![Ερευνα PwC – Οι καταναλωτές επιστρέφουν εντός καταστημάτων – Σε άνοδο ταξίδια και ψυχαγωγία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/emporika-katastimata-scaled.jpg)
Οι καταναλωτές επιστρέφουν στις αγορές εντός καταστήματος ενώ η ψυχαγωγία εκτός σπιτιού και τα ταξίδια παρουσιάζουν ανοδική τάση, με ένα εντυπωσιακό 61% (τρεις στους πέντε) των συμμετεχόντων στην Έρευνα Global Consumer Insights της PwC να εκφράζουν αισιοδοξία για το μέλλον.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 9.370 καταναλωτές σε 26 κράτη, δείχνει ότι, οι εμβολιασμένοι καταναλωτές εμφανίζονται πολύ πιο θετικοί για το μέλλον σε σχέση με όσους δεν έχουν ακόμη εμβολιαστεί. Πιο συγκεκριμένα, το 66% όσων έχουν εμβολιαστεί, έστω μερικώς, εκφράζουν μεγαλύτερη αισιοδοξία σε σύγκριση με το 43% των μη εμβολιασμένων.
Τα επίπεδα αισιοδοξίας φαίνεται να επηρεάζει και τη μορφή οργάνωσης της εργασίας, με όσους εργάζονται από το σπίτι ή με υβριδικό τρόπο να εμφανίζονται κατα 10% (68%) πιο αισιόδοξοι από όσους εργάζονται μόνιμα στο χώρο της εργασίας (58%).
Καταναλωτές… εκτός σπιτιού
Καθώς τα επίπεδα αισιοδοξίας αυξάνονται, οι καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε δραστηριότητες εκτός σπιτιού: από αγορές εντός καταστημάτων μέχρι ευρύτερη ψυχαγωγία και ταξίδια:
– Οι αγορές εντός καταστημάτων ανακάμπτουν, καθώς περίπου οι μισοί (48%) ερωτηθέντες δήλωσαν ότι επισκέπτονται ένα φυσικό κατάστημα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) είναι “πιθανό” να επισκεφθούν ένα εμπορικό κέντρο τους επόμενους 6 μήνες.
– Οι καταναλωτές σκοπεύουν επίσης να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για ψώνια (41%), μόδα (33%), υγεία και ομορφιά (30%), ενισχύοντας περαιτέρω την οικονομική ανάκαμψη.
– Από το σχεδόν ένα τρίτο (31%) των καταναλωτών παγκοσμίως που αναμένεται να αυξήσουν τις δαπάνες τους για ταξίδια τους επόμενους έξι μήνες, το 82% είναι τουλάχιστον μερικώς εμβολιασμένοι.
Τι επιλέγουν baby boomers και γενιά Z
Οι baby boomers (όσοι είναι γεννημένοι μεταξύ 1946-1964) μεγάλωσαν με τις αγορές στο κατάστημα, ωστόσο η έρευνα διαπίστωσε ότι η γενιά Z (Generation Z) – που ορίζεται στην έρευνα ως αποτελούμενη από άτομα ηλικίας 18 έως 22 ετών – είναι εξίσου πιθανό (45%) να προτιμήσει το κατάστημα τους τελευταίους 12 μήνες όσο και οι boomers (44%).
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης μια συνεχή στροφή προς τις κινητές συσκευές όσον αφορά στις ηλεκτρονικές αγορές. Σχεδόν οι μισοί (41%) από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι πραγματοποιούν αγορές μέσω smartphone τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 30% το 2020 και 17% το 2018. Οι millennials υιοθετούν με ενθουσιασμό τις αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου, με το 50% να πραγματοποιεί αγορές μέσω smartphone τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση.
Τα ευρήματα αποκαλύπτουν επίσης πως οι καταναλωτές λαμβάνουν υπόψη τους περισσότερο από ποτέ παράγοντες βιωσιμότητας στις αγοραστικές τους αποφάσεις. Το 52% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι είναι πιο φιλικοί προς το περιβάλλον από ό,τι ήταν πριν από έξι μήνες. Οι μισοί από τους ερωτηθέντες (51%) δηλώνουν επίσης ότι, όταν εξετάζουν μια αγορά, συνυπολογίζουν τους παράγοντες διαφάνειας και ιχνηλασιμότητας στη διαδικασία παραγωγής του προϊόντος. Ωστόσο, η τιμή και η ευκολία της αγοραστικής διαδικασίας εξακολουθούν να έχουν μεγαλύτερη σημασία για τους καταναλωτές. Σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων δίνει προτεραιότητα στην καλύτερη προσφορά όταν πραγματοποιεί αγορές είτε στο κατάστημα είτε στο διαδίκτυο και περισσότεροι από τους μισούς δηλώνουν ότι μια αποτελεσματική υπηρεσία παράδοσης ή παραλαβής είναι πάντα ή πολύ συχνά εξαιρετικά σημαντική.
Η έρευνα αναδεικνύει και τη σημασία της εμπιστοσύνης από τους καταναλωτές προς τις εταιρείες, καθώς σε όλους τους κλάδους που ερευνήθηκαν, περισσότεροι από ένας στους δέκα καταναλωτές δεν πιστεύουν ότι οι εταιρείες εφαρμόζουν τις αξίες τους ή ότι τηρούν τις υποσχέσεις τους. Το επίπεδο δυσπιστίας είναι μεγαλύτερο μεταξύ των νεότερων καταναλωτών, με σχεδόν τρεις στους δέκα (28%) ερωτηθέντες της γενιάς Z να δηλώνουν ότι οι εταιρείες δεν πράττουν με γνώμονα το ευρύτερο καλό.
Ο τρόπος, με τον οποίο οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα προσωπικά δεδομένα, αναδείχθηκε ως ένας από τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την εμπιστοσύνη. Το 83% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι οι πρακτικές προστασίας δεδομένων επηρεάζουν την εμπιστοσύνη τους σε μια εταιρεία και σχεδόν οι μισοί από τους καταναλωτές παγκοσμίως (47%) δηλώνουν ότι η χρήση των δεδομένων τους έχει καταστεί κορυφαία προτεραιότητα γι’ αυτούς. Αυτό θεωρείται πλέον πολύ πιο σημαντικό από το να λαμβάνουν μια εξατομικευμένη εμπειρία πελάτη, η οποία ανέρχεται στο 22%. Καθώς τρεις στους πέντε καταναλωτές (59%) πιστεύουν ότι έχουν γίνει πιο επιφυλακτικοί με τα δεδομένα τους κατά τους τελευταίους 6 μήνες, σχεδόν το ίδιο ποσοστό (55%) δήλωσε επίσης ότι δεν είναι πρόθυμοι να ανταλλάξουν τα δεδομένα τους για οικονομική αποζημίωση ή εκπτώσεις.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης: Στη Βουλή τροπολογία για την έκτακτη εισφορά στα διυλιστήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/diilistirio-600x359.jpg)
Στη Βουλή τροπολογία για την έκτακτη εισφορά στα διυλιστήρια
Πάνω από 300 εκατ. ευρώ τα έσοδα από διυλιστήρια
![Ανασφάλιστα οχήματα: Πώς θα γίνονται οι διασταυρώσεις – Τα πρόστιμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/autokinita-600x375-1.jpg)
Πώς θα γίνεται ο έλεγχος των ανασφάλιστων οχημάτων - Τα «τσουχτερά» πρόστιμα
Τι προβλέπει η νέα διαδικασία για τα ανασφάλιστα οχήματα
![ΤτΕ: Αμετάβλητη η ζήτηση για στεγαστικά και δάνεια επιχειρήσεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
ΤτΕ: Αμετάβλητη η ζήτηση για στεγαστικά και δάνεια επιχειρήσεων
Οι συνολικοί όροι χορήγησης δανείων προς επιχειρήσεις και νοικοκυριά παρέμειναν σταθεροί
![Ecofin: Εγκρίθηκαν τροποποιήσεις ως προς το Ταμείο Ανάκαμψης της Ελλάδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/tameio_anakmpsis_oikonomia-600x300.jpg)
«Πράσινο φως» Ecofin για τις αλλαγές στο ελληνικό Ταμείο Ανάκαμψης - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Όσον αφορά την πορεία υλοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης καταγράφηκε ότι η Ελλάδα έχει ήδη εισπράξει 14,9 δισ. ευρώ (7,6 δισ. επιδοτήσεις και 7,3 δισ. δάνεια)
![ΙΟΒΕ: Ήπια υποχώρηση των επιχειρηματικών προσδοκιών στη βιομηχανία τον Ιούνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/industry-1-1-600x375.jpg)
Μικρή πτώση στις επιχειρηματικές προσδοκίες στη Βιομηχανία τον Ιούνιο - Η έρευνα του ΙΟΒΕ
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι στη βιομηχανία, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ
![Ακίνητα: Στα χέρια του ΣτΕ η λύση στο πολεοδομικό αλαλούμ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/akinita26-4-600x395.jpg)
Στο ΣτΕ η λύση για το πολεοδομικό αλαλούμ - Ποιοι ιδιοκτήτες είναι σε ομηρία
Αλλοι δήμοι εκδίδουν άδειες και άλλοι όχι, μέχρι την απόφαση για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό – Καμία σύγκλιση με το υπουργείο Περιβάλλοντος
![ΠΥΡΚΑΛ: Χωρίς τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ ο διαγωνισμός για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_ΚΠ-Ανδρέας-Λεντάκης-1-1-600x399.jpg)
Ένας διαγωνισμός έρχεται, ένας φεύγει… - Τι συμβαίνει με το κυβερνητικό πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ
Γιατί ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ και τι προβλέπουν οι όροι της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ
![Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/krugman-600x406.jpg)
Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»
Ο νομπελίστας οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν μιλάει για την Ελλάδα, το Grexit, τα μνημόνια, το χρέος και τις αμερικανικές εκλογές
![Δημόσιο Χρέος: Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσής του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσης του δημοσίου χρέους
Η Ευρώπη χρειάζεται ένα νέο Ταμείο Ανάκαμψης για μεγάλα ευρωπαϊκά έργα, μόνο με δάνεια και με πιο ομοιόμορφη κατανομή των κονδυλίων μεταξύ πλούσιων και φτωχότερων κρατών-μελών, λέει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δημοσιονομικού Συμβουλίου
![Επιτροπή Ανταγωνισμού: Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυσή της με εξειδικευμένο προσωπικό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/epitropi-antagonismou-768x495-1-600x387.jpg)
Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με εξειδικευμένο προσωπικό
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν τρόποι ταχείας περαιτέρω ενίσχυσης της Επιτροπής με εξειδικευμένο προσωπικό