
Η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να προσδώσει νέα δυναμική στο ακτοπλοϊκό προϊόν και κατά συνέπεια στο τουριστικό προϊόν πέραν της σημασίας για τις νησιωτικές οικονομίες, τόνισε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Βασίλης Κορκίδης μιλώντας στην ημερίδα της HYDRUS για το OPTINET το «Καινοτόμο Εργαλείο Βελτιστοποίησης Ακτοπλοϊκών Δικτύων».
Η δήλωση του κ. Κορκίδη έχει ως εξής: Zούμε σε εποχή όπου η αναφορά στις «έξυπνες μεταφορές» συνδυασμένες και μη υποδηλώνει μια ολόκληρη πολιτική βασικό εργαλείο της οποίας είναι η ψηφιοποίηση. Στην ελληνική ακτοπλοϊκή πραγματικότητα ζητούμενο ήταν και παραμένει η σχηματοποίηση ενός «έξυπνου δικτύου», ευέλικτου θα έλεγα, ώστε να καλύπτονται οι συγκοινωνιακές ανάγκες των νησιωτικών μας συγκροτημάτων, οι ανάγκες του τουρισμού που συντηρεί τις νησιωτικές οικονομίες, χωρίς κατ’ ανάγκη οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις να «μπαίνουν μέσα» επιχειρησιακά και επιχειρηματικά.
Η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία είναι πολυσύνθετη με πολλές διαφορετικές παραμέτρους μία εκ των οποίων είναι οι ανελαστικές δαπάνες στις οποίες εντάσσονται και τα καύσιμα. Προκειμένου να μπορέσουμε να μειώσουμε το κόστος χρήσης των πλοίων από τα κόστη των καυσίμων που στην ακτοπλοΐα αγγίζει σχεδόν το 60% αλλά και για να έχουμε ένα αποτελεσματικό δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών το «εργαλείο» που υπόσχεται να δώσει λύση στα πολυσύνθετα ερωτήματα που τίθενται είναι το ΟΡΤΙαΝΕΤ που αφορά στην δημιουργία ενός ψηφιακού εργαλείου/πλατφόρμας που στόχο έχει την βελτιστοποίηση του ακτοπλοϊκού συστήματος της Ελλάδας.
Η εργαλειοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας σε συνάρτηση με την απαραίτητη συνεργασία τόσο των υπηρεσιών του ΥΝΝΠ, των επιχειρήσεων της ακτοπλοΐας αλλά και όλων των εμπλεκόμενων φορέων είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσει σε προτάσεις η αξιοποίηση των οποίων θα προσδώσει νέα δυναμική στο ακτοπλοϊκό προϊόν και κατά συνέπεια στο τουριστικό προϊόν πέραν της σημασίας για τις νησιωτικές οικονομίες.
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς υποστηρίζει παντοιοτρόπως κάθε προσπάθεια βελτίωσης του επιχειρηματικού πεδίου και εκτιμά ότι η αξιοποίηση της σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας θα πρέπει να συμβεί τάχιστα, καθώς απομένουν μερικοί μήνες προ της έναρξης, της νέας τουριστικής περιόδου στην οποία πολλές επιχειρήσεις έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους για μια καλύτερη χρονιά. Βέβαια το «κλειδί» για την όποια εξέλιξη στο ακτοπλοϊκό σκηνικό την κρατά το ΥΝΝΠ και οι αρμόδιες υπηρεσίες του αλλά και οι επιχειρήσεις της ακτοπλοΐας οι οποίες και επιχειρηματικά έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο. Εύχομαι να μην χαθεί ακόμη μία μεγάλη ευκαιρία!


Latest News

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Fast Ferries προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: «Η Seajets επιδιώκει απόλυτο μονοπώλιο στο Αιγαίο»
Νέες καταγγελίες από την Fast Ferries στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου στις τιμές των εισιτηρίων

Στυλιανίδης: Ένα δισ. ευρώ για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης απαντώτας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή