικών πληροφοριών, όπως προσφορές εισιτηρίων, που θα καταστήσουν ελκυστικότερα τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης προβλέπεται η αναβάθμιση της τηλεπικοινωνιακής υποδομής του ΟΣΕ για τη μετάδοση σήματος σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, επιτρέποντας ανοικτή πρόσβαση σε τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, ικανοποιώντας τις λειτουργικές ανάγκες των τρένων, καθώς και των επιβατών.

Στους σιδηροδρομικούς σταθμούς θα εγκατασταθεί υποδομή  γρήγορης πρόσβασης στο διαδίκτυο, καθώς και σε ψηφιακές υπηρεσίες ενημέρωσης του κοινού.

Επιπλέον, οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών ενισχύουν την αποδοτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε περιπτώσεις όπως:

– Στην απόδοση  των διαδικασιών εκτελωνισμού

– Στην ποιότητα του εμπορίου και των υποδομών που υποστηρίζουν τις μεταφορές

– Στην ευκολία διακανονισμού των αποστολών σε ανταγωνιστικές τιμές

– Στην ποιότητα των υπηρεσιών logistics μέσω της διασύνδεσης σχετικών πληροφοριακών συστημάτων

– Στην  ικανότητα παρακολούθησης των εμπορευμάτων και

– Στη συχνότητα με την οποία οι αποστολές παραδίδονται στους παραλήπτες εντός των προκαθορισμένων  χρονικών διαστημάτων.

Αποτελεί προτεραιότητα η αποδοτική λειτουργία του συστήματος μεταφορών στο σύνολό του, με βελτιωμένες τεχνολογίες μεταφόρτωσης, ανταλλαγή δεδομένων και έξυπνα συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας σε όλους τους τρόπους μεταφοράς. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει η εφαρμογή τεχνολογιών Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών στις υφιστάμενες υποδομές».

Κατά τη συζήτηση που ακολούθησε με ομάδα ομιλητών, ο κ. Παπαδόπουλος εξέφρασε τη βούληση να προχωρήσει ο προγραμματισμός για την υλοποίηση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, εκφράζοντας παράλληλα την αισιοδοξία του για το σχέδιο αξιολόγησης της βέλτιστης λύσης σιδηροδρομικής διασύνδεσης «Ελλάδας – Αλβανίας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
OT FORUM – Δημήτρης Ανδριόπουλος: H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
OT FORUM |

Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια

Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου