Εκτός από τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίοι με δεκάδες αναρτήσεις καταδικάζουν τον νέο 26σέλιδο εσωτερικό Κανονισμό Εργασίας της αλυσίδας Jumbo, τις πρακτικές που ακολουθεί η εταιρεία αναφορικά με τους εργαζομένους της καταγγέλει και η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) της ΓΣΕΕ.
Διαβάστε επίσης: #cancel_jumbo – Το twitter «δικάζει» τα Jumbo – Καταγγελία για τον κανονισμό εργασίας
«Οι επιχειρήσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το κοινωνικό σύνολο μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται, ως εκ τούτου οφείλουν να αναγνωρίζουν την ευθύνη που τους αναλογεί, πρωτίστως απέναντι στην κοινωνία. Δείγμα της λεγόμενης «εταιρικής κοινωνικής ευθύνης» αποτελεί και το πώς οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τους εργαζομένους τους και αν επιδεικνύουν τον αναγκαίο σεβασμό στην προστιθέμενη αξία της εργασίας τους, χωρίς να λησμονούν ότι αυτοί είναι παράλληλα και καταναλωτές οι οποίοι έτσι θα συμβάλλουν έμμεσα στην οικονομική και κοινωνική σταθερότητα» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΚΕΕ.
«Τις αρχές αυτές δείχνει να ξεχνά η εταιρεία JUMBO, όπως φαίνεται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Εργασίας του προσωπικού της που καταρτίστηκε μονομερώς από αυτήν, ελλείψει επιχειρησιακής συνδικαλιστικής οργάνωσης και κυρώθηκε πρόσφατα από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας. Όπως έχει προκύψει, ο Κανονισμός αυτός εκμεταλλεύεται το δυσμενές τοπίο στο δίκαιο της εργασίας που έχει δημιουργηθεί σταθερά τα τελευταία έτη, με αποκορύφωμα το νόμο «Χατζηδάκη» (μέρος του οποίου έχει ήδη ενσωματώσει στο κείμενο που εγκρίθηκε) δημιουργώντας ένα εργασιακό περιβάλλον ακραίας ευελιξίας με, προφανή, στόχο την αύξηση της κερδοφορίας. Στον Κανονισμό αυτό έχουν εισαχθεί ρυθμίσεις που ανατρέπουν τον οικογενειακό προγραμματισμό των εργαζομένων, αυξάνουν την ένταση της εργασίας, μεταβάλλουν ουσιωδώς βασικούς όρους όπως τον τόπο και τον χρόνο παροχής της εργασίας, όπως:
– Αποκλειστικό δικαίωμα της εταιρείας να ορίζει τη διάρκεια της ημερήσιας και εβδομαδιαίας εργασίας, τις ώρες έναρξης και λήξης της, το ωράριο εργασίας, το σύστημα της εργασίας (δηλ. εργασία και τις Κυριακές/αργίες, αναλόγως με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο) κλπ., ενώ ο χρόνος εργασίας θεωρείται αποκλειστικά και μόνο εκείνος που παρέχεται πραγματική υπηρεσία, με αποτέλεσμα την επιμήκυνση του ωραρίου.
– Ο τόπος παροχής της εργασίας επαφίεται αποκλειστικά στην εταιρεία, δυνάμενος να οριστεί από αυτήν οποτεδήποτε, οπουδήποτε στην Επικράτεια, για όποιο χρονικό διάστημα αυτή επιθυμεί, χωρίς πρόβλεψη εξέτασης οικογενειακών, οικονομικών ή κοινωνικών παραμέτρων των εργαζομένων.
– Η άδεια αναψυχής χορηγείται κατά το χρόνο και με τη σειρά που θα αποφασίσει η εταιρεία και όχι ο εργαζόμενος
– Επιβάλλεται πρόστιμο έως το 25% του μηνιαίου μισθού ή ημερομισθίου ως πειθαρχική ποινή όταν π.χ. ο εργαζόμενος υποπέσει στο πειθαρχικό αδίκημα της «ραθυμίας κατά τις ώρες υπηρεσίας» για δεύτερη φορά.
Είναι τέλος, απορίας άξιο, πώς ενώ ο Κανονισμός φέρει ημερομηνία σύνταξης την 6-12-2021 (προφανώς για να ενσωματώσει εκ των υστέρων όλες τις δυσμενείς αλλαγές του νόμου «Χατζηδάκη»), εν τούτοις φέρεται ότι κυρώθηκε την 25-11-2021, δείγμα ότι το κράτος όταν θέλει, κινείται ταχύτατα!
Ως εδώ!
Αυτή είναι η μοναδική απάντηση που μπορεί να δοθεί εκ μέρους της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ που πασχίζει για περισσότερο από μία δεκαετία να στηρίξει τους καταναλωτές απέναντι σε καταχρηστικές πρακτικές επιχειρήσεων αλλά και απέναντι σε επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν τους εργαζόμενους ως είλωτες!
Οι καταναλωτές δεν είμαστε χαρτονομίσματα που διακινούν κέρδη πολυεθνικών και μεγιστοποιούν λογαριασμούς μεγαλοεπιχειρηματιών εις βάρος των εργαζομένων. Οι καταναλωτές έχουμε αρχές-έχουμε αξιοπρέπεια-έχουμε κανόνες– έχουμε άποψη.
Δεν επιβραβεύουμε τέτοιες πρακτικές και δεν μένουμε άπραγοι. Αναθεωρούμε από σήμερα τη στάση μας και επιδεικνύουμε την αντίθεση μας στην εταιρεία Jumbo για την ανάρμοστη συμπεριφορά της απέναντι στους εργαζόμενους της και κατ’ επέκταση στους Έλληνες καταναλωτές».
Παράλληλα, «παρέμβαση» του Ρουβίκωνα με τρικάκια και συνθήματα σε κατάστημα του Jumbo στο Μοσχάτο έγινε το μεσημέρι της Παρασκευής, όπως ενημέρωσε η ίδια η αναρχική συλλογικότητα στο Facebook.
«Παρέμβαση του Ρουβίκωνα στα κεντρικά γραφεία του JUMBO στο Μοσχάτο. ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ», έγραψε ο Γιώργος Καλαϊτζίδης, εκ των ηγετικών μελών του Ρουβίκωνα, ενώ δημοσίευσε και φωτογραφίες.
Latest News
Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή
Τι έδειξε η έρευνα «Technology & Beyond: The impact of AI» που παρουσιάστηκε στο «Future Unfold» της Grant Thornton για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τη σχέση τους με την τεχνητή νοημοσύνη
Θετική η Fitch στα σχέδια μείωσης των DTCs των ελληνικών τραπεζών
Οι ελληνικές τράπεζες θα επιταχύνουν την απόσβεση των αναβαλλόμενων φόρων αφαιρώντας τους οικειοθελώς από το εποπτικό κεφάλαιο πριν από το χρονοδιάγραμμα
Επιδόσεις υψηλής τάσης... από τη ΔΕΗ βλέπει η AXIA - Στις 13 Νοεμβρίου τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου
Η ΑΧΙΑ διατηρεί τη σύσταση αγορά (buy) για τη ΔΕΗ, με τιμή στόχο στα 22,60 ευρώ
Εθνική Τράπεζα: Έπιασε τον τελικό στόχο MREL του 2026 με νέα έκδοση πράσινου ομολόγου
Η Εθνική Τράπεζα προσέλκυσε σημαντικό ενδιαφέρον από τους επενδυτές συγκεντρώνοντας προσφορές ύψους περίπου €4 δισ. από 200 επενδυτές
Συμφωνία της Attica Bank για μη εξυπηρετούμενα NPEs ύψους 3,7 δισ.
Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η Attica Bank αναμένεται να έχει δείκτη NPE κάτω του 3%
Bank of America /UBS: Τι συστήνουν για Alpha Bank και Eurobank
Οι νέες τιμές στόχοι για τις μετοχές
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Πριν πατήσετε το “ON” ή πριν επιλέξετε νέο κλιματιστικό για θέρμανση, δείτε χρήσιμες συμβουλές αποδοτικής λειτουργίας που πρέπει να γνωρίζετε από την Fujitsu
Διανομή μερίσματος από το 50% των κερδών του 2024 από την Τράπεζα Κύπρου
Η ανταμοιβή από την Τράπεζα Κύπρου στους μετόχους θα γίνει κυρίως με μετρητά και σε μικρότερο βαθμό με επαναγορά μετοχών
AKTOR: Rebranding της Ιntrakat από την Unlimited Creativity
Το rebranding της ΙΝΤΡΑΚΑΤ σε AKTOR Όμιλος Εταιρειών ανέλαβε και υλοποίησε η Unlimited Creativity του Όμιλου V+O
Το συλλυπητήριο μήνυμα του ΣΕΒ για την απώλεια του Βαρδή Βαρδινογιάννη
«Με επιχειρηματική τόλμη και ευφυΐα, πέτυχε να δημιουργήσει έναν πολυσχιδή και εξωστρεφή διεθνή επιχειρηματικό όμιλο»