![Η Toyota θα στείλει τα υβριδικά της στο διαλυτήριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/toyota1-scaled.jpg)
Η Toyota Motor θα κάνει άλλη μια σημαντική στρατηγική μετατόπιση τους επόμενους μήνες. Η αξίας 250 δισεκατομμυρίων δολαρίων ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αύξησε δραματικά τις φιλοδοξίες της στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, τον Δεκέμβριο. Αλλά η εταιρεία που διευθύνεται από τον Akio Toyoda εξακολουθεί να κάνει ίσες επενδύσεις σε υβριδικά οχήματα. Αυτό πρόκειται να αλλάξει.
Όπως και η αντίπαλη Nissan Motor, η Toyota έχει υστερήσει στην ηλεκτροκίνηση, παραχωρώντας το αρχικό προβάδισμα που της έδωσε το υβριδικό μοντέλο Prius πριν από 25 χρόνια. Τώρα, μετά από μια σειρά ανακοινώσεων τον Σεπτέμβριο και τον Δεκέμβριο, σκοπεύει να δαπανήσει 35 δισεκατομμύρια δολάρια σε μπαταρίες και ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό είναι το διπλάσιο από την πρόσφατη υποτονική δέσμευση της Nissan, αλλά εξακολουθεί να είναι μακριά από τα 73 δισεκατομμύρια ευρώ που έχει δεσμεύσει η Volkswagen.
Ωστόσο, ο Toyoda τώρα υπολογίζει ότι η εταιρεία του μπορεί να πουλά 4 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ετησίως έως το 2030 – διπλάσιο από το ποσό που είχε προβλεφθεί μόλις τρεις μήνες νωρίτερα. Αυτό θα ήταν πράγματι εντυπωσιακό.
Ωστόσο, ο Toyoda δεν έχει εγκαταλείψει την αγάπη της Toyota για τους υβριδικούς κινητήρες. Αυτού του είδους τα οχήματα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν άλλα 4 εκατομμύρια οχήματα που θα πουληθούν τα επόμενα εννέα χρόνια. Η Toyota ασχολείται επίσης με την τεχνολογία υδρογόνου για επιβατικά αυτοκίνητα, παρόλο που αυτή αρμόζει καλύτερα σε μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία. Η Toyota υποστηρίζει ότι τέτοιες τεχνολογίες μπορούν να μειώσουν αποτελεσματικά τη ρύπανση και ήταν μία από τις πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες που αρνήθηκαν να υποστηρίξουν τη δέσμευση της COP26 να σταματήσει την πώληση βενζινοκίνητων οχημάτων έως το 2040. Έχει ασκήσει επίσης σκληρές πιέσεις κατά των απαιτήσεων αμιγούς ηλεκτροκίνησης και των αυστηρότερων προτύπων εκπομπών καυσαερίων, επισημαίνει η περιβαλλοντική ΜΚΟ Sierra Club.
Η πίεση μέσω λόμπι που άσκησε η Toyota στην Αυστραλία, όπου η εταιρία κατέχει 20% του μεριδίου της αγοράς, φάνηκε να αποδίδει. Η κυβερνητική «Στρατηγική για τα καύσιμα του μέλλοντος», που παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο στο Κέντρο Υδρογόνου της εταιρείας στη Μελβούρνη, προϋποθέτει ότι τα υβριδικά θα αποτελούν την πλειοψηφία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους της χώρας μέχρι το 2030. Αλλά αυτό θα μειώσει σωρευτικά τα αέρια θερμοκηπίου στις μεταφορές μόνο κατά μόλις έναν μήνα εκπομπών σε επίπεδα 2019.
Μέχρι πρόσφατα, αυτά τα θέματα δεν ανησυχούσαν τους μετόχους. Εκτός από την περιστασιακή μικρή πτώση, η μετοχή της Toyota κατά την τελευταία δεκαετία διαπραγματευόταν, γενικά, μεταξύ 9 και 12 φορές τις εκτιμήσεις για τα κέρδη, πολύ μπροστά από τους παραδοσιακούς της ανταγωνιστές, όπως αρμόζει στο κορυφαίο προ φόρων περιθώριο που κατέχει στην αγορά.
Στη συνέχεια, η Ford Motor και η General Motors που διαφημίζονταν για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα τους άρχισαν να κερδίζουν από την αποτίμηση της Toyota, παρά τα πολύ χαμηλότερα προβλεπόμενα περιθώρια, σύμφωνα με τα δεδομένα της Refinitiv. Αυτό μπορεί να εξανάγκασε τον Toyoda να δράσει. Το να αναστείλει την στρατηγική του που κλίνει σε τεράστιο βαθμό υπέρ των υβριδικών οχημάτων θα επέτρεπε μια ακόμη πιο ομαλή διαδρομή.
REUTERS BREAKINGVIEWS
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού