Κάθε κρίση δημιουργεί ευκαιρίες. Και για κάποιους που είχαν το «μικρόβιο» του επιχειρείν η πανδημία της Covid-19 λειτούργησε, μέσα από την τραγικότητά της, σαν ευκαιρία για να κάνουν το μεγάλο άλμα στην επαγελματική τους ζωή. Έπειτα από μια κάθετη πτώση που σημείωσε ο αριθμός των επιχειρήσεων που δημιοιυργήθηκαν την άνοιξη του 2020, όταν δηλαδή εξαπλώθηκε το πρώτο κύμα πανδημίας στον πλανήτη, από το καλοκαίρι της περασμένης χρονιάς και μετά ο ρυθμός εκτινάχθηκε σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Στη Γαλλία συνολικά δημιουργήθηκαν 850.000 νέες επιχειρήσεις το 2020, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιούτου Insee. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξεως του 4% συγκριτικά με το 2019. Και το 2021, μια χρονιά κατά την οποία επίσης κυριάρχησε ο κορωνοϊός με τα αλλεπάλληλα κύματα που επέλαυνε και με τις μεταλλάξεις του, οι ειδικοί περιμένουν νέο ρεκόρ.
Σύμφωνα εξάλλου με άλλη, πιο εξειδικευμένη έρευνα που διενήργησε το δίκτυο χρηματοδότησης και αρωγής της νέας επιχειρηματικότητας Initiative France μεταξύ 1.565 ατόμων, πρώτος στόχος όσων αποφασίζουν να «χτίσουν» τη δική τους δουλειά είναι να κατοχυρώσουν μια επαγγελματική απασχόληση. Αλλά σε ποσοστό 20% οι νέοι επιχειρηματίες δηλώνουν επίσης ότι στόχος τους είναι να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους μπροστά σε νέες προκλήσεις, ενώ σε ποσοστό 15% δηλώνουν ότι κίνητρό τους είναι επίσης «να ξεκινήσουν μια δραστηριότητα που θα έχει νόημα».
Δίψα για δημιουργικότητα
Τρεις στους τέσσερις που απάντησαν στην έρευνα δήλωσαν ότι προχώρησαν σε επιχειρηματική πρωτοβουλία για να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους, ενώ το 47% αποκάλυψε ότι ένα ακόμα ισχυρό κίνητρο για να προχωρήσουν ήταν η επιθυμία του για ανεξαρτητοποίηση.
«Ενώ κάποιος θα περίμενε ότι η περίοδος της πανδημίας θα προκαλούσε τον κόσμο να αναδιπλωθεί στον εαυτό του και να αναβάλει για αργότερα την υλοποίηση των επιχειρηματικών σχεδίων του, η επιχειρηματική βούληση αποδείχθηκε ισχυρότερη από την κρίση», δήλωσε στην εφημερίδα «Le Figaro» ο πρόεδρος της Initiative France Γκιγιόμ Πεπί.
Διαβάστε επίσης: ΟΟΣΑ – Γιατί λείπουν 9 εκατ. νέοι επιχειρηματίες στην Ε.Ε. και 68.000 στην Ελλάδα
Έμφαση δίνει ο γάλλος ερευνητής στο γεγονός ότι τα ανεπάγγελτα άτομα, αυτά που δεν είχαν άλλη επιλογή για να ακολουθήσουν στη ζωή τους παρά να αποκτήσουν τη δική τους επαγγελματική δραστηριότητα, αποτελούν μια μικρή μειοψηφία, βάσει της έρευνας (μόλις το 1% των ερωτηθέντων). «Απέχουμε λοιπόν πολύ από την ιδέα ότι η δημιουργία μιας επιχείρησης αποτελεί τη λύση για όσους έχουν δοκιμάσει όλες τις άλλες δυνατότητες επαγγελματικής ενασχόλησης στη ζωή τους», υπογραμμίζει ο Γκιγιόμ Πεπί.
Ξέρουν τι θέλουν
Η έρευνα της Initiative France αποκαλύπτει ότι σε ποσοστό 45% οι νέοι «επιχειρηματίες της πανδημική κρίσης» σκέπτονται να προσλάβουν προσωπικό το επόμενο δωδεκάμηνο. Αποκαλύπτει επίσης ότι, για τους επιχειρηματίες κάτω των 30 ετών, η δημιουργία θέσεων εργασίας στον τόπο διαμονής τους συνιστά ένα δημιουργικό κίνητρο για να εμπλακούν με την επιχειρηματικότητα.
Όσοι δραστηριοποιήθηκαν στους τομείς της εκπαίδευσης, της υγείας, της κοινωνικής δράσης, της παροχής υπηρεσιών στις άλλες επιχειρήσεις και επίσης στον κλάδο της οικοδομής και της διεκδίκησης δημοσίων έργων είναι ως επί το πλείστον εκείνοι που εκφράζουν την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σύντομα σε προσλήψεις προσωπικού.
Διαβάστε επίσης: Το 2022 οι Γάλλοι θα έχουν στο μυαλό τους το… φευγιό
Επίσης ένα σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι ότι για το 30% των διευθυντών νεοπαγών εταιρειών που ξεκίνησαν την καριέρα τους το 2020 και το 2021 η δημιουργία μιας επιχείρησης είναι συνώνυμη με τη μεταπήδησή τους σε άλλο τομέα δραστηριοτήτων και την αλλαγή επαγγελματικού προσανατολισμού. Στην κατηγορία αυτή η πλειονότητα (σε ποσοστό 40%) στρέφεται προς δραστηριότητες φιλοξενίας και εστίασης ή σε δραστηριότητες που αφορούν την εκπαίδευση, την υγεία και την κοινωνική δράση (επίσης σε ποσοστό 40%).
Φροντίδα για την κοινωνία και το περιβάλλον
Τέλος, κεντρική πεποίθηση που εκφράζουν οι νέοι επιχειρηματίες που ξεπήδησαν στην πανδημία και κοινό τους χαρακτηριστικό είναι η μεγάλη αφοσίωσή τους και η φροντίδα τους για τα περιβαλλοντικά θέματα. Έτσι σε ποσοστό 71% δηλώνουν ότι όταν κατέστρωναν το επιχειρηματικό τους πλάνο είχαν κατά νου τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο που θα είχε η επιχείρησή τους. Σε ποσοστό 68% εξ αυτών δηλώνουν ότι πρώτος στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν μια τοπική πελατεία ή από τις κοντινές περιοχές γύρω απο την επιχείρησή τους.
«Είναι φανερή η κοινοτική και περιβαλλοντική συνείδηση των νέων επιχειρηματιών», σημειώνει ο πρόεδρος της.
Initiative France. Επιπλέον, είναι φανερή η στρατηγική σημασία που αποδίδουν οι «πανδημικοί επιχειρηματίες» στην ψηφιοποίηση των δραστηριοτήτων τους, κάτι που δεν εκπλήσσει καθώς η έναρξη των δραστηριοτήτων τους συνέπεσε με μια περίοδο τήρησης κοινωνικών αποστάσεων και απαγορεύσεων στις μετακινήσεις.
Συνεργάτες και γραφειοκρατία
Η νέα γενιά των μάνατζερ που προέκυψαν τους μήνες της πανδημίας εκφράζει επίσης την αυτοπεποίθηση ότι είναι καλά προετοιμασμένη για να διευθύνει μια επιχείρηση (ποσοστό 93% των ερωτηθέντων). Το 45% εξ αυτών, πάντως, που έχουν ηλικία κάτω των 30 ετών, δηλώνει ότι βρήκε τα πράγματα πιο δύσκολα και πιο περίπλοκα από όσο είχε αρχικά υποθέσει. Και το 53% εξ αυτών αποκαλύπτει ότι θα προτιμούσε να είχε ξεκινήσει την επιχειρηματική του δραστηριότητα όχι μόνος αλλά έχοντας και κάποιο συνεργάτη στο όλο εγχείρημα.
Κληθέντες να προσδιορίσουν τη φύση των δυσκολιών που βρήκαν μπροστά τους κατά τα πρώτα τους βήματα για τη δημιουργία της επιχείρησής τους, οι ερωτηθέντες κατά μεγάλη πλειοψηφία ανέφεραν τις διοικητικές υποχρεώσεις που προέκυπταν, δηλαδή τη γραφειοκρατία. Σε ποσοστό 29% ανέφεραν ως μείζον πρόβλημα την χρηματοδότηση της επιχείρησής τους και σε ποσοστό 25% την επιλογή της νομικής υπόστασης και του καθεστώτος λειτουργίας της.
Latest News
Οι νεαροί Γάλλοι, ειδικά η γενιά Z, δεν πίνει κρασί - επιλέγει τη μπύρα
Η κατανάλωση κόκκινου κρασιού στη Γαλλία έχει μειωθεί περίπου 90 % από τη δεκαετία του 1970, σύμφωνα με το CIVB, μια διεπαγγελματική βιομηχανική ένωση
Αντίστροφη μέτρηση στην ΕΕ και φόβοι για βαρύ πλήγμα από τον Τραμπ
Η ΕΕ αισθάνεται την πίεση της κόντρας μεταξύ Τραμπ και Τζινπίνγκ, που θα μπορούσε να βλάψει το εμπόριο και την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη
Ο μεγάλος χαμένος του Dow Jones ήταν η Boeing για το 2024
Η τιμή της μετοχής της Boeing μειώθηκε κατά 31% πέρυσι - καταγράφοντας τη χειρότερη πορεία από τις 30 βιομηχανίες του δείκτη
Η Nvidia επένδυσε 1 δισ. δολάρια σε συμφωνίες AI το 2024
Η Nvidia αναδεικνύεται σε κρίσιμο υποστηρικτή νεοφυών επιχειρήσεων που επιδιώκουν να επωφεληθούν από την τεχνολογική επανάσταση την οποία τροφοδοτούν τα τσιπ της
Ρεκόρ επισκεπτών στην Κίνα για τον κινεζικό νέο έτος - 18.500 πτήσεις ημερησίως
Ο αριθμός των επισκεπτών στην Κίνα για τον εορτασμό της Πρωτοχρονιάς θα είναι αυξημένος κατά 8,4% σε σύγκριση με το 2024
Commerzbank: Οι 4 κίνδυνοι που μπορεί να εμφανιστούν αναπάντεχα το 2025
H Commerzbank επανέρχεται για να εξετάσει το κατά πόσο μπορεί να εμφανιστούν και άλλοι γεωπολιτικοί και οικονομικοί κίνδυνοι εντός του 2025
Ρεκόρ εσόδων τετάρτου τριμήνου για τη Foxconn - Εφτασαν τα 64 δισ. δολ.
Τα έσοδα της Foxconn έφτασαν τα 64,7 δισ. δολ. και η εταιρεια αναμένει ότι στο πρώτο τρίμηνο του έτους θα παρουσιάσει ισχυρή αύξηση (σε ετήσια βάση)
United Airlines: Φέρνει το Starlink του Μασκ στις πτήσεις της μέχρι την άνοιξη
Το Wi Fi της Starlink θα είναι τελικά διαθέσιμο σε κάθε πτήση της αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας United Airlines
Οι νέοι Αμερικανοί επιλέγουν moktails (χωρίς αλκοόλ) πριν την προειδοποίηση του γενικού αρχιάτρου
Το 2023, το 49,6% των Αμερικανών ηλικίας 18 έως 25 ετών είχε κάνει χρήση αλκοόλ τον τελευταίο μήνα, έναντι 59,6% το 2013, σύμφωνα με στοιχεία εθνικής έρευνας στις ΗΠΑ
Fed: Βουτιά στα αποθεματικά των αμερικανικών τραπεζών – Ο ρόλος του QT
Με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στις ΗΠΑ να συνεχίζουν το QT οι στρατηγικοί αναλυτές της Wall Street δίνουν μεγάλη προσοχή στο χαμηλότερο επίπεδο αποθεματικών