![ΕΕ – Έγκριση σχεδίου 1,4 δισ. ευρώ για αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ σε νησιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/xalki-ape-scaled.jpg)
Σχέδιο ύψους 1,4 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές σε μη διασυνδεδεμένα νησιά στην Ελλάδα, βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ειδικότερα, το σχέδιο υποστηρίζει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τους λεγόμενους υβριδικούς σταθμούς παραγωγής ενέργειας, οι οποίοι παράγουν και αποθηκεύουν ηλεκτρική ενέργεια με βάση την ηλιακή και την αιολική ενέργεια.
Περίπου το 80% της ηλεκτρικής ενέργειας στα ελληνικά νησιά παράγεται σήμερα με ντίζελ και πετρέλαιο. Λόγω των κορεσμένων δικτύων, η προσθήκη εγκαταστάσεων αποθήκευσης σε μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές είναι απαραίτητη για να αυξηθεί το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας σε αυτά τα νησιά.
Διαβάστε επίσης: EE – Nέες κατευθυντήριες γραμμές για «πράσινες» κρατικές ενισχύσεις
Το σχέδιο
Τα 47 νησιά, στα οποία συμπεριλαμβάνεται η Κρήτη, θα καλυφθούν από το καθεστώς μέχρι την ενδεχόμενη σύνδεσή τους με την ηπειρωτική Ελλάδα. Συνολικά, μέσω του μέτρου αυτού, η Ελλάδα αποσκοπεί στη στήριξη πρόσθετης δυναμικότητας ΑΠΕ ύψους 264 MW έως το τέλος του 2026. Η Επιτροπή αξιολόγησε το μέτρο βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, ιδίως των κατευθυντήριων γραμμών του 2014 για τις κρατικές ενισχύσεις στους τομείς του περιβάλλοντος και της ενέργειας. Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η ενίσχυση είναι αναλογική και περιορίζεται στο ελάχιστο αναγκαίο μέτρο.
Στα περισσότερα νησιά, οι δικαιούχοι της ενίσχυσης θα επιλεγούν βάσει ανταγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών. Στην Κρήτη υπάρχει επείγουσα ανάγκη για αύξηση της δυναμικότητας των ΑΠΕ, λόγω του κινδύνου έλλειψης εφοδιασμού. Για τον λόγο αυτό, στο συγκεκριμένο νησί η στήριξη θα χορηγηθεί στα πλέον προχωρημένα έργα μέσω κλιμακούμενης πριμοδότησης (δηλαδή η στήριξη που καταβάλλεται σε ένα ανατεθέν έργο καλύπτει απλώς τη διαφορά μεταξύ του λειτουργικού κόστους και της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας), με στόχο τη διατήρηση της στήριξης στο ελάχιστο αναγκαίο μέτρο. Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το μέτρο θα συμβάλει στην επέκταση της φωτοβολταϊκής και της χερσαίας αιολικής ενέργειας στα ελληνικά νησιά και στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αντικαθιστώντας τις εγκαταστάσεις πετρελαίου και ντίζελ, σύμφωνα με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, χωρίς αδικαιολόγητη στρέβλωση του ανταγωνισμού. Σε αυτή τη βάση, η Επιτροπή ενέκρινε τα μέτρα βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού