Ακριβώς 20 χρόνια μετά το άνοιγμα του πρώτου IKEA στη Θεσσαλονίκη ο όμιλος Fourlis προχώρησε στο άνοιγμα του 7ου καταστήματος της σουηδικής αλυσίδας οικιακού εξοπλισμού και επίπλων επί ελληνικού εδάφους (το 11ο εάν συμπεριληφθούν και τα σημεία πώλησης σε Κύπρο και Βουλγαρία), μπαίνοντας και επίσημα στη νέα εποχή της omnichannel ανάπτυξης, που αποτελεί στρατηγική της μητρικής ήδη από το τέλος του 2018, με στόχο να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών.
Διαβάστε επίσης: IKEA σε όλα τα μεγέθη – Το επενδυτικό πλάνο του Β. Φουρλή
Επένδυση 3 εκατ. ευρώ
Χωρίς να ακολουθηθεί το σουηδικό έθιμο να κοπεί ένας κορμός δένδρου, όπως είχε συμβεί στα εγκαίνια όλων των προηγούμενων καταστημάτων, καθώς δεν ταιριάζει στην εποχή του ESG (Environmental, Social, Governance), αλλά με το καθιερωμένο σουηδικό πρωινό για τους επίσημους προσκεκλημένους της ΙΚΕΑ, στο εστιατόριο του καταστήματος, το νέο κατάστημα ΙΚΕΑ «νέας γενιάς» στο The Mall Athens άνοιξε τις πύλες του παρουσία και του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη. Ο υπουργός μάλιστα μιλώντας ως έμπορος προς έμπορο, εξέφρασε τη βεβαιότητά του προς τον κ. Βασίλη Φουρλή ότι το «νέο κατάστημα θα πάει πολύ καλά» και «θα γίνει χαμός».
Η επένδυση για το κατάστημα στον 4ο όροφο του The Mall Athens, συνολικής επιφάνειας 1.900 τ.μ., ανήλθε σε 3 εκατ. ευρώ.
Τα ψώνια με app και η «ελεύθερη» διαδρομή
Μέσα στο κατάστημα «νέας γενιάς» οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν ελεύθερα όποια διαδρομή θέλουν, ώστε να εξυπηρετηθούν γρήγορα και εύκολα ανάλογα με τις ανάγκες τους. Μπορούν να χρησιμοποιούν το τηλέφωνό τους για να σκανάρουν τα αντικείμενα για αγορά καθώς περιηγούνται μέσα στο κατάστημα.
Οι καταναλωτές μπορούν να αγοράζουν άμεσα αξεσουάρ και μικρότερα έπιπλα από μία γκάμα 1.300 ετοιμοπαράδοτων προϊόντων, που μεταφέρονται μέσα σε μία μπλε τσάντα ΙΚΕΑ. Να σημειωθεί ότι συνολικά στα καταστήματα IKEA διακινούνται 8.000 κωδικοί προϊόντων.
Διαβάστε επίσης: Fourlis – Καθαρά κέρδη 8 εκατ. ευρώ στο 9μηνο – Η επισκεψιμότητα σε IKEA, Intersport
Έτσι, για τα μεγαλύτερα έπιπλα μπορούν να βάλουν την παραγγελία τους για παράδοση στο σπίτι ή για δωρεάν παραλαβή από τα καταστήματα ΙΚΕΑ στο Αεροδρόμιο και τον Κηφισό. Μπορούν ακόμη να περιηγηθούν στο internet για να δουν όλες τις λεπτομέρειες γύρω από τα προϊόντα.
80 εκατ. ευρώ οι e-πωλήσεις του IKEA
Ο συνδυασμός λειτουργίας φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων αποτέλεσε σημαντικό εργαλείο την τελευταία διετία και θα παραμείνει ως ισχυρό λειτουργικό μοντέλο σε όλα τα brands του ομίλου Fourlis. Όπως είπε ο κ. Φουρλής προ πανδημίας οι ψηφιακές πωλήσεις του IKEA αποτελούσαν το 10% του τζίρου του ομίλου, ενώ πλέον φθάνουν στο 20% του συνολικού τζίρου. Φέτος οι πωλήσεις του e-commerce θα ανέλθουν σε περίπου 80 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 400 εκατ. ευρώ που είναι ο συνολικός τζίρος της αλυσίδας.
Ελλείψεις προϊόντων και ανατιμήσεις από το 2022
Ωστόσο, η είσοδος στη νέα εποχή, με κύριες τάσεις την ψηφιοποίηση και την πράσινη οικονομία, δεν είναι εύκολη. Τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
Οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα το τελευταίο διάστημα, έχουν δημιουργήσει ελλείψεις προϊόντων, που σύμφωνα με τον κ. Φουρλή αντιστοιχούν στο 13%-14% των συνολικών προϊόντων που διαθέτει το IΚΕΑ. Μάλιστα στο ίδιο ποσοστό κινούνται οι ελλείψεις και στην αλυσίδα αθλητικών ειδών Intersport. Όπως ανέφερε όμως ο κ. Φουρλής το πρόβλημα με τις ελλείψεις αναμένεται να εξομαλυνθεί μετά το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2022.
Παράλληλα, από το 2022 θα εμφανιστούν στα ράφια των καταστημάτων και οι πρώτες αυξήσεις τιμών, καθώς αυτή την περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη διεργασίες για την αναπροσαρμογή του τιμοκαταλόγου.
Νέα καταστήματα σε Ελληνικό, Ηράκλειο και Πάτρα
Στο πλαίσιο του πλάνου ανοίγματος καταστημάτων ΙΚΕΑ νέας γενιάς, στις αρχές του 2023 αναμένεται να λειτουργήσουν δύο νέα καταστήματα μεσαίου τύπου, δηλαδή από 8.000-12.000 τ.μ., τα οποία θα δημιουργηθούν σε Ηράκλειο και Πάτρα. Επίσης στο πλάνο του ομίλου είναι και η δημιουργία ενός καταστήματος μεγαλύτερου μεγέθους στο Ελληνικό, όπου η εταιρεία Trade Estates, η ΑΕΕΑΠ του ομίλου, σε συνεργασία με τη Lamda Development, θα αναπτύξει Retail Park, το οποίο εκτιμάται ότι θα ανοίξει το 2025.
Σήμερα, λειτουργούν συνολικά 11 καταστήματα ΙΚΕΑ, επτά από αυτά στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο, και τρία στη Βουλγαρία. Επίσης λειτουργούν 9 σημεία παραγγελιοληψίας (Pick-up-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ.
Latest News
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
Frigoglass: Συμμετοχή στην BrauBeviale με νέα προϊόντα και υπηρεσίες
Στη BrauBeviale θα λάβει μέρος η Frigoglass πλαισιώνοντας το Εκθεσιακό Κέντρο της Νυρεμβέργης στη Γερμανία στις 26-28 Νοεμβρίου
Accenture: Το πρώτο gen AI studio στην Ελλάδα ως μέρος του παγκόσμιου δικτύου της
Το gen AI studio εντάσσεται στην επένδυση 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Accenture
Νέο επενδυτικό χτύπημα από την Vivartia – Προς εξαγορά της αλυσίδας Jackaroo
Η Vivartia βρίσκεται σε προχωρημένες επαφές για την απόκτηση της αλυσίδας street food – Τι κέντρισε το ενδιαφέρον της
Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Ασφάλεια και ποιότητα ζωής πρέπει να είναι προτεραιότητα της πολιτείας
Ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μίλησε στο Συνέδριο Green Deal του ΤΕΕ
Δεύτερο Ταμείο Ανάκαμψης «βλέπει» ο Καραβίας - Ανάγκη για επενδυτικό άλμα
Ως μεγάλη πρόκληση ανέφερε την αλλαγή μεγάλη συσχέτιση του ελληνικού ΑΕΠ με την κατανάλωση (φτάνει το 68,7% και είναι 15 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης)
Αυξημένη κατά 10% η επιβατική κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος» τον Οκτώβριο
Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν κατά 7,4% και 11,1% τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΔΑΑ
Στο «μικροσκόπιο» του Ε.Β.Ε.Π. η ψηφιακή κάρτα εργασίας
Αναγκαίες οι προσαρμογές εφαρμογής για επιχειρήσεις με επιχειρησιακές ιδιομορφίες
Ξαναζωντανεύει το Κτήμα Νάσιουτζικ - Το σχέδιο του Μουσείου Μπενάκη
Το υπό μελέτη Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το Νάσιουτζικ στοχεύει στην προώθηση ενός προτύπου ήπιας ανάπτυξης ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού
Ποιους τομείς επιλέγουν στην Ελλάδα οι ξένες εταιρείες
Μόλις το 0,6% του συνολικού αριθμού των επιχειρήσεων όλων των κλάδων που δραστηριοποιούνται στη χώρα είναι συνδεδεμένο με ξένες επιχειρήσεις