Κάθε κρίση δημιουργεί ευκαιρίες. Και για κάποιους που είχαν το «μικρόβιο» του επιχειρείν η πανδημία της Covid-19 λειτούργησε, μέσα από την τραγικότητά της, σαν ευκαιρία για να κάνουν το μεγάλο άλμα στην επαγελματική τους ζωή. Έπειτα από μια κάθετη πτώση που σημείωσε ο αριθμός των επιχειρήσεων που δημιοιυργήθηκαν την άνοιξη του 2020, όταν δηλαδή εξαπλώθηκε το πρώτο κύμα πανδημίας στον πλανήτη, από το καλοκαίρι της περασμένης χρονιάς και μετά ο ρυθμός εκτινάχθηκε σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Στη Γαλλία συνολικά δημιουργήθηκαν 850.000 νέες επιχειρήσεις το 2020, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιούτου Insee. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξεως του 4% συγκριτικά με το 2019. Και το 2021, μια χρονιά κατά την οποία επίσης κυριάρχησε ο κορωνοϊός με τα αλλεπάλληλα κύματα που επέλαυνε και με τις μεταλλάξεις του, οι ειδικοί περιμένουν νέο ρεκόρ.
Σύμφωνα εξάλλου με άλλη, πιο εξειδικευμένη έρευνα που διενήργησε το δίκτυο χρηματοδότησης και αρωγής της νέας επιχειρηματικότητας Initiative France μεταξύ 1.565 ατόμων, πρώτος στόχος όσων αποφασίζουν να «χτίσουν» τη δική τους δουλειά είναι να κατοχυρώσουν μια επαγγελματική απασχόληση. Αλλά σε ποσοστό 20% οι νέοι επιχειρηματίες δηλώνουν επίσης ότι στόχος τους είναι να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους μπροστά σε νέες προκλήσεις, ενώ σε ποσοστό 15% δηλώνουν ότι κίνητρό τους είναι επίσης «να ξεκινήσουν μια δραστηριότητα που θα έχει νόημα».
Δίψα για δημιουργικότητα
Τρεις στους τέσσερις που απάντησαν στην έρευνα δήλωσαν ότι προχώρησαν σε επιχειρηματική πρωτοβουλία για να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους, ενώ το 47% αποκάλυψε ότι ένα ακόμα ισχυρό κίνητρο για να προχωρήσουν ήταν η επιθυμία του για ανεξαρτητοποίηση.
«Ενώ κάποιος θα περίμενε ότι η περίοδος της πανδημίας θα προκαλούσε τον κόσμο να αναδιπλωθεί στον εαυτό του και να αναβάλει για αργότερα την υλοποίηση των επιχειρηματικών σχεδίων του, η επιχειρηματική βούληση αποδείχθηκε ισχυρότερη από την κρίση», δήλωσε στην εφημερίδα «Le Figaro» ο πρόεδρος της Initiative France Γκιγιόμ Πεπί.
Διαβάστε επίσης: ΟΟΣΑ – Γιατί λείπουν 9 εκατ. νέοι επιχειρηματίες στην Ε.Ε. και 68.000 στην Ελλάδα
Έμφαση δίνει ο γάλλος ερευνητής στο γεγονός ότι τα ανεπάγγελτα άτομα, αυτά που δεν είχαν άλλη επιλογή για να ακολουθήσουν στη ζωή τους παρά να αποκτήσουν τη δική τους επαγγελματική δραστηριότητα, αποτελούν μια μικρή μειοψηφία, βάσει της έρευνας (μόλις το 1% των ερωτηθέντων). «Απέχουμε λοιπόν πολύ από την ιδέα ότι η δημιουργία μιας επιχείρησης αποτελεί τη λύση για όσους έχουν δοκιμάσει όλες τις άλλες δυνατότητες επαγγελματικής ενασχόλησης στη ζωή τους», υπογραμμίζει ο Γκιγιόμ Πεπί.
Ξέρουν τι θέλουν
Η έρευνα της Initiative France αποκαλύπτει ότι σε ποσοστό 45% οι νέοι «επιχειρηματίες της πανδημική κρίσης» σκέπτονται να προσλάβουν προσωπικό το επόμενο δωδεκάμηνο. Αποκαλύπτει επίσης ότι, για τους επιχειρηματίες κάτω των 30 ετών, η δημιουργία θέσεων εργασίας στον τόπο διαμονής τους συνιστά ένα δημιουργικό κίνητρο για να εμπλακούν με την επιχειρηματικότητα.
Όσοι δραστηριοποιήθηκαν στους τομείς της εκπαίδευσης, της υγείας, της κοινωνικής δράσης, της παροχής υπηρεσιών στις άλλες επιχειρήσεις και επίσης στον κλάδο της οικοδομής και της διεκδίκησης δημοσίων έργων είναι ως επί το πλείστον εκείνοι που εκφράζουν την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σύντομα σε προσλήψεις προσωπικού.
Διαβάστε επίσης: Το 2022 οι Γάλλοι θα έχουν στο μυαλό τους το… φευγιό
Επίσης ένα σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι ότι για το 30% των διευθυντών νεοπαγών εταιρειών που ξεκίνησαν την καριέρα τους το 2020 και το 2021 η δημιουργία μιας επιχείρησης είναι συνώνυμη με τη μεταπήδησή τους σε άλλο τομέα δραστηριοτήτων και την αλλαγή επαγγελματικού προσανατολισμού. Στην κατηγορία αυτή η πλειονότητα (σε ποσοστό 40%) στρέφεται προς δραστηριότητες φιλοξενίας και εστίασης ή σε δραστηριότητες που αφορούν την εκπαίδευση, την υγεία και την κοινωνική δράση (επίσης σε ποσοστό 40%).
Φροντίδα για την κοινωνία και το περιβάλλον
Τέλος, κεντρική πεποίθηση που εκφράζουν οι νέοι επιχειρηματίες που ξεπήδησαν στην πανδημία και κοινό τους χαρακτηριστικό είναι η μεγάλη αφοσίωσή τους και η φροντίδα τους για τα περιβαλλοντικά θέματα. Έτσι σε ποσοστό 71% δηλώνουν ότι όταν κατέστρωναν το επιχειρηματικό τους πλάνο είχαν κατά νου τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο που θα είχε η επιχείρησή τους. Σε ποσοστό 68% εξ αυτών δηλώνουν ότι πρώτος στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν μια τοπική πελατεία ή από τις κοντινές περιοχές γύρω απο την επιχείρησή τους.
«Είναι φανερή η κοινοτική και περιβαλλοντική συνείδηση των νέων επιχειρηματιών», σημειώνει ο πρόεδρος της.
Initiative France. Επιπλέον, είναι φανερή η στρατηγική σημασία που αποδίδουν οι «πανδημικοί επιχειρηματίες» στην ψηφιοποίηση των δραστηριοτήτων τους, κάτι που δεν εκπλήσσει καθώς η έναρξη των δραστηριοτήτων τους συνέπεσε με μια περίοδο τήρησης κοινωνικών αποστάσεων και απαγορεύσεων στις μετακινήσεις.
Συνεργάτες και γραφειοκρατία
Η νέα γενιά των μάνατζερ που προέκυψαν τους μήνες της πανδημίας εκφράζει επίσης την αυτοπεποίθηση ότι είναι καλά προετοιμασμένη για να διευθύνει μια επιχείρηση (ποσοστό 93% των ερωτηθέντων). Το 45% εξ αυτών, πάντως, που έχουν ηλικία κάτω των 30 ετών, δηλώνει ότι βρήκε τα πράγματα πιο δύσκολα και πιο περίπλοκα από όσο είχε αρχικά υποθέσει. Και το 53% εξ αυτών αποκαλύπτει ότι θα προτιμούσε να είχε ξεκινήσει την επιχειρηματική του δραστηριότητα όχι μόνος αλλά έχοντας και κάποιο συνεργάτη στο όλο εγχείρημα.
Κληθέντες να προσδιορίσουν τη φύση των δυσκολιών που βρήκαν μπροστά τους κατά τα πρώτα τους βήματα για τη δημιουργία της επιχείρησής τους, οι ερωτηθέντες κατά μεγάλη πλειοψηφία ανέφεραν τις διοικητικές υποχρεώσεις που προέκυπταν, δηλαδή τη γραφειοκρατία. Σε ποσοστό 29% ανέφεραν ως μείζον πρόβλημα την χρηματοδότηση της επιχείρησής τους και σε ποσοστό 25% την επιλογή της νομικής υπόστασης και του καθεστώτος λειτουργίας της.
Latest News
Στη «μέγγενη» το Adani Group - Πτώση ομολόγων και μετοχών για δεύτερη ημέρα
Οι μετοχές του ομιλου Adani Group έχουν χάσει 28 δισ. δολάρια σε αξία - Η S&P λέει ότι θα είναι δύσκολη η χρηματοδότηση
Η Gap εκτοξεύεται - Όλα τα βλέμματα στον νέο CEO
Μετά τα αποτελέσματα της Gap για το γ' τρίμηνο, αρκετοί πίστωσαν στον Ρίτσαρντ Ντίκσον μια σειρά από βελτιώσεις σε όλο το χαρτοφυλάκιο
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του