Μετά την τελική έγκριση της κατασκευής του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής υπέγραψε την τροποποίηση σύμβασης παραχώρησης, η οποία θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, χρηματοδότηση ύψους 217 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο για την κατασκευή του τμήματος Πάτρας-Πύργου της Ολυμπίας Οδού στην Ελλάδα. Δεδομένου ότι η κατασκευή και λειτουργία του τμήματος Πάτρας-Πύργου θα ενσωματωθεί στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης με την παραχωρησιούχο Ολυμπία Οδό ΑΕ, η Επιτροπή αξιολόγησε και ενέκρινε επίσης την εφαρμογή, στο τμήμα Πάτρας-Πύργου, του υφιστάμενου μηχανισμού επιμερισμού διοδίων στο πλαίσιο της σύμβασης, καθώς και την υπό όρους παράταση της περιόδου παραχώρησης για 3 έτη.
Διαβάστε επίσης : Πάτρα-Πύργος: Πράσινο φως Κομισιόν στη στήριξη του έργου από το ελληνικό Δημόσιο
Ο κ. Κ. Καραμανλής δήλωσε:
«Η αλήθεια είναι σκληρή: ένα έργο που σήμερα θα ήταν έτοιμο, καθώς είχε δημοπρατηθεί ενιαίο το 2014, άγγιξε τα όρια της απόλυτης καταστροφής, εξαιτίας της επιθυμίας του ΣΥΡΙΖΑ να σπάσει σε 8 κομμάτια. Ξέρουμε όλοι γιατί.
Με την επιμονή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και τη συστηματική δουλειά που κάναμε στο Υπουργείο Υποδομών κ Μεταφορών καταφέραμε να ‘‘αναστήσουμε’’ το έργο της Πατρών – Πύργου. Δεσμευθήκαμε ότι θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να ξαναφέρουμε το έργο στις ράγες της υλοποίησης. Τίποτε δεν ήταν εύκολο. Υπήρξαν εμπόδια, εσωτερικά και εξωτερικά. Όμως τόσο οι μελέτες όσο και το σχέδιό μάς έπεισαν τις Βρυξέλλες ότι το έργο είναι σημαντικό και θα βοηθήσει την περιοχή.
Για να έρθει σήμερα με τον πλέον επίσημο και πανηγυρικό τρόπο η εκτελεστική αντιπρόεδρος, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, αρμόδια για την Πολιτική Ανταγωνισμού να εγκρίνει το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης και να πει ευθαρσώς: ‘‘Η κατασκευή του τμήματος Πάτρας – Πύργου της Ολυμπίας Οδού θα συμβάλει στην ανάπτυξη των σχετικών περιοχών και των οικονομικών δραστηριοτήτων σε αυτές τις περιοχές. Η εν λόγω απόφαση επιτρέπει στην Ελλάδα να στηρίξει την κατασκευή αυτής της σημαντικής υποδομής, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και αναμένεται επίσης να βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στην περιοχή’’.
Διανύσαμε ένα μακρύ δρόμο, που φθάνει σήμερα στην τελευταία του στροφή. Και τώρα οφείλουμε να τρέξουμε για να δώσουμε στους πολίτες της Ηλείας, της Πάτρας, της Πελοποννήσου, στους χιλιάδες επισκέπτες, ένα δρόμο που τους αξίζει. Ένα δρόμο, στον οποίο δεν θα θρηνούμε κάθε ημέρα θύματα…
Σήμερα δεν είναι μόνο ημέρα ικανοποίησης. Αλλά και αλήθειας.
Πλέον μπορούμε να πούμε με ειλικρίνεια, ότι το έργο αυτό, όχι απλά κινδύνεψε λόγω της τακτικής της τότε συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά ήταν ουσιαστικά άλλο ένα έργο από αυτά που θα έμεναν απραγματοποίητα.
Κι εδώ θα χρησιμοποιήσω τα ίδια τα λόγια του ΣΥΡΙΖΑ: ‘‘Η ευθύνη έχει ονοματεπώνυμο’’. Όντως! Το δικό του. Όπως και η επιτυχία έχει ονοματεπώνυμο: της Κυβέρνησης της ΝΔ».
Ο υφυπουργός Υποδομών και μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε:
«Μετά από 2 και πλέον χρόνια το έργο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος μπαίνει και πάλι στις ράγες, αφού μετά και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού DG-COMP στις αρχές του επόμενου έτους ξεκινά.
Αποτελεί δικαίωση για εμάς η θετική έκβαση αυτής της υπόθεσης αφού αποτελούσε τη μοναδική σοβαρή επιλογή που διαθέταμε προκειμένου να απαλλαγούμε από την κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες που επιχείρησε ανεπιτυχώς η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Με προσωπικές παρεμβάσεις του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη εξασφαλίσαμε τρεις εγκρίσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ε.Ε. προκειμένου να επαναφέρουμε το έργο στην παραχώρηση της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ, όπως σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε.
Ο νέος άξονας θα έχει διατομή αυτοκινητοδρόμου, με ταχύτητα μελέτης 120 χλμ/ώρα και θα περιλαμβάνει γέφυρες, τεχνικά έργα και όλες τις προβλέψεις των υπόλοιπων αυτοκινητοδρόμων στη χώρα.
Το έργο λοιπόν θα ξεκινήσει στις αρχές του 2022, με χρόνο κατασκευής τους 40 μήνες, όμως τα πρώτα 56 χλμ. ξεκινώντας από τον Πύργο θα δοθούν σε κυκλοφορία πριν τα 3 χρόνια.
Εντός του 2024 λοιπόν, ένα σημαντικό έργο για την Αχαΐα, την Ηλεία, τη Πελοπόννησο και ολόκληρη την Ελλάδα θα ξεκινήσει να αποδίδεται στους πολίτες.
Αυτή ήταν η δέσμευση που πήραμε έναντι των πολιτών το 2019 και αυτή κάνουμε πράξη σήμερα.
Με αξιοπιστία, σεβασμό στα χρήματα των Ελλήνων πολιτών και προσήλωση στο μεγάλο στόχο της ανάπτυξης, προχωράμε με λίγα λόγια και πολλά έργα»
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
Α. ΤΑ 7 ΒΗΜΑΤΑ που έκανε η Κυβέρνηση για να σώσει το έργο
Όπως τονίζει το υπουργείο στην ανακοίνωσή του:
- Βάλαμε τέλος στο αδιέξοδο της κατάτμησης σε 8 κομμάτια.
- Δουλέψαμε συστηματικά και τελικά πετύχαμε την αλλαγή στάσης της Κομισιόν για τη δυνατότητα χρηματοδότησής του έργου πέραν του 2023.
- Εντάξαμε το έργο στη Σύμβαση της Ολυμπίας Οδού.
- Με εξίσου συστηματική προσπάθεια, πήραμε το πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς της Κομισιόν.
- Πήραμε την τελική έγκριση από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού.
- Επειδή οι πολίτες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο και έχουν δίκιο, κάνουμε κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα: δημοπρατήσαμε και ένα έργο 30 εκατομμυρίων ευρώ, για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο έως να κατασκευαστεί ο νέος.
- Για να μην χάνουμε χρόνο, ήδη εδώ και πολλές εβδομάδες, μόλις δόθηκε η προέγκριση κινήσαμε τις διαδικασίες για να περάσει η Σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή.
Β. Τι παραλάβαμε από τις 8 εργολαβίες του ΣΥΡΙΖΑ
– Στο 1ο τμήμα δεν είχε γίνει καμία απολύτως εργασία και ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική.
– Στο 2ο, αντί για 33% είχαμε πρόοδο εργασιών στο 14%. Αυτό ήταν και το καλύτερο από τα 8.
– Στο 3ο τμήμα, δεν έγινε καμία εργασία γιατί εκκρεμούσε στο ΣτΕ.
– Στο 4ο, δεν έγινε καμία εργασία, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική.
– Στο 5ο, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,12%. Εδώ παραλάβαμε και έναν ωραιότατο σκουπιδότοπο.
– Στο 6ο τμήμα, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 2%.
– Στο 7ο, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,62%.
– Στο 8ο, μετά από υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,1%, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος.
Δηλαδή στα 8 τμήματα, είχαμε εναλλάξ 4 που δεν είχαν καν ανάδοχο και 4 που είχαν πρόοδο έργου λίγο πάνω από το μηδέν.
Latest News
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους