
Διατηρούν την δυναμική τους, οι ναύλοι στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με τις ναυτιλιακές που προσφέρουν πλοία προς ναύλωση να αποκομίζουν υψηλά κέρδη, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των ναυλώσεων παραμένει σταθερός λόγω έλλειψης πλοίων, ενώ παράλληλα καταγράφεται μια επιβράδυνση της δραστηριότητας στις επιχειρήσεις λόγω των εορτών των Χριστουγέννων.
Οι ναύλοι στα μακροχρόνια συμβόλαια απασχόλησης των containerships, ανακάμπτουν και βελτιώνονται φτάνοντας στα προηγούμενα υψηλά ρεκόρ, θέτοντας τέλος σε μια πρόσφατη πτωτική τάση, αναφέρει η Alphaliner. Στο μέτωπο της προσφοράς, η διαθεσιμότητα χωρητικότητας είναι περιορισμένη και θα παραμείνει έτσι τους επόμενους μήνες, ειδικά στα μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων. Οι προοπτικές για το 2022 είναι ευοίωνες για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες με στόλους πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία ναυλώνουν στις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών.
Η ζήτηση τονίζει η Alphaliner είναι απίθανο να εξασθενήσει μέχρι τον επόμενο Ιούνιο, με τα φορτία να παραμένουν μεγάλα στα περισσότερα δρομολόγια. Ο δείκτης Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) εκτοξεύτηκε ξανά σε μια νέα ιστορική κορυφή των 4.810 μονάδων ως απόδειξη ενός συνεχιζόμενου ανοδικού περιβάλλοντος, υπογραμμίζει η Alphaliner. Εν τω μεταξύ, τα προβλήματα συμφόρησης που επιμένουν στα λιμάνια σε όλο τον κόσμο και η σταθεροποίηση των τιμών του πετρελαίου εκτιμάται ότι θα συμβάλουν στην τόνωση της ζήτησης για χωρητικότητα τους επόμενους μήνες.
Τι προκάλεσε αίσθηση
Αίσθηση έχει προκαλέσει το γεγονός ότι αν και η δραστηριότητα ήταν χαμηλή το τελευταίο δεκαπενθήμερο λόγω συνεχιζόμενης έλλειψης χωρητικότητας, η ζήτηση για πλοία μεταφορικής ικανότητας 7.500-11.000 teu παραμένει ισχυρή. Οι ναύλοι έφτασαν σε νέο υψηλό, με το μεταφορικής ικανότητας 8.411 teu «RDO SEMARANG» να εξασφαλίζει ναύλωση 60 μηνών στην Hapag-Lloyd στα 65.000 δολ ανά ημέρα. Αυτό είναι ένα νέο σημείο αναφοράς για αυτό το μέγεθος πλοίου και αυτής της διάρκειας ναύλωσης, υποδηλώνοντας ότι οι ναύλοι ενδέχεται να μην έχουν ακόμη κορυφωθεί σε αυτό το τμήμα. Οι ναύλοι ανακάμπτουν και στο τμήμα των πλοίων χωρητικότητας μεταξύ 5.300-7.499 teu, δίνοντας τέλος σε μια τάση χαλάρωσης που παρατηρήθηκε στις αρχές Νοεμβρίου. Ενδεικτικά το 6.541 teu «RDO CONCEPTION» εξασφάλισε μια απασχόληση 58-60 μηνών στην Hapag-Lloyd με 54.500 δολ ανά ημέρα, ένα επίπεδο που δεν έχει παρατηρηθεί από τον Ιούλιο για αυτού του είδους πλοίου και της αυτής της διάρκειας ναύλωσης.
Σύμφωνα πάντα με την Alphaliner ο ανενεργός στόλος των containerships μειώθηκε περαιτέρω σε αριθμό πλοίων τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου αν και κατάγραψε μια ελαφρά άνοδος μεταφορικής ικανότητας καθώς έτυχε ορισμένα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους να βγουν σε προγραμματισμένη συντήρηση
Συνολικά, ο αριθμός των πλοίων σε αδράνεια παρέμεινε πολύ χαμηλός και η συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση ωθεί τους liners να μην αφήνουν κανένα πλοίο «σκόπιμα σε αδράνεια» τονίζει η Alphaliner η οποία αναμένει ότι αυτή η κατάσταση θα συνεχιστεί και το επόμενο έτος. Ο συνολικός ανενεργός στόλος ήταν 157 πλοία χωρητικότητας 550.926 teu σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Alphaliner στις 6 Δεκεμβρίου. Αντιπροσώπευε το 2,2% της παγκόσμιας χωρητικότητας του στόλου, που ανήλθε συνολικά σε 24,89 εκατ. teu. Σε σύγκριση με την προηγούμενη καταμέτρηση της Alphaliner στα τέλη Νοεμβρίου, ο ανενεργός στόλος μειώθηκε κατά τέσσερα πλοία, αλλά αυξήθηκε κατά 27.867 teu σε χωρητικότητα.


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες