
Η Toyota Motor θα κάνει άλλη μια σημαντική στρατηγική μετατόπιση τους επόμενους μήνες. Η αξίας 250 δισεκατομμυρίων δολαρίων ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αύξησε δραματικά τις φιλοδοξίες της στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, τον Δεκέμβριο. Αλλά η εταιρεία που διευθύνεται από τον Akio Toyoda εξακολουθεί να κάνει ίσες επενδύσεις σε υβριδικά οχήματα. Αυτό πρόκειται να αλλάξει.
Όπως και η αντίπαλη Nissan Motor, η Toyota έχει υστερήσει στην ηλεκτροκίνηση, παραχωρώντας το αρχικό προβάδισμα που της έδωσε το υβριδικό μοντέλο Prius πριν από 25 χρόνια. Τώρα, μετά από μια σειρά ανακοινώσεων τον Σεπτέμβριο και τον Δεκέμβριο, σκοπεύει να δαπανήσει 35 δισεκατομμύρια δολάρια σε μπαταρίες και ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό είναι το διπλάσιο από την πρόσφατη υποτονική δέσμευση της Nissan, αλλά εξακολουθεί να είναι μακριά από τα 73 δισεκατομμύρια ευρώ που έχει δεσμεύσει η Volkswagen.
Ωστόσο, ο Toyoda τώρα υπολογίζει ότι η εταιρεία του μπορεί να πουλά 4 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ετησίως έως το 2030 – διπλάσιο από το ποσό που είχε προβλεφθεί μόλις τρεις μήνες νωρίτερα. Αυτό θα ήταν πράγματι εντυπωσιακό.
Ωστόσο, ο Toyoda δεν έχει εγκαταλείψει την αγάπη της Toyota για τους υβριδικούς κινητήρες. Αυτού του είδους τα οχήματα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν άλλα 4 εκατομμύρια οχήματα που θα πουληθούν τα επόμενα εννέα χρόνια. Η Toyota ασχολείται επίσης με την τεχνολογία υδρογόνου για επιβατικά αυτοκίνητα, παρόλο που αυτή αρμόζει καλύτερα σε μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία. Η Toyota υποστηρίζει ότι τέτοιες τεχνολογίες μπορούν να μειώσουν αποτελεσματικά τη ρύπανση και ήταν μία από τις πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες που αρνήθηκαν να υποστηρίξουν τη δέσμευση της COP26 να σταματήσει την πώληση βενζινοκίνητων οχημάτων έως το 2040. Έχει ασκήσει επίσης σκληρές πιέσεις κατά των απαιτήσεων αμιγούς ηλεκτροκίνησης και των αυστηρότερων προτύπων εκπομπών καυσαερίων, επισημαίνει η περιβαλλοντική ΜΚΟ Sierra Club.
Η πίεση μέσω λόμπι που άσκησε η Toyota στην Αυστραλία, όπου η εταιρία κατέχει 20% του μεριδίου της αγοράς, φάνηκε να αποδίδει. Η κυβερνητική «Στρατηγική για τα καύσιμα του μέλλοντος», που παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο στο Κέντρο Υδρογόνου της εταιρείας στη Μελβούρνη, προϋποθέτει ότι τα υβριδικά θα αποτελούν την πλειοψηφία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους της χώρας μέχρι το 2030. Αλλά αυτό θα μειώσει σωρευτικά τα αέρια θερμοκηπίου στις μεταφορές μόνο κατά μόλις έναν μήνα εκπομπών σε επίπεδα 2019.
Μέχρι πρόσφατα, αυτά τα θέματα δεν ανησυχούσαν τους μετόχους. Εκτός από την περιστασιακή μικρή πτώση, η μετοχή της Toyota κατά την τελευταία δεκαετία διαπραγματευόταν, γενικά, μεταξύ 9 και 12 φορές τις εκτιμήσεις για τα κέρδη, πολύ μπροστά από τους παραδοσιακούς της ανταγωνιστές, όπως αρμόζει στο κορυφαίο προ φόρων περιθώριο που κατέχει στην αγορά.
Στη συνέχεια, η Ford Motor και η General Motors που διαφημίζονταν για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα τους άρχισαν να κερδίζουν από την αποτίμηση της Toyota, παρά τα πολύ χαμηλότερα προβλεπόμενα περιθώρια, σύμφωνα με τα δεδομένα της Refinitiv. Αυτό μπορεί να εξανάγκασε τον Toyoda να δράσει. Το να αναστείλει την στρατηγική του που κλίνει σε τεράστιο βαθμό υπέρ των υβριδικών οχημάτων θα επέτρεπε μια ακόμη πιο ομαλή διαδρομή.
REUTERS BREAKINGVIEWS


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων