«Η Ελλάδα είναι και παραμένει η πρώτη παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μας δίνεται μια τεράστια δυνατότητα και ευκαιρία να προσελκύσουμε νέους στο ναυτικό επάγγελμα, κάτι που μπορεί να συμβάλει σημαντικά στο επίπεδο αντιμετώπισης του μεγάλου προβλήματος της ανεργίας».
Αυτό τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στην 7η ετήσια οικονομική διάσκεψη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (Ε.ΕΝ.Ε).
Ο υπουργός, απευθυνόμενος προς τους νέους, είπε ότι πλέον οι συνθήκες διαβίωσης στα πλοία, έχουν αλλάξει εντελώς και δεν έχουν καμία σχέση με τις συνθήκες του παρελθόντος. Πρόσθεσε ότι προχωρά ήδη η μεταρρύθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και έχει ξεκινήσει η κατάθεση ενός νέου θεσμικού πλαισίου που θα γίνει εντός του 2022.
Αντοχές στην κρίση της πανδημίας
Τόνισε ότι η ναυτιλία παραμένει ένα από τα σημαντικά στρατηγικά πλεονεκτήματα αυτής της χώρας, αφού όπως είπε, κατόρθωσε και μέσω πανδημίας να αναπτύξει το στρατηγικό της ρόλο στην προώθηση του ελεύθερου εμπορίου, ενώ αναφέρθηκε στις μεγάλες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει, όπως αυτό της εφαρμογής των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών, της ψηφιοποίησής της και της κυβερνοασφάλειας.
Τόνισε ότι η ποντοπόρος ναυτιλία μπορεί να καταγράφει θετικές επιδόσεις το τελευταίο διάστημα, σε αντίθεση με την ακτοπλοΐα, που τα δύο τελευταία χρόνια καταγράφει μόνο ζημιές που ξεπερνούν τα 150 εκατ. ευρώ.
Είπε, ακόμη, ότι το υπουργείο Ναυτιλίας τα τελευταία δύο χρόνια, έχει λάβει σημαντικές πρωτοβουλίες σε επίπεδο προσέγγισης πλοίων στην ελληνική σημαία, αλλά και σημαντικές παρεμβάσεις που έχουν να κάνουν με την ψηφιοποίηση της ναυτιλίας, ενώ παρακολουθεί τις εξελίξεις σε επίπεδο διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού (ΙΜΟ) αλλά και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αυτό που μας ενδιαφέρει, είπε ο κ. Πλακιωτάκης, είναι η ομαλή ενεργειακή μετάβαση, τόσο της ποντοπόρου ναυτιλίας, όσο και της ακτοπλοΐας, στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων όσον αφορά την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας – και μάλιστα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ο πρωθυπουργός μάλιστα, έχει κάνει μία σημαντική πρόταση για τη δημιουργία ενός κέντρου ερευνών για νέα εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες, ώστε έτσι να μπορούμε να ανταποκριθούμε σε αυτές τις νέες σύγχρονες προκλήσεις της ναυτιλίας, επεσήμανε.
Τα λιμάνια
Αναφορικά με τα λιμάνια, ο κ.Πλακιωτάκης σημείωσε ότι αυτήν τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η παραχώρηση, μέσω διεθνών διαγωνισμών, τεσσάρων περιφερειακών λιμένων – της Αλεξανδρούπολης της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου. Τόνισε ότι είναι ένα σχέδιο που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια σε συνεργασία με το υπ.Οικονομικών και το ΤΑΙΠΕΔ και υπάρχει πολύ μεγάλη συμμετοχή από υποψήφιους επενδυτές, εγχώριους και ξένους – γεγονός που πιστοποιεί την ορθότητα της πολιτικής μας επιλογής, ότι τα περιφερειακά λιμάνια της χώρας έχουν σημαντικό γεωπολιτικό και οικονομικό αποτύπωμα. Μέσα στο 2022, θα ολοκληρωθούν οι σχετικοί διαγωνισμοί, ενώ θα εκκινήσουν οι διαδικασίες και για τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια, αρχής γενομένης από το λιμάνι του Βόλου και στη συνέχεια της Κέρκυρας και τα υπόλοιπα τέσσερα.
Για το μεταναστευτικό, ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται πρόβλημα στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, όπως το γνωρίζαμε στο παρελθόν.
Μεταναστευτικό
Τόνισε ότι από τους 67.000 παράνομους εισερχόμενους μετανάστες το 2019, σήμερα έχουμε περάσει στις 4.000, και αυτό σημαίνει πρακτικά ότι τα στελέχη του λιμενικού κάνουν εξαιρετική δουλειά, ενώ έχουμε αυξήσει τις επιχειρησιακές δυνατότητες του σώματος με τη σημαντική βοήθεια και ιδιωτών, όπως της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών αλλά και άλλων ιδιωτικών φορέων.
Συμπλήρωσε ότι το λιμενικό σώμα ενεργεί πάντα με σεβασμό στο διεθνές δίκαιο και με προτεραιότητα στην ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, και έχει διαχειριστεί τα δύο τελευταία χρόνια, περισσότερα από 10.000 περιστατικά μεταναστευτικών ροών. Τόνισε ότι κάποιοι προσπαθούν να εργαλειοποιήσουν το μεταναστευτικό, ενώ τόνισε ότι η Ελλάδα δεν προστατεύει μόνο τα σύνορα τα δικά της, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων