![KPMG – Απαισιοδοξία εκφράζουν τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας για logistics και έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/auto.png)
Τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών ισορροπούν μεταξύ της αισιοδοξίας για την ανάπτυξη, των ανησυχιών σχετικά με την εφοδιαστική αλυσίδα και την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού.
Σύμφωνα με την 22η ετήσια έρευνα “Global Automotive Executive Survey” της KPMG τα στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας εκφράζουν αισιοδοξία ότι ο κλάδος θα παρουσιάσει κερδοφόρα ανάπτυξη τα επόμενα πέντε χρόνια και ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθεί εντυπωσιακά έως το 2030. Ταυτόχρονα, τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού τους προβληματίζουν ιδιαίτερα.
Σύμφωνα με την 22η έρευνα “Global Automotive Executive Survey” της KPMG με τη συμμετοχή 1 118 στελεχών από αυτοκινητοβιομηχανίες και συναφείς βιομηχανίες, το 53% δηλώνει αισιοδοξία ότι ο κλάδος θα παρουσιάσει πιο κερδοφόρα ανάπτυξη, σε σύγκριση με μόλις το 38% που ανησυχούν για την προοπτική των κερδών τους. Από την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν και 372 CEOs, διαπιστώθηκε ότι η αισιοδοξία των στελεχών εκτείνεται και σε άλλους τομείς, όπως η δυνατότητα του κλάδου να αντέξει το επόμενο ισχυρό disruption.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/auto1-1-600x227.png)
«Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε τόσο γενικευμένη αισιοδοξία για τις προοπτικές ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας», σχολιάζει ο Gary Silberg, Global Head of Automotive της KPMG «Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σπάνια έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με τόσο πολλές αλλαγές στην τεχνολογία και το επιχειρηματικό μοντέλο, από τις απαρχές της αυτοκινητοβιομηχανίας πριν από 130 χρόνια. Ιπτάμενα ταξί, συνδρομητικά αυτοκίνητα, πανταχού παρόντες σταθμοί ταχύτατης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, νεοεισερχόμενοι στον κλάδο από το big-tech, αυτές είναι κάποιες μόνο από τις εξελίξεις που μπορούμε να αναμένουμε τα επόμενα 10 χρόνια».
Ευάλωτες εφοδιαστικές αλυσίδες και ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού
Τα στελέχη ανησυχούν για μια σειρά ζητημάτων που πλήττουν την εφοδιαστική αλυσίδα, μεταξύ των οποίων οι τιμές και η διαθεσιμότητα των ημιαγωγών, του χάλυβα, των σπάνιων γαιών και άλλων σπάνιων πρώτων υλών. Πάνω από το 50% των ερωτηθέντων εξέφρασαν «εξαιρετική» ή «μεγάλη ανησυχία» για την προμήθεια αυτών των υλικών. Επιπλέον, σε ποσοστό 55% τα στελέχη ανησυχούν πολύ ή εξαιρετικά για την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού.
«Υπάρχουν κάποια επείγοντα ερωτήματα που χρειάζεται να απαντηθούν άμεσα από τα στελέχη: Έχουν μάθει από τα πρόσφατα γεγονότα ώστε να δημιουργήσουν πιο ανθεκτικές εφοδιαστικές αλυσίδες και να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις του ανθρώπινου δυναμικού;», αναφέρει ο Silberg. «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταγωνίζονται για ταλαντούχο δυναμικό, όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με άλλους κλάδους. Πιθανόν να δούμε τα επόμενα χρόνια να παίρνει πολύ χρόνο στα στελέχη η αντιμετώπιση αυτών των κινδύνων».
Σε άνοδο η ηλεκτροκίνηση
Τα στελέχη αναμένουν εντυπωσιακή αύξηση του μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων, αν και δεν υπάρχει ομοφωνία για το σχετικό ποσοστό.
Η δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων ενδέχεται να εξαρτηθεί εν μέρει από σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος – σε ποσοστό 77% τα στελέχη αναμένουν ότι οι καταναλωτές θα απαιτούν χρόνους φόρτισης κάτω των 30 λεπτών όταν ταξιδεύουν. Οι περισσότεροι σταθμοί φόρτισης εν λειτουργία σήμερα χρειάζονται πάνω από τρεις ώρες.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση – 2 στους 5 καταναλωτές επιλέγουν ακόμη υβριδικό αυτοκίνητο
Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, οι προσδοκίες για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων βασίζονται στο κατά πόσο το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων θα καταστεί ανάλογο με το κόστος των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να υιοθετηθούν ευρέως χωρίς κρατικές επιχορηγήσεις (77%), αλλά η πλειοψηφία συνεχίζει να στηρίζει τέτοια προγράμματα (91%).
Περισσότεροι νεοεισερχόμενοι και η αλλαγή στη ψηφιακή μετάβαση
Η σύγκλιση της τεχνολογίας και των αυτοκινητοβιομηχανιών οδηγεί σε νέες συμμαχίες και στην είσοδο νέων «παικτών». Οι start-up εταιρείες αντλούν δισεκατομμύρια, ενώ τα στελέχη θεωρούν ότι θα εισέλθουν στην αγορά εταιρείες του κλάδου της τεχνολογίας.
Επιπλέον, το 78% των στελεχών συμφωνεί ότι θα υπάρξει ριζική αλλαγή στον τρόπο αγοράς των οχημάτων τα επόμενα χρόνια, αναφέροντας ότι τα περισσότερα θα πωλούνται διαδικτυακά έως το 2030. Περίπου τα τρία τέταρτα προβλέπουν ότι άνω του 40% των οχημάτων θα πωλούνται απευθείας από τους κατασκευαστές στους καταναλωτές, παρακάμπτοντας τους αντιπροσώπους.
Με την μετάβαση στο ψηφιακό εμπόριο, τα στελέχη θεωρούν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα κεφαλοποιήσουν τον τεράστιο όγκο δεδομένων που θα συλλέξουν – με το 43% να αναμένει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πωλούν δεδομένα στις ασφαλιστικές εταιρείες αυτοκινήτων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Τουρκία: Έκλεισε το μεγάλο deal για το νέο εργοστάσιο EV της κινεζικής BYD](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/BYD-TURKEY-600x440.jpg)
Eκλεισε το deal 1 δισ. Τουρκίας - κινεζικής BYD - Νέο εργοστάσιο για παραγωγή EV
Πώς η Τουρκία θα μπορεί να εξάγει στην ΕΕ τα κινεζικά EV της BYD, χωρίς δασμούς
![Ταχυφορτιστές: Καίριος ο ρόλος τους στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/taxyfortistes-600x400.jpg)
Στόχος της ΕΕ τα 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030
Η διαθεσιμότητα σε δημόσιους ταχυφορτιστές κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων γίνονται ολοένα και πιο απαραίτητη στην εποχή μας
![Μπαταρίες: Γιατί η ευρωπαϊκή βιομηχανία χάνει τη δυναμική της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-08T130419Z_1_LYNXMPEK670G0_RTROPTP_4_MERCEDES-BENZ-BATTERIES-600x400.jpg)
Χάνει τη δυναμική της η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών EV - Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει
Οι μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις αντίστοιχες κινεζικές
![Ηλεκτροκίνητα οχήματα: Η άνοδος της BYD](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/BYD-600x325.jpg)
Ποια εταιρεία απειλεί την Tesla στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων
Η κινεζική BYD πρόκειται να πάρει το στέμμα της Tesla ως ο Νο. 1 παραγωγός ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στον κόσμο
![Ηλεκτρικά ποδήλατα: Πώς κατέκτησαν την Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-06-13T000000Z_1388342422_MT1IMGOST000MTP4JY_RTRMADP_3_IMAGO-IMAGES-600x399.jpg)
Πώς τα ηλεκτρικά ποδήλατα κατέκτησαν την Ευρώπη
Τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν δει μια θεαματική αύξηση των πωλήσεων στις ευρωπαϊκές χώρες, φαινόμενο που δεν έχει σταματημό
![BYD: Αποκτά το 20% μεγάλου εμπόρου ΕV στην Ταϊλάνδη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/ev2-600x400.jpg)
Η BYD αποκτά το 20% μεγάλου εμπόρου ΕV στην Ταϊλάνδη
Η BYD λειτούργησε αυτή την εβδομάδα το πρώτο της εργοστάσιο στη Νοτιοανατολική Ασία, στην Ταϊλάνδη
![Tesla: Για πρώτη φορά σε λίστα αγοράς της κινεζικής κυβέρνησης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/tesla-berlin-600x417.jpg)
Για πρώτη φορά τα Tesla σε λίστα αγοράς της κινεζικής κυβέρνησης
Η Tesla είναι η μόνη ξένη μάρκα ΕV που φιγουράρει στον κατάλογο αγορών που δημοσιεύει η κυβέρνηση της επαρχίας Τσιανγκσού
![Hλεκτρικά αυτοκίνητα: Μετά τους δασμούς στα κινεζικά EV, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν αυξήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/ilektrikaoximata-600x337.jpg)
Οι δασμοί της ΕΕ στα κινεζικά EV φέρνουν ανατιμήσεις - Τι σχεδιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Οι βιομηχανίες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα θα μετακυλίσουν μέρος του επιπλέον κόστους στους καταναλωτές;