
Η Toyota Motor θα κάνει άλλη μια σημαντική στρατηγική μετατόπιση τους επόμενους μήνες. Η αξίας 250 δισεκατομμυρίων δολαρίων ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αύξησε δραματικά τις φιλοδοξίες της στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, τον Δεκέμβριο. Αλλά η εταιρεία που διευθύνεται από τον Akio Toyoda εξακολουθεί να κάνει ίσες επενδύσεις σε υβριδικά οχήματα. Αυτό πρόκειται να αλλάξει.
Όπως και η αντίπαλη Nissan Motor, η Toyota έχει υστερήσει στην ηλεκτροκίνηση, παραχωρώντας το αρχικό προβάδισμα που της έδωσε το υβριδικό μοντέλο Prius πριν από 25 χρόνια. Τώρα, μετά από μια σειρά ανακοινώσεων τον Σεπτέμβριο και τον Δεκέμβριο, σκοπεύει να δαπανήσει 35 δισεκατομμύρια δολάρια σε μπαταρίες και ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό είναι το διπλάσιο από την πρόσφατη υποτονική δέσμευση της Nissan, αλλά εξακολουθεί να είναι μακριά από τα 73 δισεκατομμύρια ευρώ που έχει δεσμεύσει η Volkswagen.
Ωστόσο, ο Toyoda τώρα υπολογίζει ότι η εταιρεία του μπορεί να πουλά 4 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ετησίως έως το 2030 – διπλάσιο από το ποσό που είχε προβλεφθεί μόλις τρεις μήνες νωρίτερα. Αυτό θα ήταν πράγματι εντυπωσιακό.
Ωστόσο, ο Toyoda δεν έχει εγκαταλείψει την αγάπη της Toyota για τους υβριδικούς κινητήρες. Αυτού του είδους τα οχήματα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν άλλα 4 εκατομμύρια οχήματα που θα πουληθούν τα επόμενα εννέα χρόνια. Η Toyota ασχολείται επίσης με την τεχνολογία υδρογόνου για επιβατικά αυτοκίνητα, παρόλο που αυτή αρμόζει καλύτερα σε μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία. Η Toyota υποστηρίζει ότι τέτοιες τεχνολογίες μπορούν να μειώσουν αποτελεσματικά τη ρύπανση και ήταν μία από τις πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες που αρνήθηκαν να υποστηρίξουν τη δέσμευση της COP26 να σταματήσει την πώληση βενζινοκίνητων οχημάτων έως το 2040. Έχει ασκήσει επίσης σκληρές πιέσεις κατά των απαιτήσεων αμιγούς ηλεκτροκίνησης και των αυστηρότερων προτύπων εκπομπών καυσαερίων, επισημαίνει η περιβαλλοντική ΜΚΟ Sierra Club.
Η πίεση μέσω λόμπι που άσκησε η Toyota στην Αυστραλία, όπου η εταιρία κατέχει 20% του μεριδίου της αγοράς, φάνηκε να αποδίδει. Η κυβερνητική «Στρατηγική για τα καύσιμα του μέλλοντος», που παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο στο Κέντρο Υδρογόνου της εταιρείας στη Μελβούρνη, προϋποθέτει ότι τα υβριδικά θα αποτελούν την πλειοψηφία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους της χώρας μέχρι το 2030. Αλλά αυτό θα μειώσει σωρευτικά τα αέρια θερμοκηπίου στις μεταφορές μόνο κατά μόλις έναν μήνα εκπομπών σε επίπεδα 2019.
Μέχρι πρόσφατα, αυτά τα θέματα δεν ανησυχούσαν τους μετόχους. Εκτός από την περιστασιακή μικρή πτώση, η μετοχή της Toyota κατά την τελευταία δεκαετία διαπραγματευόταν, γενικά, μεταξύ 9 και 12 φορές τις εκτιμήσεις για τα κέρδη, πολύ μπροστά από τους παραδοσιακούς της ανταγωνιστές, όπως αρμόζει στο κορυφαίο προ φόρων περιθώριο που κατέχει στην αγορά.
Στη συνέχεια, η Ford Motor και η General Motors που διαφημίζονταν για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα τους άρχισαν να κερδίζουν από την αποτίμηση της Toyota, παρά τα πολύ χαμηλότερα προβλεπόμενα περιθώρια, σύμφωνα με τα δεδομένα της Refinitiv. Αυτό μπορεί να εξανάγκασε τον Toyoda να δράσει. Το να αναστείλει την στρατηγική του που κλίνει σε τεράστιο βαθμό υπέρ των υβριδικών οχημάτων θα επέτρεπε μια ακόμη πιο ομαλή διαδρομή.
REUTERS BREAKINGVIEWS


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική