Η Toyota Motor θα κάνει άλλη μια σημαντική στρατηγική μετατόπιση τους επόμενους μήνες. Η αξίας 250 δισεκατομμυρίων δολαρίων ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αύξησε δραματικά τις φιλοδοξίες της στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, τον Δεκέμβριο. Αλλά η εταιρεία που διευθύνεται από τον Akio Toyoda εξακολουθεί να κάνει ίσες επενδύσεις σε υβριδικά οχήματα. Αυτό πρόκειται να αλλάξει.

Όπως και η αντίπαλη Nissan Motor, η Toyota έχει υστερήσει στην ηλεκτροκίνηση, παραχωρώντας το αρχικό προβάδισμα που της έδωσε το υβριδικό μοντέλο Prius πριν από 25 χρόνια. Τώρα, μετά από μια σειρά ανακοινώσεων τον Σεπτέμβριο και τον Δεκέμβριο, σκοπεύει να δαπανήσει 35 δισεκατομμύρια δολάρια σε μπαταρίες και ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό είναι το διπλάσιο από την πρόσφατη υποτονική δέσμευση της Nissan, αλλά εξακολουθεί να είναι μακριά από τα 73 δισεκατομμύρια ευρώ που έχει δεσμεύσει η Volkswagen.

Ωστόσο, ο Toyoda τώρα υπολογίζει ότι η εταιρεία του μπορεί να πουλά 4 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ετησίως έως το 2030 – διπλάσιο από το ποσό που είχε προβλεφθεί μόλις τρεις μήνες νωρίτερα. Αυτό θα ήταν πράγματι εντυπωσιακό.

Ωστόσο, ο Toyoda δεν έχει εγκαταλείψει την αγάπη της Toyota για τους υβριδικούς κινητήρες. Αυτού του είδους τα οχήματα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν άλλα 4 εκατομμύρια οχήματα που θα πουληθούν τα επόμενα εννέα χρόνια. Η Toyota ασχολείται επίσης με την τεχνολογία υδρογόνου για επιβατικά αυτοκίνητα, παρόλο που αυτή αρμόζει καλύτερα σε μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία. Η Toyota υποστηρίζει ότι τέτοιες τεχνολογίες μπορούν να μειώσουν αποτελεσματικά τη ρύπανση και ήταν μία από τις πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες που αρνήθηκαν να υποστηρίξουν τη δέσμευση της COP26 να σταματήσει την πώληση βενζινοκίνητων οχημάτων έως το 2040. Έχει ασκήσει επίσης σκληρές πιέσεις κατά των απαιτήσεων αμιγούς ηλεκτροκίνησης και των αυστηρότερων προτύπων εκπομπών καυσαερίων, επισημαίνει η περιβαλλοντική ΜΚΟ Sierra Club.

Η πίεση μέσω λόμπι που άσκησε η Toyota στην Αυστραλία, όπου η εταιρία κατέχει 20% του μεριδίου της αγοράς, φάνηκε να αποδίδει. Η κυβερνητική «Στρατηγική για τα καύσιμα του μέλλοντος», που παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο στο Κέντρο Υδρογόνου της εταιρείας στη Μελβούρνη, προϋποθέτει  ότι τα υβριδικά θα αποτελούν την πλειοψηφία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους της χώρας μέχρι το 2030. Αλλά αυτό θα μειώσει σωρευτικά τα αέρια θερμοκηπίου στις μεταφορές μόνο κατά μόλις έναν μήνα εκπομπών σε επίπεδα 2019.

Μέχρι πρόσφατα, αυτά τα θέματα δεν ανησυχούσαν τους μετόχους. Εκτός από την περιστασιακή μικρή πτώση, η μετοχή της Toyota κατά την τελευταία δεκαετία διαπραγματευόταν, γενικά, μεταξύ 9 και 12 φορές τις εκτιμήσεις για τα κέρδη, πολύ μπροστά από τους παραδοσιακούς της ανταγωνιστές, όπως αρμόζει στο κορυφαίο προ φόρων περιθώριο που κατέχει στην αγορά.

Στη συνέχεια, η Ford Motor και η General Motors που διαφημίζονταν για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα τους άρχισαν να κερδίζουν από την αποτίμηση της Toyota, παρά τα πολύ χαμηλότερα προβλεπόμενα περιθώρια, σύμφωνα με τα δεδομένα της Refinitiv. Αυτό μπορεί να εξανάγκασε τον Toyoda να δράσει. Το να αναστείλει την στρατηγική του που κλίνει σε τεράστιο βαθμό υπέρ των υβριδικών οχημάτων θα επέτρεπε μια ακόμη πιο ομαλή διαδρομή.

REUTERS BREAKINGVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα