Κάθε κρίση δημιουργεί ευκαιρίες. Και για κάποιους που είχαν το «μικρόβιο» του επιχειρείν η πανδημία της Covid-19 λειτούργησε, μέσα από την τραγικότητά της, σαν ευκαιρία για να κάνουν το μεγάλο άλμα στην επαγελματική τους ζωή. Έπειτα από μια κάθετη πτώση που σημείωσε ο αριθμός των επιχειρήσεων που δημιοιυργήθηκαν την άνοιξη του 2020, όταν δηλαδή εξαπλώθηκε το πρώτο κύμα πανδημίας στον πλανήτη, από το καλοκαίρι της περασμένης χρονιάς και μετά ο ρυθμός εκτινάχθηκε σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Στη Γαλλία συνολικά δημιουργήθηκαν 850.000 νέες επιχειρήσεις το 2020, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιούτου Insee. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξεως του 4% συγκριτικά με το 2019. Και το 2021, μια χρονιά κατά την οποία επίσης κυριάρχησε ο κορωνοϊός με τα αλλεπάλληλα κύματα που επέλαυνε και με τις μεταλλάξεις του, οι ειδικοί περιμένουν νέο ρεκόρ.
Σύμφωνα εξάλλου με άλλη, πιο εξειδικευμένη έρευνα που διενήργησε το δίκτυο χρηματοδότησης και αρωγής της νέας επιχειρηματικότητας Initiative France μεταξύ 1.565 ατόμων, πρώτος στόχος όσων αποφασίζουν να «χτίσουν» τη δική τους δουλειά είναι να κατοχυρώσουν μια επαγγελματική απασχόληση. Αλλά σε ποσοστό 20% οι νέοι επιχειρηματίες δηλώνουν επίσης ότι στόχος τους είναι να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους μπροστά σε νέες προκλήσεις, ενώ σε ποσοστό 15% δηλώνουν ότι κίνητρό τους είναι επίσης «να ξεκινήσουν μια δραστηριότητα που θα έχει νόημα».
Δίψα για δημιουργικότητα
Τρεις στους τέσσερις που απάντησαν στην έρευνα δήλωσαν ότι προχώρησαν σε επιχειρηματική πρωτοβουλία για να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους, ενώ το 47% αποκάλυψε ότι ένα ακόμα ισχυρό κίνητρο για να προχωρήσουν ήταν η επιθυμία του για ανεξαρτητοποίηση.
«Ενώ κάποιος θα περίμενε ότι η περίοδος της πανδημίας θα προκαλούσε τον κόσμο να αναδιπλωθεί στον εαυτό του και να αναβάλει για αργότερα την υλοποίηση των επιχειρηματικών σχεδίων του, η επιχειρηματική βούληση αποδείχθηκε ισχυρότερη από την κρίση», δήλωσε στην εφημερίδα «Le Figaro» ο πρόεδρος της Initiative France Γκιγιόμ Πεπί.
Διαβάστε επίσης: ΟΟΣΑ – Γιατί λείπουν 9 εκατ. νέοι επιχειρηματίες στην Ε.Ε. και 68.000 στην Ελλάδα
Έμφαση δίνει ο γάλλος ερευνητής στο γεγονός ότι τα ανεπάγγελτα άτομα, αυτά που δεν είχαν άλλη επιλογή για να ακολουθήσουν στη ζωή τους παρά να αποκτήσουν τη δική τους επαγγελματική δραστηριότητα, αποτελούν μια μικρή μειοψηφία, βάσει της έρευνας (μόλις το 1% των ερωτηθέντων). «Απέχουμε λοιπόν πολύ από την ιδέα ότι η δημιουργία μιας επιχείρησης αποτελεί τη λύση για όσους έχουν δοκιμάσει όλες τις άλλες δυνατότητες επαγγελματικής ενασχόλησης στη ζωή τους», υπογραμμίζει ο Γκιγιόμ Πεπί.
Ξέρουν τι θέλουν
Η έρευνα της Initiative France αποκαλύπτει ότι σε ποσοστό 45% οι νέοι «επιχειρηματίες της πανδημική κρίσης» σκέπτονται να προσλάβουν προσωπικό το επόμενο δωδεκάμηνο. Αποκαλύπτει επίσης ότι, για τους επιχειρηματίες κάτω των 30 ετών, η δημιουργία θέσεων εργασίας στον τόπο διαμονής τους συνιστά ένα δημιουργικό κίνητρο για να εμπλακούν με την επιχειρηματικότητα.
Όσοι δραστηριοποιήθηκαν στους τομείς της εκπαίδευσης, της υγείας, της κοινωνικής δράσης, της παροχής υπηρεσιών στις άλλες επιχειρήσεις και επίσης στον κλάδο της οικοδομής και της διεκδίκησης δημοσίων έργων είναι ως επί το πλείστον εκείνοι που εκφράζουν την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σύντομα σε προσλήψεις προσωπικού.
Διαβάστε επίσης: Το 2022 οι Γάλλοι θα έχουν στο μυαλό τους το… φευγιό
Επίσης ένα σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι ότι για το 30% των διευθυντών νεοπαγών εταιρειών που ξεκίνησαν την καριέρα τους το 2020 και το 2021 η δημιουργία μιας επιχείρησης είναι συνώνυμη με τη μεταπήδησή τους σε άλλο τομέα δραστηριοτήτων και την αλλαγή επαγγελματικού προσανατολισμού. Στην κατηγορία αυτή η πλειονότητα (σε ποσοστό 40%) στρέφεται προς δραστηριότητες φιλοξενίας και εστίασης ή σε δραστηριότητες που αφορούν την εκπαίδευση, την υγεία και την κοινωνική δράση (επίσης σε ποσοστό 40%).
Φροντίδα για την κοινωνία και το περιβάλλον
Τέλος, κεντρική πεποίθηση που εκφράζουν οι νέοι επιχειρηματίες που ξεπήδησαν στην πανδημία και κοινό τους χαρακτηριστικό είναι η μεγάλη αφοσίωσή τους και η φροντίδα τους για τα περιβαλλοντικά θέματα. Έτσι σε ποσοστό 71% δηλώνουν ότι όταν κατέστρωναν το επιχειρηματικό τους πλάνο είχαν κατά νου τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο που θα είχε η επιχείρησή τους. Σε ποσοστό 68% εξ αυτών δηλώνουν ότι πρώτος στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν μια τοπική πελατεία ή από τις κοντινές περιοχές γύρω απο την επιχείρησή τους.
«Είναι φανερή η κοινοτική και περιβαλλοντική συνείδηση των νέων επιχειρηματιών», σημειώνει ο πρόεδρος της.
Initiative France. Επιπλέον, είναι φανερή η στρατηγική σημασία που αποδίδουν οι «πανδημικοί επιχειρηματίες» στην ψηφιοποίηση των δραστηριοτήτων τους, κάτι που δεν εκπλήσσει καθώς η έναρξη των δραστηριοτήτων τους συνέπεσε με μια περίοδο τήρησης κοινωνικών αποστάσεων και απαγορεύσεων στις μετακινήσεις.
Συνεργάτες και γραφειοκρατία
Η νέα γενιά των μάνατζερ που προέκυψαν τους μήνες της πανδημίας εκφράζει επίσης την αυτοπεποίθηση ότι είναι καλά προετοιμασμένη για να διευθύνει μια επιχείρηση (ποσοστό 93% των ερωτηθέντων). Το 45% εξ αυτών, πάντως, που έχουν ηλικία κάτω των 30 ετών, δηλώνει ότι βρήκε τα πράγματα πιο δύσκολα και πιο περίπλοκα από όσο είχε αρχικά υποθέσει. Και το 53% εξ αυτών αποκαλύπτει ότι θα προτιμούσε να είχε ξεκινήσει την επιχειρηματική του δραστηριότητα όχι μόνος αλλά έχοντας και κάποιο συνεργάτη στο όλο εγχείρημα.
Κληθέντες να προσδιορίσουν τη φύση των δυσκολιών που βρήκαν μπροστά τους κατά τα πρώτα τους βήματα για τη δημιουργία της επιχείρησής τους, οι ερωτηθέντες κατά μεγάλη πλειοψηφία ανέφεραν τις διοικητικές υποχρεώσεις που προέκυπταν, δηλαδή τη γραφειοκρατία. Σε ποσοστό 29% ανέφεραν ως μείζον πρόβλημα την χρηματοδότηση της επιχείρησής τους και σε ποσοστό 25% την επιλογή της νομικής υπόστασης και του καθεστώτος λειτουργίας της.
Latest News
Η νίκη Τραμπ άνοιξε την... όρεξη στον Αντάνι - Επένδυση 10 δισ. του Ινδού μεγιστάνα στις ΗΠΑ
Ο ινδικός πολυκλαδικός όμιλος Αντάνι σχεδιάζει να επενδύσει 10 δισ.δολάρια σε έργα ενέργειας και υποδομών στις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση της Κολομβίας «επιστρέφει» 380 εκατ δολ. στην ισπανική Telefonica
Η Telefonica έχει αποσυρθεί πλέον απο αρκετές απο τις αγορές της Λατινικής Αμερικής
Οι εξαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας της Γαλλίας μπορούν να φτάσουν σε ρεκόρ εικοσαετίας, λέει η RTE
Για τη Γαλλία οι αυξημένες δυνατότητες οφείλονται στην υψηλή διαθεσιμότητα τόσο των πυρηνικών σταθμών όσο και των σταθμών φυσικού αερίου
Λόγκαν: Η Fed θα πρέπει να προχωρήσει «με προσοχή» στις μειώσεις επιτοκίων
H Fed θα πρέπει να προσέξει και να αποτρέψει την ακούσια αναζωπύρωση του πληθωρισμού
Coca Cola HBC: Στις διεθνείς αγορές με οκταετές ομόλογο- Θα αντλήσει 500 εκατ. ευρώ
Όταν θα ολοκληρωθεί η έκδοση οι ομολογίες θα εισαχθούν στον London Stock Exchange plc
Οι δασμοί Τραμπ θα μπορούσαν να κοστίσουν στη Γερμανία 1% του ΑΕΠ - Καμπανάκι από Bundesbank
«Εάν πράγματι υλοποιηθούν οι νέοι δασμοί, θα μπορούσαμε ακόμη και να υποχωρήσουμε σε αρνητικό έδαφος», δήλωσε ο Νάγκελ
Αυξημένες παραγγελίες για την ιταλική εταιρεία σκαφών αναψυχής Feretti
H Ferretti ανακοίνωσε βασικά κέρδη εννεαμήνου (σε ετήσια βάση) στα 138,2 εκατ. ευρώ και καθαρά έσοδα 865,3 εκατ. ευρώ.
Πληθωρισμός ΗΠΑ: Υψηλότερα αλλά σύμφωνα με τις εκτιμήσεις
Ο πληθωρισμός κάνει πιο δύσκολη τη νομισματική πολιτική για την Fed
ΟΟΣΑ: Επιβραδύνθηκε η αύξηση του πραγματικού εισοδήματος των νοικοκυριών
Παρά τη συνολική αύξηση κατά μέσο όρο του πραγματικού κατά κεφαλήν εισοδήματος των νοικοκυριών, η εικόνα ήταν μικτή μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ
Ψυχρολουσία για την Τουρκία από BRICS - Η μόνη που δεν πήρε καθεστώς πλήρους μέλους
Η Τουρκία δεν θα γίνει πλήρες μέλος των BRICS - Της δόθηκε το καθεστώς της χώρας εταίρου