Την ένταξη εννέα έργων στη διαδικασία του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων πρότεινε στη σημερινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Ο υπουργός επεσήμανε ότι επιλέγεται αυτή η οδός «προκειμένου να ξεπεραστεί ο σκόπελος των πολύπλοκων γραφειοκρατικών, αλλά και δικαστικών διαδικασιών που απαιτούνται, όταν ακολουθείται η κλασική διαδικασία, που μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 18 μήνες, με κίνδυνο να χαθούν οι πιστώσεις από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις».
Τα έργα αυτά είναι τα εξής:
– Δύο απαλλοτριώσεις που αφορούν στον οδικό άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, στο τμήμα Μπράλος-Άμφισσα».
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι χθες ανακοινώθηκε στην Άμφισσα η δημοπράτηση αυτού του έργου, των περίπου 25 χιλιομέτρων με δύο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και οκτώ ισόπεδους κόμβους. Αφορά στην κατασκευή του τμήματος από τον Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς και από τον ισόπεδο κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Πρόκειται για διαγώνιο οδικό άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο» και αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Ε65. Συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό.
«Φέρνει πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία. Μειώνει το χρόνο της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία. Είναι ένα έργο που θα αλλάξει εντελώς τις οδικές μεταφορές και μετακινήσεις. Γιατί όχι μόνο θα επιτρέψει την ταχύτερη μετακίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα. Αλλά και θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με αυτό του Βόλου» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
– Τέσσερις απαλλοτριώσεις που αφορούν στον ΒΟΑΚ, και συγκεκριμένα στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.
Ο κ. Καραμανλής είπε: «Η σπουδαιότητα του έργου είναι αναμφισβήτητη γι’ αυτό κι εμείς -ήδη από τον περασμένο Αύγουστο- το χαρακτηρίσαμε ως εθνικού επιπέδου, εντάσσοντάς το στον προγραμματικό σχεδιασμό. Πλέον, μετράμε αντίστροφα για τον διαγωνισμό του εν λόγω τμήματος, αφού η περιβαλλοντική έγκριση που λάβαμε προ μηνός για το πρώτο τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη», μήκους 22,5 χλμ, πρακτικά σηματοδοτεί οριστικά και αμετάκλητα την έναρξη του έργου, ώστε η Κρήτη να αποκτήσει τον αυτοκινητόδρομο που της αξίζει».
Διαβάστε επίσης: Καραγιάννης – Το 2022 θα ανοίξουν τα πρώτα εργοτάξια στον ΒΟΑΚ
– Δύο απαλλοτριώσεις αφορούν στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.
Μία είναι στη Λέσβο, για τη βελτίωση της επαρχιακής οδού Αμπελικού-Σταυρού, που αποτελεί έναν από τους βασικούς οδικούς άξονες του νησιού, ο οποίος συνδέει τις τουριστικές περιοχές της Λέσβου, το Πλωμάρι και την Αγιάσο με τα Βατερά και τον Πολιχνίτο.
Και μια στην Ικαρία, για την περιφερειακή οδό του οικισμού Εύδηλου.
Η κατασκευή του νέου σύγχρονου λιμένα και του αλιευτικού καταφυγίου καθιστούν τον οικισμό ως τον πλέον αναπτυσσόμενο στο νησί.
– Μία απαλλοτρίωση για το βόρειο τμήμα του Ε65 και συγκεκριμένα το Καλαμπάκα-Εγνατία.
Τυχόν καθυστερήσεις θα επιφέρουν σοβαρές επιπτώσεις στην έγκαιρη υλοποίηση του έργου και στην απορρόφηση των πόρων χρηματοδότησης, τόνισε ο κ Καραμανλής.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους